کد خبر: 108513
A

قاضی زاده هاشمی: کشور را باید به یک تمدن سلیمانی تبدیل کنیم/ باید بی عرضگی، فساد، اشرافی گری دولت والسلام بگوییم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در شیراز گفت: کلید حل مشکلات کشور در اصلاح ساختاری است که باید محقق شود.

قاضی زاده هاشمی: کشور را باید به یک تمدن سلیمانی تبدیل کنیم/ باید  بی عرضگی، فساد، اشرافی گری دولت والسلام بگوییم

به گزارش دیده بان ایران؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حضور در شیراز اظهار داشت: خدا انسان را در مسیر سلامت قرار می‌دهد و کسانی که می خواهند در مسیر سلامت قرار گیرند، باید اهل تابعیت و تمسک به کتاب و‌ نور باشند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعادت انسان و پیاده سازی اسلام بدون حکومت بی معناست، افزود: ۱۲۴ هزار پیامبر به قصد تشکیل حکومت در بخش های مختلف دنیا آمدند و هرجا فرصت برای تشکیل حکومت میسر شد، دریغ نکردند.

وی با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلاب ها، عنوان کرد: انقلاب ما رخ داد تا طبق گفته رهبری آرمان های اسلام را به درستی تعریف کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مثالی پیرامون مشکلات کشور گفت: نرم افزاری درست کرده ایم که نیمی از نوابغ کشور پس از تربیت و آموزش و هزینه های بسیار برای آن به سمت کشورهای دیگر گسیل می شوند.

وی ادامه داد: همین اوضاع در موارد دیگر نظیر رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد به نحوی که نظام طبقاتی رشد در کشور سبب ایجاد نرخ بالای تورم و خلق پول شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره زحمات دولت های پیشین متذکر شد: با وجود همه کارها و زحمات، مردم احساس نامطلوبی دارند، اصلاح طلب می آید قول و وعده ای می دهد اما در عمل اتفاقی رخ نمی دهد، از بی اختیاری دولت گلایه می کنند اما با راه اندازی ستادهای مختلف همه کشور را در دست گرفته اند.

وی پیرامون علل این مشکلات گفت: اگر مسائل صرف جابجایی افراد بدون اصلاح سیستم باشد، در حالیکه ساختار ما قدیمی و فرتوت است، اتفاقی نخواهد افتاد.

نماینده مردم خراسان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکورد شکنی تورم در سال گذشته طی بیش از چهل سال انقلاب عنوان کرد: هر دردی درمانی دارد، ترکیه در همسایگی ما در دو دهه تورم های میانگین ۵۰ و ۷۰ درصد داشت که در مدت سه سال آن را به پنج درصد رساند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری نتوانسته اوضاع خود را جز با اصلاحات درونی عمیق بهبود ببخشد، متذکر شد: نظام و شاکله اداری ما فرتوت و قدیمی است اما همگی سرگرم عوض کردن آدم ها هستیم به همین دلیل توفیقی نداشته ایم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر فرض که نیروهای پاکدست و کاربلد بر سر کار بوده و همه مشکلات ما با آمریکا و غرب حل شود، آیا مشکل حل می شود؟ مسئله ربای پنهان با حضور یک فرد مومن و معتقد در صدر امورات بانک ها، حل می شود؟ پاسخ منفی است و راهی جز اصلاح ساختار نداریم.

وی با اشاره به اینکه در دولت جوان حزب الهی و انقلابی به گفته رهبری، موضوع سن نیست و منظور فهم در اداره کشور است، تصریح کرد: مطالبه تغییر نهادی و رویکرد و فهم مسائل کشور مطالبه گام دوم است و به جهاد اکبری نیاز داریم که تحول عظیمی در نظام مدیریت کشور ایجاد شود.

قاضی زاده هاشمی از چاپ کتاب فصل پروانگی گفت و عنوان کرد: در دو سال گذشته با بهره گیری از انسان های صاحب نظر تغییرات لازم و مدل های پیشنهادی را مدون کرده و در این کتاب به چاپ رسانده ایم.

وی مبنای گفتمان مردم را حضور مردم در همه ابعاد جامعه عنوان کرد و افزود: مدل جامع پیشنهادی ما آماده است و برای اولین بار گروهی پیش از پیروزی به اینکه چه کاری باید کند و چه حرف و عملی برای مردم دارد، فکر کرده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درخصوص دولت مدنظرش اظهار داشت: تلاش ما این است که به سلام مردم، علیک السلام درستی بگوییم و به بی عرضگی، فساد، اشرافی گری و بی برنامگی دولت ریاستی والسلام بگوییم.

وی تصریح کرد: کشور را باید به یک تمدن سلیمانی تبدیل کنیم که از این نقطه به همه عالم تابشگر باشد و همه عالم را به امام زمان دعوت نماید.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر