کد خبر: 108531
A

امین زاده: عده ای معتقدند کشور با حضور حداقلی بیمه می شود

در سال ۹۲ هم تقریبا همین شرایط را داشتیم و شرایط سرد حاکم بود اما همت و تلاشی صورت گرفت و دیدیم که چه تحولی بوجود آمد و بعد از ۸۸ بی امید و نا باور به چه هدفی دست یافتیم. اما دراین انتخابات پدیده جدیدی به چشم میاید که بخشی مطرح می نمایند که مشارکت حداکثری نیازی نیست و ممکن است دو قطبی ها حتی امنیت را به خطر بیندازد و حتی دبیر شورای نگهبان اعلام می نماید که این نیزه محل تامل است۔

امین زاده: عده ای معتقدند کشور با حضور حداقلی بیمه می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن امین زاده، معاون وزیر امورخارجه در دولت اصلاحات در نشست شورای مرکزی و دفتر سیاسی مجمع ایثارگران گفت: نحوه شکل گیری جبهه و تجربه گذشته و اصلاح ساز و کار احزاب و تشکل های اصلاح طلب با روش و راهبردی مشخص به این شکل بسیار مهم و کار اساسی بود که توسط همه احزاب و تشکل های اصلاح طلب انجام پذیرفت.

تجربه های جدیدی را در همین مدت کوتاه در انتخابات پیش رو داشته‌ایم:

مانند حضور فردی مانند تاج زاده که می تواند و توانسته گفتمان جدیدی را مطرح و حرف اصلاح طلبان را با صدای بلند مطرح نماید، حضور سرکار خانم شجاعی و معرفی نماد نیمی از مردم کشور یعنی بانوان، تعیین ساختار و کمیته های فعال در جبهه اصلاحات و تدوین آیین نامه اجرایی.

تعیین کاندیدای حداکثری منطبق با خاستگاه اصلاح طلبان یعنی معرفی حاج حسن آقا که پیش بینی می شد، علی رغم حضور حداقلی و در کمترین شرایط  اقبال عمومی و نقطه وحدت همه اعضای جبهه باشد که به شکلی مجبور شد تا کنار برود .

دکتر ظریف پیش بینی و انتخاب اکثریت اعضای جبهه بود که آن هم به دلیل فشارهای متعدد حضور نیافت و بعد افراد دیگر و ساز و کار روند جبهه با معرفی احزاب مختلف به کاندیداهایی رسیدیم که همه با روند ارائه برنامه ها و ساز و کار و آیین نامه ها آشنا هستید. در مورد آقای جهانگیری هم فشارهای زیادی از جوانب مختلف وجود داشت که علی رغم تهدید رد صلاحیت اما ایشان وارد میدان شد۔

در سال ۹۲ هم تقریبا همین شرایط را داشتیم و شرایط سرد حاکم بود اما همت و تلاشی صورت گرفت و دیدیم که چه تحولی بوجود آمد و بعد از ۸۸ بی امید و نا باور به چه هدفی دست یافتیم. اما دراین انتخابات پدیده جدیدی به چشم میاید که  بخشی مطرح می نمایند که مشارکت حداکثری نیازی نیست و ممکن است دو قطبی ها حتی امنیت را به خطر بیندازد و حتی دبیر شورای نگهبان اعلام می نماید که این نیزه محل تامل است۔

با چنین شرایطی باید مدیریت جامع و هماهنگی را در پیش بگیریم و نسبت به تحولات و مسائلی که پیش روی ما است خردمندانه و جمعی تصمیم مناسبی را اتخاذ نماییم و همه با هم کمک کنیم و نگذاریم که کشور به سمت و سوی بدتر از این وضعیت رود.

این خطر بزرگی است برای کشور که نقشه و طرح و برنامه ها به سمت و سویی رود که بر عکس همه تئوری ها می گویند نیاز به حضور حداکثری نداریم و با حضور حداقلی کشور بیمه می شود که این نشانه ای است که باید همه دغدغه داران تلاش کنند تا نسبت به آگاه سازی و خطرات پیش رو ی کشور سکوت نکنند و همه هم و غم خود را برای جلوگیری از این رخدادها بکار گیریم .

منبع: صبح ما

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر