کد خبر: 108574
A

کاسه و کوزه افشاگری دستکاری در بودجه بر سر مطبوعات شکست؟/ قالیباف از «سازندگی» شکایت کرد

سیدعلی مجتهدزاده گفت که شکایاتی از محمد قوچانی، مدیرمسوول و سیدافضل موسوی، سردبیر روزنامه سازندگی به علاوه هادی حیدری، کارتونیست از سوی ۳ نماینده اصولگرای مجلس مطرح شده است.

کاسه و کوزه افشاگری دستکاری در بودجه بر سر مطبوعات شکست؟/ قالیباف از «سازندگی» شکایت کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ موضوع دست‌کاری در قانون بودجه آن‌هم پس از تصویب در صحن علنی مجلس در روزهای تعطیلی جلسات علنی پارلمان در تعطیلات نوروز، نخستین‌بار نه ازسوی رسانه‌های اصلاح‌طلب و البته برخی منتقدان یازدهمین دوره قوه مقننه با نمایندگانی اکثرا متعلق به جریان سیاسی اصولگرا و البته طیف تندروی آنان، بلکه ازسوی نماینده اصولگرای پایتخت مطرح شد. علی خضریان، یکی از یاران جبهه پایداری در پارلمان که اختلافات‌شان با محمدباقر قالیباف، رییس مجلس و یارانش در صحن سبز ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان اظهرمن‌الشمس است، نخستین‌بار در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام در یادداشتی مدعی تغییر در برخی جداول بودجه شد. ادعایی که اثبات آن مترادف بود با اثبات نقض صریح قانون در نهادی که از دید قانون اساسی تنها نهاد دارای حق قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش روزنامه اعتماد، ادعای خضریان چندروز بعد همزمان با طرح و تکرار در رسانه‌ها و البته شبکه‌های اجتماعی، با تایید جمعی دیگر از نمایندگان نیز همراه شد تا پس از نامه یکصد نماینده مجلس به هیات رییسه و انتقاد از تغییر جداول بودجه، عملا پارلمان در مخمصه‌ای خودساخته گرفتار شود. اما حالا و از قرار معلوم با فروکش کردن نه چندان شفاف انتقادات به هیات رییسه، نوبت به انتقام از رسانه‌ها و خبرنگاران رسیده است.
با آغاز جلسات علنی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ و طرح موضوعاتی چون افشای فایل صوتی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و تشدید دوگانه «میدان» و «دیپلماسی» در ایران و البته نزدیکی به انتخابات ۱۴۰۰، رفته‌رفته دیگر خبری از بررسی تغییرات اعمال شده در بودجه نشد. فقط حامیان قالیباف تاکید کردند که تغییرات از سوی هیات رییسه کمیسیون تلفیق و به نمایندگی از صحن علنی و پس از آن صورت گرفته که نمایندگان در جلسه علنی ۲۷ اسفند سال گذشته، خود این اختیار را به هیات رییسه کمیسیون تلفیق دادند تا برای رفع ایرادات شورای نگهبان چنین اقدامی را انجام دهد اما هنوز هم نمایندگان انقلت‌هایی در این مسیر دارند. نشان به آن نشان که در جلسه علنی یکشنبه هم تذکراتی در همین راستا به هیات رییسه مطرح شد اما به‌جای شفاف‌سازی ماجرا در مجلس مدعی شفافیت، روز گذشته خبر آمد که محمدباقر قالیباف از یک‌سو و مجتبی توانگر و مالک شریعتی نیاسر، دو نماینده دیگر تهران ازسوی دیگر شکایاتی را علیه خبرنگاران پیگیر این ماجرا در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح کرده‌اند.


علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در توییتر خود نوشت که زینب صفری، خبرنگار روزنامه سازندگی یکی از این خبرنگاران است. او همچنین در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس گفت که شکایاتی از محمد قوچانی، مدیرمسوول و سیدافضل موسوی، سردبیر روزنامه سازندگی به علاوه هادی حیدری، کارتونیست ازسوی همین ۳ نماینده اصولگرای مجلس مطرح شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که این ۳ نماینده مجموعا از ۷ نفر شکایت کرده‌اند. زینب صفری در همین راستا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که تا آخر پیگیر شکایت خواهد بود و نسبت به عاقبت آن امیدوار است. او همچنین با اشاره به رفتار دوگانه ریاست مجلس که در قبال شکستن انگشت خبرنگاری که اخیرا حین پیگیری سوژه یک گزارش، در اثر برخورد نامناسب مامور حراست یک نهاد دولتی مجروح شد و ظاهرا رییس مجلس دستور پیگیری موضوع را صادر کرده، نسبت به شکایت اهالی پارلمان از خبرنگاران انتقاد کرد و نوشت: «خوب است به ایشان (قالیباف) یادآوری کنم شکستن قلم خبرنگار کمتر از شکستن انگشت خبرنگار نیست!»


علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در توییتر خود نوشت که زینب صفری، خبرنگار روزنامه سازندگی یکی از این خبرنگاران است. او همچنین در اتاق «خبر پارتی» در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس گفت که شکایاتی از محمد قوچانی، مدیرمسوول و سیدافضل موسوی، سردبیر روزنامه سازندگی به علاوه هادی حیدری، کارتونیست ازسوی همین ۳ نماینده اصولگرای مجلس مطرح شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که این ۳ نماینده مجموعا از ۷ نفر شکایت کرده‌اند.

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر