کد خبر: 108782
A
دیده بان ایران:

انتقاد از نخستین دیدار انتخاباتی ابراهیم رئیسی با فعلان اقتصادی/ منظور شما از پای درد دل وارداتچی‌ها و دوتابعیتی های محترم نشستن چیست؟

نکته حائز اهمیت پس از این دیدار واکنش هایی بود که نسبت به آن در شبکه های اجتماعی مطرح شد. به عنوان نمونه وحید اشتری، عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی(نزدیک به اصول‌گرایان) از ابراهیم رئیسی بابت این دیدار انتقاد کرد و نوشت: «برگزاری اولین میتینگ انتخاباتی بصورت نمادین، اولویت‌ های‌ نامزد از مسائل کشور را بیان می‌کند. حالا انتخاب اتاق بازرگانی بعنوان یک نهاد صنفی و نشستن پای درد دل وارداتچی‌های محترم در یکی از مهمترین گلوگاه‌های رانت و تعارض منافع در کشور چه پیامی را قرار است به ما مخابره کند؟»

انتقاد از نخستین دیدار انتخاباتی ابراهیم رئیسی با فعلان اقتصادی/ منظور شما از پای درد دل وارداتچی‌ها و دوتابعیتی های محترم نشستن چیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در دیدار با فعالان اقتصادی که در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، اظهار داشت: جمع اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف جمع بسیار خوب و ارزشمندی است. این‌ها، مجموعه بخش خصوصی و فعالان عرصه اقتصادی، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری را در بردارند. طبیعتاً دیدگاه‌ها و نظرات شما نسبت به مسائل اقتصادی برای هر دولتی موثر خواهد بود زیرا شما میدان‌دار هستید و به تعبیر معروف کف بازار اقدامات و فعالیت‌های اقتصادی هستید.

او که در این دیدار عنوان کرد "من ذاتاً یک مدیر میدانی هستم." خطاب به این فعلان اقتصادی گفت: برای تعامل با بخش اقتصادی و تعاونی و اصناف، این جلسه آغاز است، نه انجام؛ یعنی بنده و مسئولین مربوطه نه ماهی یکبار _ به دلیل مشغله‌های احتمالی_ بلکه حتماً سالی دو تا سه مرتبه با اتاق تعاون و اصناف و فعالان بازاری باید ارتباط داشته باشیم و ان شاءالله حتماً این ارتباط خواهد بود. این جلسه یک جلسه نمادین است و به آن بسنده نکنید. شما دیدگاه‌ها و نظراتی دارید، برای ما به صورت مصداقی بنویسید که آن را دنبال کنیم.

اما نکته حائز اهمیت پس از این دیدار واکنش هایی بود که نسبت به آن در شبکه های اجتماعی مطرح شد. به عنوان نمونه وحید اشتری، عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی(نزدیک به اصول‌گرایان) از ابراهیم رئیسی بابت این دیدار انتقاد کرد و نوشت: «برگزاری اولین میتینگ انتخاباتی بصورت نمادین، اولویت‌ های‌ نامزد از مسائل کشور را بیان می‌کند. حالا انتخاب اتاق بازرگانی بعنوان یک نهاد صنفی و نشستن پای درد دل وارداتچی‌های محترم در یکی از مهمترین گلوگاه‌های رانت و تعارض منافع در کشور چه پیامی را قرار است به ما مخابره کند؟»

احسان سلطانی روزنامه نگار حوزه اقتصادی هم در همین رابطه نوشت: آقای رئیسی که رئیس قوه قضائیه هستند، حاضرین در جلسه اتاق بازرگانی را فقط در ۵ مورد زیر بررسی کنند: ۱- دو تابعیتی، اقامت خانواده در خارج و املاک خارج از کشور ۲- معوقات و بدهکاری های بانکی ۳- خروج سرمایه از کشور ۴- برخورداری از رانتها و امتیازها ۵- میزان افزایش ثروت و عوامل آن.

به نظر می رسد اشاره این فعال اقتصادی به مطلبی است که حلقه اطرافیان آقای رئیسی روی آن حساسیت دارند و با توجه به آن دولت را مورد نقد و هجمه قرار می دهند. موضوع اقامت خانواده در خارج و برخورداری از رانت پاشنه آشیل جریان انقلابی برای از میدان به در بردن اصلاح طلبان و جریان میانه رو در کشور است.

موضوعی که بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این موضوع تنها در حد ژست و شعار های انقلابی است و به هیچ وجه در بین جریان اصولگرایی محلی از اعراب ندارد.

منبع: دیده بان ایران

 

photo_2021-05-27_12-59-53

photo_2021-05-27_12-29-14

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر