کد خبر: 108803
A

بیژن نوباوه: نیازی به شفافیت شورای نگهبان نیست/ همین اقدام شورای نگهبان خودش نوعی شفافیت است/ نباید زیاد برای جامعه توضیح داد

نوباوه در پاسخ به این سوال که آیا موافق هستید شورای نگهبان علت رد صلاحیت‌ها را شفاف اعلام کند، بیان کرد: شفافیت همین اقدامی است که انجام می‌دهد مگر قرار است چیز‌های دیگری انجام دهد آن کسی که دم از شفافیت شورای نگهبان می‌زند فقط شعار می‌دهد.

بیژن نوباوه: نیازی به شفافیت شورای نگهبان نیست/ همین اقدام شورای نگهبان خودش نوعی شفافیت است/ نباید زیاد برای جامعه توضیح داد

به گزارش  دیده بان ایران؛ بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره شفافیت شورای نگهبان در رابطه با رد صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: هر نظری که شورای نگهبان بگوید همان قانون است و کسی حق ندارد علیه این نظر موضع گیری کند، زیرا شورای نگهبان خود حافظ قانون است.

وی ادامه داد: برخی‌ها بیان می‌کنند که شورای نگهبان باید مشارکت را در دستور کار قرار دهد به نظر بنده بیان مشارکت یعنی چه؟ اگر مشارکت بخواهد یک دزد یا افراد ناصالح را بر سرکار بیاورد؟ بهتر است این گونه مشارکت شکل نگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: صد درصد احراز صلاحیت‌ها بر اساس قانون انجام گرفته شده است و اگر کسی بیان می‌کند که شورای نگهبان بی قانونی کرده است چنین چیزی نیست، زیرا شورای نگهبان تشکیل شده است از افراد حقوقدان و فقیه پس دارای شرایط صلاحیت هستند.

نوباوه در پاسخ به این سوال که آیا موافق هستید شورای نگهبان علت رد صلاحیت‌ها را شفاف اعلام کند، بیان کرد: شفافیت همین اقدامی است که انجام می‌دهد مگر قرار است چیز‌های دیگری انجام دهد آن کسی که دم از شفافیت شورای نگهبان می‌زند فقط شعار می‌دهد، زیرا نباید آن قدر گفت برای جامعه، زیرا جامعه این مورد را در قانون پذیرفته است پس نیازی به شفافیت شورای نگهبان نیست.

وی تصریح کرد:، چون همین جامعه به قانون اساسی رای داده است و قانون اساسی بیان می‌کند که وظایف شورای نگهبان این موارد است و اصلا این اقدام شورای نگهبان شبهه زا نیست.

منبع: snn

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر