کد خبر: 108807
A

رقابت بر سر تصاحب ستاد‌های رئیسی/ رقابت نیکزاد، اعضای جبهه پایداری، موتلفه و اطرافیان باهنر برای کنترل ستاد انتخاباتی رئیس قوه قضاییه!

رئیس ستاد تبلیغاتی ابراهیم رئیسی، علی نیکزاد است؛ اما هیچ حکمی در خصوص در خصوص ریاست وی رسانه ای نشده و همین موضوع موجب تعجب همگان شده است.

رقابت بر سر تصاحب ستاد‌های رئیسی/ رقابت نیکزاد، اعضای جبهه پایداری، موتلفه و  اطرافیان باهنر برای کنترل ستاد انتخاباتی رئیس قوه قضاییه!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روند حذف و انحصار در جریان اصولگرایی متوقف نمی‌شود. آن‌ها جایی که این روند به نفعشان باشد، مدافعش هستند و هرجا به ضررشان، منتقدش. بخشی از جریان اصولگرایی که از خروجی شورای نگهبان درباره رد و تأیید صلاحیت‌ها بسیار خوشحال‌اند، هم‌زمان از روند انحصارگرایی و حذف در ستاد‌های خودی شاکی شده‌اند.

همان نقدی را که منتقدان به شورای نگهبان درباره روند و نگاه حذفی دارند، حامیان عملکرد شورای نگهبان به هم‌جناحی‌های خود در ستاد‌های انتخاباتی دارند. هنوز انتخابات شروع نشده کار به انحصار و حذف درون‌گروهی رسیده است. دیروز نماینده مردم یزد در صحن علنی مجلس گفته به نیرو‌های اصولگرایی که توانستند از طرف شورای نگهبان تأییدیه بگیرند، هشدار می‌دهم که وضعیت موجود را پیروزی خود تلقی نکنند. اختلاف و سهمیه‌بندی ستاد‌ها اصلا خوشایند نیست.

شرق به نقل از نماینده یزد نوشته است؛ سعی کنند همکار و همراه با هم انتخابات را پیش ببرند. وقتی یک نماینده اصولگرا از صحن مجلس این‌گونه هشدار می‌دهد یعنی ماجرا رقابت و حذف درون‌گروهی بسیار جدی است. مشابه این سخنان را محمدرضا باهنر هم داشته است. جریان اصولگرایان سنتی یا همان متقدمین این جریان که شامل جامعه روحانیت مبارز و جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌شود، اگرچه در سبقه و مرام سیاسی به علی لاریجانی نزدیک‌تر و شبیه‌تر بودند، اما او را وانهادند و جانب دیگری را گرفتند؛ همان که مورد حمایت و وثوق جریان متأخر اصولگرایی بود.اما گویا همین جریان حالا نمی‌خواهد سهم متقدمین را بدهد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛گفته شده رئیس ستاد تبلیغاتی ابراهیم رئیسی، علی نیکزاد است؛ اما هیچ حکمی در خصوص در خصوص ریاست وی رسانه ای نشده و همین موضوع موجب تعجب همگان شده است. 

در این میان کشمکش هایی میان وزیر سابق احمدی‌نژاد، اعضای #جبهه_پایداری، موتلفه و اطرافیان باهنر در جامعه مهندسان وجود دارد. 

سه  نامزد پوششی رئیسی هم که از نزدیکان به جریان جبهه پایداری‌اند. هر کدام به گونه ای می خواهد سهم اصلی را در ستاد و البته دولت آینده کسب کنند. 

چنانکه مهاجری مدعی شده بود: کاندیداتوری آنها دکوری است. هر چند جلیلی، زاکانی و قاضی زاده خودشان کاندیدا هستند اما هر کدام از آنها تلاش می کنند سهم بیشتری در دولت آینده کسب کند و از همین حالا می خواهند شریک در قدرت باشند. 

در این وضعیت سهم اصولگرایان سنتی مانند مهندسان، جامعه روحانیت و موتلفه ناچیز است تا جایی که باهنر هم اخیرا گفته بود: «ابعضی رفتار‌ها در ستاد مرکزی آقای رئیسی انحصارگرایانه است و بنده هم به ایشان و هم به مسئولان ستاد ایشان عرض می‌کنم که باید از همه ظرفیت‌ها و سلایق اصولگرایی که خالصانه برای پیروزی این جریان به میدان آمده‌اند بهره برد و خدای ناکرده با رفتار‌های انحصارگرایانه دیگران را دلسرد نکرد». باهنر قبلا و با اشاره به انتخابات سال ۹۶ گفته بود: «به‌عنوان مثال ستادی که آقای رئیسی انتخاب کرد متشکل از نیرو‌های دولت‌های نهم و دهم بود و در این میان افکار عمومی جریان رقیب توانست از این نقطه ضعف به نفع خود بهره‌برداری کند؛ لذا در شاکله جمنا باید اصلاحات ضروری صورت بگیرد، در غیر این صورت بهتر است ساختاری جدید برای اصولگرایان البته بدون حاشیه‌های جمنا به وجود بیاید». برای همین بود که بخشی از اصولگرایان که باهنر هم در میانشان بود شورای وحدت را شکل دادند تا این بار ستاد‌های رئیسی را از دست جمنایی‌های سابق یا همان شورای ائتلاف فعلی خارج کنند تا به دست حامیان سابق احمدی‌نژاد و جبهه پایداری نیفتد، اما گویا باز هم موفق نشدند!

 

کف برای شورای نگهبان

 

نمایندگان مجلس یازدهم دیروز با امضای بیانیه‌ای از اقدام شورای نگهبان در بررسی دقیق صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کردند. اما طنز ماجرا این است که همین افراد که برای شورای نگهبان در ردصلاحیت‌ها هورا می‌کشند از هم‌جناحی‌های خودشان در ستاد‌های انتخاباتی بابت انحصار گلایه می‌کنند! همان نمایندگان اصولگرایی که حضورشان در پارلمان یازدهم را مرهون ردصلاحیت اصلاح‌طلبان و پایین‌ترین میزان حضور مردم بودند؛ نمایندگانی که از فیلتر شورای نگهبان رد و با آرای حداقلی وارد پارلمان شدند. مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم کمترین میزان مشارکت در میان همه انتخابات گذشته بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر