کد خبر: 108729
A

پیش بینی ترکان به حقیقت پیوست/ هیچ چهره ای تایید صلاحیت نمی‌شود، اجازه اینکه مردم پای صندوق بروند را نمی دهند

ترکان درباره تایید صلاحیت ها گفته بود: آنها چنین ریسکی نمی‌کنند ممکن است یک موج فراگیر همه را برانگیزد و پای صندوق بروند. آنها می‌گویند ما تا اینجا جامعه را حسابی کوبیده‌ایم، له و لورده کرده‌ایم. یکهو اجازه دهیم یکی از آنها بلند شود و بقیه دورش جمع شوند.همه را رد صلاحیت می کنند

پیش بینی ترکان به حقیقت پیوست/ هیچ چهره ای تایید صلاحیت نمی‌شود، اجازه اینکه مردم پای صندوق بروند را نمی دهند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مرحوم مهندس اکبر ترکان؛ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ در گفت و گویی صحنه انتخابات امسال را ترسیم کرده و گفته بود: 

روزی که 12 فروردین 58 همه رای دادند نظر امام این بود که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه بیش. آن موقع یک ایده این بود که ما می‌خواهیم جمهوری برقرار کنیم. امام می‌‌فرمود جمهوری اسلامی. عده‌ای هم فکر می‌کردند باید حکومت اسلامی برقرار کنیم. امام می‌فرمود جمهوری اسلامی. حالا همینقدر که به اصطلاح جمهوری بدون اسلامی از مسیر امام منحرف است، حکومت اسلامی بدون جمهوری هم از مسیر امام منحرف است. و الان این حرف‌هایی که در عرصه‌های سیاسی زده می‌شود می‌بینید چقدر در فضای مجازی به این جنبه‌های جمهوریت نظام فحش می‌دهند. به انتخاب‌ها فحش می‌دهند. چون فکر می‌کنند مردم باید رای بدهند ولی نباید انتخاب کنند.

وی در پاسخ به پرسش انتخاب درباره مشارکت در انتخابات آینده گفته بود؛  اگر مثل مجلسی که گذشت باشد، نتایجش هم مثل مجلس است.بالاخره در مجلس آنچه من شنیدم، اصلاح‌طلبان می‌گفتند در اکثریت حوزه‌های انتخابی کاندیداهای آنها ردصلاحیت شدند.نتایج انتخابات ریاست جمهوری هم مثل مجلس است.

مرحوم ترکان در پاسخ به پرسشی درباره میزان مشارکت مردم خاطر نشان کرده بود؛  مجلس. اینکه می گویید در خصوص برجام اتفاقی رخ دهد و ظریف بیاید و اینها آرزوست؛ شما آرزوهایتان را می‌فرمایید.  پیش‌بینی من این نیست که انتخابات کم رمقی خواهیم داشت. 

مهندس ترکان درباره کاندیداتوری رئیسی گفته بود ؛آقای رئیسی الان موقعیت خیلی خوبی دارد. لذا ممکن است اگر به عنوان رئیس قوه قضاییه ادامه بدهد دستاوردهای خوبی داشته باشد. چون تا به حال کسی قوه قضاییه را به نقد نکشیده. رئیسی اولین آدمی است که آمده و اینها را به نقد می‌کشد. بالاخره کسی که جرات کرده بگوید آقایی که معاون اجرایی قوه بوده متخلف است.اگر این موقعیت ایشان در قوه قضاییه از دست برود حیف است.

ترکان خاطر نشان کرده بود: من فکر می‌کنم اگر ایشان (آقای رئیسی ) در قوه قضاییه باشد ولو سعید جلیلی رئیس‌جمهور شود بیشتر به نفعمان است. نمی‌خواهم بگویم جلیلی رئیس‌‌جمهور شود. من می‌دانم از جناح اصلاح‌طلب کسی را نخواهند گذاشت. از جناح اصلاح‌طلب کسی را نخواهند گذاشت همه را رد صلاحیت می کنند. 

ترکان درباره تایید صلاحیت ها گفته بود: آنها چنین ریسکی نمی‌کنند ممکن است یک موج فراگیر همه را برانگیزد و پای صندوق بروند. آنها می‌گویند ما تا اینجا جامعه را حسابی کوبیده‌ایم، له و لورده کرده‌ایم. یکهو اجازه دهیم یکی از آنها بلند شود و بقیه دورش جمع شوند.

ترکان درباره کاندیداتوری لاریجانی پیش بینی کرده بود: من فکر می‌کنم خود اصولگرایان چون برادر آقای لاریجانی موضع گرفته‌اند این احتمال کم است. اگر آن موقع صحبت می‌شد فرصت بود. الان دیگر برای حضور لاریجانی دیر شده. یک ماه به عید مانده. عید هم تمام است.

ترکان درباره اجماع بر سر یک کاندیدا گفته بود: الان مانند سال 92 موقعیت نیست. آقای ظریف نمی‌آید. اگر بیاید تأیید نمی‌شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر