کد خبر: 108804
A

آیت‌الله متقدایی: انتخاب مدیر زن برای جامعة الزهراء(س) با تأیید رهبر انقلاب است

آیت‌الله مقتدایی در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعةالزهراء(س)، گفت: انتخاب زن برای مدیریت جامعة الزهراء(س) با تأیید رهبر انقلاب و مشورت با دفتر ایشان انجام شده است.

آیت‌الله متقدایی: انتخاب مدیر زن برای جامعة الزهراء(س) با تأیید رهبر انقلاب است

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت‎‌الله مرتضی مقتدایی، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در این مراسم، گفت: چندی قبل ملاقاتی با آقای حجازی در دفتر مقام معظم رهبری داشتم و گزارشی از عملکرد علمی و توسعه الزهرا ارائه کردم. گزارش پیشرفت‌ها و ارتقای علمی و توسعه‌هایی که داشته، به خصوص مسئولیت‌های جدید اجرایی که به برخی خواهران و تربیت‌شدگان جامعةالزهرا در استان‌ها داده شده است.

وی با بیان اینکه این پیشرفت‌ها مایه خوشحالی برای رهبر انقلاب است، افزود: در حین بحث با وی، ایشان مطرح کرد که مدیر الزهرا را از خواهران تعیین کنید و وقتی بنده پرسیدم آیا نظر آقا هم همین است و وی تأیید کرد، سراغ چنین گزینه‌ای رفتیم.

مقتدایی ادامه داد: با توجه به نظر مثبت رهبر انقلاب در انتخاب مدیر زن برای الزهراء، این مسئله در شورای سیاستگذاری و هیئت امنا مطرح و تقریباً توافق جمعی ایجاد شد؛ برای تعیین مصداق هم به این گزینه رسیدیم که سرکار خانم برقعی چون هم از نظر علمی به معنای حقیقی کلمه از فضلای حوزه خواهران هستند و در علوم دانشگاهی هم رتبه بالایی دارند و در مدیریت‌هایی که داشته‌اند، موفق عمل کرده‌اند و از مدیریت ایشان رضایت وجود داشته است، انتخاب شوند.

آیت‌الله مقتدایی بیان کرد: در اولین جلسه‌ای که این مسئله را با وی مطرح کردیم، گفت شما می‌دانید مدیریت جامعةالزهراء کار بسیار سنگینی است؛ این تعبیر نشان می‌دهد ارزش و اهمیت کار را می‌شناسند و البته ما هم قول حمایت دادیم و مواردی پیشنهاد کردند که مورد موافقت قرار گرفت؛ چند روز قبل هم جلسه‌ای با ایشان داشتیم و ایشان فرمودند برنامه من برای شروع فعالیت در الزهرا این است که به هیچ وجه بنا بر جابجایی استادان و مسئولان ندارم و با همین افراد کار را ادامه خواهم داد و اگر ضرورتی پیش بیاید بحث دیگری است. وی همچنین بنا دارند اتاق فکری را در این مجموعه تشکیل دهند.

مقتدایی افزود: بعد از پیشنهاد هیئت امنا، ایشان با اتفاق آراء رای آورد و دفتر رهبری هم آن را تایید فرمودند و امیدواریم تاثیر بالای مدیریتی در الزهراء داشته باشند و از محصولات و نتایج این مدیریت بهره لازم به کشور برسد. البته معتقدم که شورای سیاستگذاری باید حمایت کند و انتظار ما از  دفتر مقام معظم رهبری هم بالاترین حمایت از ایشان و جامعةالزهراء است، به ویژه اینکه انتخاب مسئول زن، پیشنهاد و دستور خود ایشان بوده است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه خواهران اضافه کرد: وقتی به دفتر مقام معظم رهبری منعکس کردم که ایشان مسئولیت را پذیرفتند و در شورای سیاستگذاری انتصاب ایشان مورد قبول قرار گرفت، مقام معظم رهبری پاسخی را در قالب نامه فرستادند که نشانه تایید ایشان است، ولی ما دوست داشتیم در نامه تاییدیه، لفظ و عبارتی مبنی بر حمایت هم وجود داشته باشد.

مقتدایی با بیان تقدیر از حجت‌الاسلام مدنی که خدمات خوبی انجام دادند، اظهار کرد: ما ناگهانی متوجه شدیم که ایشان استعفا دادند و به ایشان عرض شد که ما اگر می‌دانستیم شما استعفا کرده‌اید، مقاومت می‌کردیم، ولی وقتی استعفای ایشان پذیرفته شده بود، فهمیدیم.

وی با بیان اینکه الزهرا به برکت فرمان امام بعد از انقلاب تأسیس شد، ادامه داد: امام دیدند که زنان دوشادوش مردان به میدان آمده‌اند، لذا به فکر امام آمد که چرا بانوان نباید حوزه علمیه داشته باشند و به تعلیم و تهذیب بپردازند، با فرمان ایشان این مجموعه درست شد و هیئتی را مأمور کردند که آیت‌الله فاضل لنکرانی، موسوی اردبیلی و جنتی آن را عهده‌دار شدند و این نهاد پربرکت تشکیل شد.

مقتدایی افزود: رهبر معظم انقلاب چون می‌دانند این نهال به دست امام بنا گذاشته شده است، خودشان را صاحب‌اختیار و صاحب‌نظر در این جا می‌دانند، لذا نظارت مستقیم داشته و دارند و نظراتشان را اعمال می‌کنند و ما هم تابع نظرات ایشان هستیم و نظر ایشان این بود که مسئولیت با خانم‌ها باشد.

منبع: ایکنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر