کد خبر: 10863
A

ادعای آغاز فعالیت انتخاباتی دولت صحت ندارد/ روحانی از فسادهای زیادی جلوگیری کرد

رییس کانون ایلات و عشایر حزب اعتدال و توسعه گفت: دولت یازدهم اهل تبلیغ و خودنمایی نیست و اقدامات انجام داده را وظیفه خود می داند.

ادعای آغاز فعالیت انتخاباتی دولت صحت ندارد/ روحانی از فسادهای زیادی جلوگیری کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛  اردشیر خدایی رییس کمیته‌های اقوام، مذاهب و عشایر ستاد انتخاباتی روحانی در سال ۹۲  درباره فعالیت‌های این کمیته گفت: در سال ۹۱ به همراه تعدادی از بزرگان بعد از تایید صلاحیت روحانی فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کردیم.

او ادامه داد: طبق حکمی که از سوی آقای یونسی ابلاغ شد، بنده به عنوان رئیس کمیته اقوام، مذاهب و عشایر فعالیت خود را آغاز کردم. در اولین اقدام به استان چهارمحال و بختیاری که به بام ایران نام‌گذاری شده سفر کردم و شرایط را در آن استان مورد بررسی قرار دادم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که آقای روحانی یک چهره شناخته و جهانی بود و قبل از اینکه به ریاست جمهوری برسد همگان او را می‌شناختند. در بررسی‌های انجام شده ما نیز به این نتیجه رسیدیم که ایشان بین مردم از محبوبیت فروانی برخوردار هستند و در استان‌ها هنگام تبلیغات انتخاباتی شاهد بودیم که مردم چگونه با آغوش باز پذیرای وی بودند.

رییس کانون ایلات و عشایر حزب اعتدال و توسعه یاد آور شد: بعداز بررسی‌ها مشخص شد روحانی در بسیاری از مناطق ایلات و عشایر بیش از ۹۰ درصد رأی داشته است. حتی در استان‌هایی که خود دارای کاندیدای ریاست جمهوری در آن سال بودند به گونه‌ای که در استانی مانند چهار محال و بختیاری که زادگاه آقای محسن رضایی است، روحانی بیشتر از او رأی به دست آورد.

خدایی در ادامه یادآور: سایر مذاهب در انتخابات سال ۹۲ سنگ تمام گذاشتند. مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل تسنن استان زهدان با متحد کردن ائمه جمعه باعث شد روحانی بیشترین رای را در میان اهل تسنن بیاورد.

او در پاسخ به این سؤال که علت رأی بالای روحانی سال ۹۲ چه بود، عنوان کرد: مردم ما از وضعیتی که در آن قرار داشتند، خسته شده بودند، دولت قبل کمتر به فکر آنان بود و فقط به عدهٔ کمی رسیدگی می‌کرد، اقتصاد سرو سامان نداشت و اقوام و عشایر نمی‌توانستند به راحتی زندگی کنند.

او در ادامه با بیان اینکه شاید عده‌ای بگویند مردم در استان‌های دور افتاده از معیشت خود در آن زمان راضی بودند اظهار داشت: وقتی کسی چنین مطلبی را بیان می‌کند باید ریشه آن را یافته باشد، دولت قبل یارانه‌ای را به مردم داد که در شأن آن‌ها نبود عده‌ای هم فکر کردند دولت از جیب خودش این پول‌ها را پرداخت می‌کند و همین را اصل رسیدگی به مردم قلمداد می‌کردند.

او در ادامه گفت: دولت یازدهم اقداماتی را انجام داده که صد برابر پرداخت یارانه ارزش دارد، ‌بیمه سلامت و یا صندوق کارآفرین در مناطق محروم و روستایی کار ارزشمندی است که مردم به زودی متوجه خواهند شد.

کار‌شناس امور استان‌ها و شعب کشور در صندوق کارآفرین ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت یازدهم اهل خودنمایی نیست گفت: کابینه یازدهم بر خلاف دولت پیش از خودش اهل تبلیغ نیست و کارهای که انجام می‌دهد را وظیفه خود می‌داند.

او خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با عملکردی که دارد نیاز به تبلیغ ندارد، درست است که کم و کاستی‌های وجود دارد اما نباید از کنار این همه اقدامات به سادگی گذشت. متاسفانه شاهد هستیم روز به روز هجمه‌ها علیه دولت در حال افزایش است، به این آقایانی که امروز دولت را درباره برجام و سایر موارد صورت گرفته نقد می‌کنند باید گفت، همین برجام و زحمات تیم مذاکره کننده بود که سایه جنگ از سر کشور برداشت.

خدایی در پاسخ به این سؤال که چرا هجمه‌ها علیه روحانی به این شدت است و جناح رقیب سعی در تخریب دولت دارد، عنوان کرد: رئیس جمهور یازدهم جلو خیلی از فساد‌ها را گرفت که همین امر باعث نگرانی کسانی شد که دست به اختلاس و فساد می‌زدند هنگامی که منافع شخصی خود را در خطر دیدند حملات و موج انتقادات خود علیه دولت را افزایش دادند.

او به مسئله گور خوابی و کارتن خواب‌ها اشاره کرد و گفت: با تحقیق و بررسی مشخص می‌شود کسانی که امروز گور خواب و کارتن خواب هستند روزگاری خودشان دارای خانه و زندگی بودند اما وقتی خانواده دیدند که دام اعتیاد گرفتار شده او را پس زدند، این درست نیست که بگویم دولت مسبب زندگی امروز این افراد است.

خدایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه عده‌ای مدعی شده‌اند که دولت فعالیت انتخاباتی خود را در قالب سفرهای استانی آغاز کرده آیا چنین است یا خیرگفت: روحانی یک فرد قانون‌مدار است و هیچ‌گاه خارج از چارچوب قانون قدم بر نمی‌دارد چنین ادعای صحت ندارد او هم مانند هر کاندیدای دیگر منتظر است تا زمان تبلیغ فرا برسد.

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر