کد خبر: 108575
A

امام جمعه مشهد خصوصیات دامادش را برای «انتخاب اصلح» به مردم معرفی کرد/ علم‌الهدی:عدم حضور در انتخابات نشانه کفر و شرک در دین خداست!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برخی افراد و گروه‌ها اعلام کرده‌اند که در انتخابات حضور نیافته و یا جناح خود را از شرکت در انتخابات بازمی‌دارند و حال آنکه این رفتار، چون مانع شدن از برگزاری نماز، که خداوند واجب کرده است، رفتاری با نشانه کفر و شرک در دین خداست.

امام جمعه مشهد خصوصیات دامادش را برای «انتخاب اصلح» به مردم معرفی کرد/ علم‌الهدی:عدم حضور در انتخابات نشانه کفر و شرک در دین خداست!

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عصر دوشنبه در نشست بصیرت افزایی و روشنگری که به مناسبت پاسداشت حماسه فتح خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی برگزار شد، اظهار داشت: در اندیشه سیاسی لیبرال دموکرات، فرد می تواند که در انتخابات از حق خود استفاده کند یا نکند، ولی در دین اسلام این حق یک تکلیف و واجب شرعی است و به همین دلیل مشارکت در انتخابات یک امر دینی است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که "هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همّت نورزد، مسلمان نیست"، افزود: برداشت عمومی این است که این حدیث تنها به امور فردی مسلمانان همچون یاری در تامین معیشت و رفع گرفتاری افراد اشاره دارد و حال آنکه امور مسلمانان مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی را نیز دربر می‌گیرد.

رییس ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، شرکت در انتخابات را از مصادیق امر به خوبی دانست و عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جمهوری اسلامی ایران در تشریح مبانی انقلاب موثر است و به میزانی که در امر به معروف پیشرفت داشته باشیم، نظام مستحکم تر می‌شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: حضرت امام (ره) برای آنکه فرماندهان، جناح‌ها و مردم مغرور نشوند این پیروزی را نتیجه یاری خدا دانستند تا بقیه بدانند در این امور هیچکاره هستند.

آیت الله علم الهدی افزود: خدا در عملیات «بیت المقدس» به واسطه آنکه رزمندگان اسلام نه برای نتیجه که برای رضای خدا و شهادت در راه او قیام کردند، توان پیروزی بر استحکامات بسیار رژیم صدام و فتح خرمشهر را نصیب آنها کرد.

وی اظهار کرد: در سال ۱۹۶۷ میلادی رژیم صهیونیستی تنها با ۲ میلیون نفر جمعیت توانست ظرف ۶ روز بر بیش از ۸۰ میلیون جمعیت اعراب مسلمان پیروز شود و این در حالی است که کشور مصر در آن زمان توان موشکی و یکی از ارتش‌های قوی منطقه را داشت ولی خدا هیچ یاری و نصرتی نصیب مسلمانان نکرد زیرا آنها نه برای رضای خدا، که برای نژاد، آب و خاک به جنگ با رژیم صهیونیستی رفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور ادامه داد: اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که تا روی کار آمدن دولت بعد، تورم به بیش از ۴۷ درصد خواهد رسید و این در حالی است که ۱۳ هزار میلیارد دلار بدهی بانکی نیز وجود دارد و تکلیف بودجه هم به درستی مشخص نشده است و بر این اساس دولت آتی دچار مشکلاتی خواهد بود.

وی گفت: در این انتخابات نیز مردم باید همچون حضور در فتح خرمشهر، برای رضای خدا حاضر شوند تا با یاری او بتوان این مشکلات را حل کرد.

آیت الله علم الهدی افزود: بر همین اساس باید در انتخابات به فردی رای داد که خداباور باشد، معروف را بشناسد و به روز قیامت و پاسخگویی در آن اعتقاد داشته باشد، تا بر این اساس او شب و روز خود را وقف به سر و سامان رساندن کشور کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر