کد خبر: 108827
A

زاکانی: من رئیس‌جمهور شوم، آمریکایی ها به التماس می افتند و مجبور می‌شوند تحریم‌ها را بردارند

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: آمریکا می‌خواهد به برجام برگردد تا از مکانیسم ماشه استفاده کند. دولت روحانی می‌خواهد یک تعهد زبانی و نهایتا حقوقی از آمریکا بگیرد. بنده رئیس‌جمهور شوم آمریکایی‌ها التماس می‌کنند و مجبور می‌شوند تحریم‌ها را بردارند.

زاکانی: من رئیس‌جمهور شوم، آمریکایی ها به التماس می افتند و مجبور می‌شوند تحریم‌ها را بردارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه تبادل که از شبکه اینترنتی آراء پخش شد، اظهار داشت: فضای انتخابات قطعاً گرم خواهد شد و مشارکت قطعاً بالا خواهد بود، نامزدها با ارائه راه‌حل‌های مناسب و بیان صدای حق مردم موجب خواهند شد، مردم امیدوار شوند و در صحنه حضور یابند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما به خاطر ثبت‌نام لاریجانی در رقابت‌های انتخاباتی ثبت‌نام کردید، گفت: به نظر من جبهه انقلاب به عقلانیتی رسیده که حتماً با هم دعوا نخواهند کرد، و اشتباهاتی که در گذشته انجام شد که باعث شد فردی به مردم تحمیل شود، تکرار نمی‌شود. دوستان اصرار می‌کردند که من حتماً باید بیایم. من هم استدلال می‌کردم که نیایم چون در مرکز پژوهش‌ها بودم، من نه مشکل برنامه داشتم چون برنامه‌های من آماده است و در مناظرات خواهید دید و نه مشکل تیم داشتم چون من نهاد دانشجویی را اداره کردم، مشکل ستاد نداشتم چون در چند نوبت مسئول ستاد جبهه انقلاب بودم و به همه استان‌ها سفر کرده‌ام.

وی ادامه داد: علم رجال و ارتباطات و تعاملم خوب است. وقتی دیدم جمعی از بانیان وضع موجود وارد انتخابات شدند و پرچم اصلاح گری به دست گرفته‌اند، قانع شدم که وارد انتخابات شوم.

کابینه معرفی نمی‌کنم

زاکانی در مورد کابینه‌اش گفت: کابینه معرفی نمی‌کنم اما ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر را معرفی می‌کنم که در تیم بنده حضور دارند و می‌گویم کابینه من این را افراد دارند و هر کدام افراد توانمندی هستند. این افراد جوانان متعلق به جبهه انقلاب هستند.

وی اظهار داشت: این ماه ۴ سند منتشر می‌کنم، سند اول مبانی ماست، سند دوم مواضع ماست ناظر به بانوان، فضای مجازی و… و سند سوم برنامه‌ها و سند چهارم میثاق ماست.

برجام بهتر می‌توانست اداره شود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: من رییس کمیسیون ویژه برجام بودم، خروجی این کمیسیون در صحن قرائت شد که الان مو به مو پیشنهادات ما اتفاق افتاده است. معتقدم بسیار بهتر از این می‌توانست برجام مدیریت و این قرارداد بسته شود. همزمان با برجام، پرونده ۴۰۰ میلیون دلار و ۴ زندانی و جاسوس آمریکایی که ما به ازای آن ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار گرفتیم، ۲۸ زندانی ما آزاد شدند و از بلک لیست خارج شدند، بانک سپه نیز از بلک لیست خارج شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اصل مذاکره در اراده دولت نیست، گفت: تا قبل از برجام مذاکرات با ۱+۵ بود.

آمریکا می‌خواهد به برجام برگردد تا از مکانیسم ماشه استفاده کند

زاکانی با بیان اینکه در برجام رهبری اجازه دادند بر سر فناوری هسته‌ای معامله صورت گیرد، ادامه داد: برجام معامله‌ای حداقلی، معیوب و ناقص بود. قرار بود به واسطه برجام تحریم‌ها برداشته شود اما این سند بد نوشته شد و به واسطه چموشی ترامپ، تحریم‌ها برداشته نشد. در دوره بایدن هم تحریم‌ها ادامه خواهد داشت و برداشته نمی‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمریکا علاقه مند است به برجام برگردد، التماس هم می‌کند، تا از مکانیسم ماشه استفاده کند و اصل حیات ما را نشانه برود، او علاقه مند است که طناب دار را به گردن ما بیاندازد. ترامپ هم همین راه را رفت اما صریحاً اعلام کرد که فشار حداکثری بر روی ملت ایران شکست خورده است.

زاکانی با بیان اینکه ایران تحریم پذیر نیست، گفت: تحریم یک عمل مجرمانه و ظلم جدی علیه ملت ایران است، باید به هر طریقی تحریم‌ها را بشکنیم. آمریکا از این سلاح استراتژیک دست بر نمی‌دارد.

دولت می‌خواهد یک تعهد زبانی از آمریکا بگیرد

وی در پاسخ به این سئوال که اگر رئیس‌جمهور شوید با برجام چه می‌کنید؟ گفت: ما برجام را اجرا کردیم، نوبت اروپایی‌ها است که به برجام عمل کنند، آمریکایی‌ها هم اگر می‌خواهند به برجام برگردند، می‌توانند، اما اول باید همه تحریم‌ها را بردارند، ما هم راستی آزمایی کنیم، بعد می‌توانند به برجام برگردند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار داشت: دولت به دنبال این است که از آمریکا یک تعهد زبانی و یا حداکثر حقوقی بگیرد، همان‌هایی که می‌گفتند امضای کری سند است دنبال امضای کری و امثال کری هستند. ما می‌گوییم آقای روحانی! با منافع ملی بازی نکنید.

من رئیس‌جمهور شوم، آمریکا مجبور می‌شود تحریم‌ها را بردارد

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده رئیس‌جمهور شوم آمریکایی‌ها التماس می‌کنند و مجبور می‌شوند تحریم‌ها را بردارند، آمریکا نیازمند بازگشت به برجام است زیرا تمام سیاست‌های آمریکا در برخورد با ایران در تمام سطوحش شکست خورده است.

وی ادامه داد: اگر به ظرفیت‌های ایران توجه شود آمریکا مایوس خواهد شد.

بهای محدودیت‌های هسته‌ای، رفع تحریم‌ها است

زاکانی افزود: باید قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها محکم اجرا شود، این قانون نشان داد مجلس در راس امور است و اروپا و آمریکا را به استیصال کشاند.

نماینده تهران گفت: در برجام ما معامله می‌کنیم و قبول می‌کنیم یک سری محدودیت‌ها را بپذیریم. آنها باید بهای این محدودیت‌ها را بپردازند، بهایش برداشتن تحریم‌هاست.

ظرفیت تحریم‌ناپذیری ایران را بالا ببریم

وی با بیان اینکه فضای بین الملل یک فرصت است، گفت: باید آمریکا را منزوی کرد، باید در داخل ظرفیت تحریم‌پذیری را به حدی بالا ببریم که آنها ناامید شوند که ایران دیگر تحریم‌پذیر نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما ۷ نامزد هستیم که قرار است ۷ ایده مطرح کنیم و راه برون رفت از مسائل را به مردم بگوئیم و امیدآفرینی کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: هرکس از من دعوت کند آماده مناظره هستم. من نقد جدی به عملکردها دارم.

یک ریال کار پزشکی خصوصی نکرده‌ام

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد سوابق تحصیلی اش گفت: ۱۵ سال و ۳ ماهم بود که به جنگ رفتم، ۶۳ ماه در منطقه بودم، جانباز ۵۰ درصد هستم و افتخار می‌کنم. ۲۳ اردیبهشت ۶۲ بدون اینکه سر کلاس بروم ۱۵ روزه درس خواندم و امتحان دادم، ۲ تا تجدیدی آوردم، جرم من تجدیدی در درس‌های ریاضی و شیمی است.

زاکانی در خصوص مشروطی اش در دانشگاه گفت: من یک ترم مشروط شدم، دو تا بچه داشتم، حقوق نداشتم، مسافر کشی می‌کردم تا زن و بچه ام را اداره کنم، افتخار می‌کنم، این جرم نیست.

وی با بیان اینکه یک ریال کار پزشکی خصوص انجام نداده‌ام، اظهار داشت: به دنبال این بودم که مفسده زیر میزی و پزشکی هسته‌ای را خودمان به عنوان شورای پزشکی هسته‌ای از بین ببریم. بنده بابت ۴۲ سال کارنامه ام در انقلاب پاسخگو هستم.

وعده و عیدهای دوستان را قبول ندارم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: وعده و وعیدهایی که دوستانمان می‌دهند را قبول ندارم و این وعده‌ها را نادرست و غلط می‌دانم و حتماً با آنها چالش خواهم کرد.

زاکانی ادامه داد: ۴ محور تحولی به عنوان برنامه دارم، محور اول فوریت دارد، محور دوم اولویت دارد، محور سوم ضرورت دارد، محور چهارم فرصت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند.

نماینده تهران ادامه داد: آنچه فوریت دارد اقتصاد است، اساس حرکت من برداشتن موانع تولید در راستای جهش تولید است. می‌دانیم اگر کجا دست بگذاریم بخش عمده مشکلات صنعت و کشاورزی حل خواهد شد. اساس را در اقتصاد و مدیریت بر تولید گذاشته‌ایم.

تیغ بانک را از گردن تولید برمی‌دارم

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم تیغ بانک بر گردن تولید باشد اظهار داشت: با نظارت قوی اجازه این کار را نخواهیم داد، کاری که آقای همتی انجام نداد. الان هم می‌گوید صدای خاموش مردم هستم!

وی با بیان اینکه مفاسد اقتصادی و بوروکراسی اداری دو مانع تولید هستند، گفت: ۹ پیشران تولید را برنامه ریزی کردیم تا بنگاه‌های کوچک و متوسط را به پیشران‌های تولید متصل کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم تحول در حوزه تعلیم و تربیت گفت: ضدیت ما با فقر، تبعیض و تحقیر است.

زاکانی با تاکید بر تحول در حوزه سیاست و امنیت گفت: هدف گذاری ما مردم سالاری دینی است، دولت باید قدرت را توزیع کند و مردم را در همه سطوح مشارکت دهد تا سرمایه اجتماعی خلق شود.

لاریجانی می‌خواست کمیسیون ویژه برجام را جمع کند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام در مجلس، گفت: آقای لاریجانی علاقه‌ای نداشت که کمیسیون برجام موفق شود و موانع جدی ایجاد کرد، تمام تلاشش این بود که بنده رئیس کمیسیون نشوم.

زاکانی اظهار داشت: رئیس آژانس اتمی که می‌خواست به ایران بیاید، نامه زدم و وی را به کمیسیون ویژه برجام دعوت کردم، از دفتر ایشان تماس گرفتند که ما چنین رسمی نداریم، برای چه دعوت کردید.

نماینده مردم تهران ادامه داد: کمیسیون ویژه برجام داشت نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کرد و رئیس مجلس و اعوان و انصارش عقب افتاده بودند. به من زنگ زدند که باید هر چه زودتر این ماجرا جمع شود.

امانو در جلسه کمیسیون ویژه برجام هول شده بود

وی ادامه داد: آمانو در جلسه کمیسیون ویژه برجام هول شده بود، دبیر کمیسیون امنیت به بنده گفت، من از دهه ۶۰ اینجا بودم هیچ مذاکره خارجی را ندیده بودم که با این قدرت اداره شود.

رئیس کمیسیون ویژه برجام ادامه داد: طرح ۲۰ دقیقه‌ای که در مجلس در مورد برجام به تصویب رسید هیچ نسبتی با طرح ما نداشت. تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام هنر نبود.

یک عده سر گردنه ایستاده‌اند و دست در جیب مردم می‌کنند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مورد وضعیت اقتصاد کشور با فرض وجود تحریم‌ها گفت: در مرکز پژوهش‌ها تحقیقی انجام دادیم که با فرض وجود تحریم‌ها اقتصاد ایران چگونه شکوفا می‌شود، نباید معطل رفع تحریم‌ها شویم.

نماینده مردم تهران استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه را یکی از راهکارهای شکوفایی اقتصاد ایران خواند و گفت: مثل بچه پولدارها هیچ وقت از مکانیسم‌های مالی برای مراودات اقتصادی با همسایگانمان استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: اگر حرکتی یک دل در دولتی کار آمد که خود را در خدمت مردم می‌داند شکل بگیرد، مشکلات حل می‌شود. دولت خود را در رقابت با مردم می بیند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: با راهکارهایی که دنبال می‌کنیم به دنبال استفاده از ظرفیت ملت هستیم. استراتژی کشاورزی و صنعتی نداریم. یک عده سر گردنه ایستاده‌اند و دست در جیب مردم می‌کنند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر