کد خبر: 108890
A

حسین شریعتمداری: انقلاب، اصلاحات و آمریکایی‌ها، سه جناح حاضر در انتخابات هستند

مدیرمسؤول روزنامه کیهان: در واقع ما حضور آمریکا را در منطقه شکسته‌ایم و یکی از خواسته‌های آن‌ها این است که ما چنین حضوری نداشته باشیم در واقع بیانات آقای لاریجانی شبیه به این است که دوره موشک گذشته و دوره گفتمان است در صورتی که اگر چنین قدرتی نداشتید توسط دشمن خورده می‌شدید.

حسین شریعتمداری: انقلاب، اصلاحات و آمریکایی‌ها، سه جناح حاضر در انتخابات هستند

به گزارش دیده بان ایران، حسین شریعتمداری صبح امروز در جمع اساتید بسیجی و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: عمدتاً سه جناح در صحنه انتخابات حضور دارند، انقلاب، اصلاحات و آمریکایی‌ها، که در واقع مقامات آمریکایی روی انتخابات ما از چند ماه پیش حساس بودند و حریف می‌خواهد دولت در اختیار کسانی باشد که با آن‌ها هماهنگ است.

وی افزود: نقشه راه دشمن مشخص است و بارها آن را مطرح کرده است، اگر دیدیم از جریانی تعریف می‌کند باید ببینیم با آن دیدگاه هم‌خوانی دارد یا خیر اگر همسو بود یعنی تاکتیکی نیست و واقعیت است.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان با بیان این که جبهه اصلاحات فشل است، گفت: اصلاحات در این ۸ سال از آقای روحانی حمایت کرد و همه‌ این عملکردها پای اصلاحات هم نوشته می‌شود، اصلی‌ترین راهکارشان رقیب هراسی است سعی می‌کنند مردم را از رقیب بترسانند مثلاً در دوره‌های قبل از سایه جنگ سخن می‌گفتند؛ آقای ظریف در مصاحبه با مصاحبه‌کننده‌ای که جاسوس بود و بعداً دستگیر شده بود، می‌گوید اگر ما به توافق نرسیم تندروها به میدان می‌آیند و دیگر روابط این‌گونه نخواهد بود، یا با بزرگ‌نمایی می‌گفتند اگر رقیب بیاید در پیاده‌روها دیوار می‌کشد، دلار به ۵ هزار تومان می‌رسد، پراید ۱۰۰ میلیون می‌شود.

یکی از ویژگی‌های فرد اصلح خط‌شکنی است

شریعتمداری ترفند سوم اصلاحات را پیشگیری از ائتلاف و نزدیکی نیروهای انقلاب دانست و گفت: در گذشته هم این‌چنین بوده است مثلاً در جریان انتخابات ۷۶ ظاهر قضیه این بود که مرحوم هاشمی از آقای ناطق حمایت می‌کنند ولی آقای مرعشی گفته بود از آقای خاتمی حمایت کنید؛ می‌گفتند افتخار می‌کنیم اجازه ندادیم آقای هاشمی وارد مجلس ششم شود و یا اینکه به ایشان می‌گفتند عالی‌جناب سرخ‌پوش و بعد از این برایشان تبدیل به قدیس می‌شود. یکی از ویژگی‌های فرد اصلح این است که باید سدشکن و خط‌شکن باشد، اعتقاد به توانمندی‌های داخلی داشته باشد، باید درگیری ما با نظام سلطه را درک کند که به چه علتی است.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه حضرت امام (ره) اسلام را بر کرسی حاکمیت نشاند، بیان کرد: اسلام ناب ظلم‌ستیز است، اگر ناهنجاری‌ها از نسخه اصلی اسلام باشد معلوم است اشکال از نسخه است ولی اکنون مشکل از عملکردها است؛ به‌ محض اینکه خواستید ظلم‌ستیز باشید نظام سلطه مقابل شما قد علم می‌کند و این را باید درک کرد، باید بدانیم محال است آمریکا دست از تحریم بکشد چون دشمن است و این اهرم را از دست نمی‌دهد بنابراین باید نامزدها راهکار نشان دهند، کسانی که آمریکا را شیطان بزرگ نمی‌دانند شایسته ریاست جمهوری نیستند.

وی ادامه داد: جبهه اصلاح‌طلب از پله دوم حرکت می‌کند مثلاً می‌گوید ما می‌خواستیم کارهایی بکنیم ولی نگذاشتند باید ببینیم می‌خواستید چه کنید و چه کسانی نگذاشتند، باید پاشنه آشیل را شناخت و به سوی آن شلیک کرد از تکرار خواسته‌ها و از تکرار شلیک به پاشنه آشیل نباید خسته شد.

شریعتمداری با بیان این که باید نتیجه کار حریف را مطرح و ارزیابی کرد و به نتیجه کلی رسید، تصریح کرد: در برجام که دولت تمام قوای خود را بر برجام گذاشت، رهبر انقلاب، آمریکا را بر سر دوراهی قرار دادند و یک دیدگاه داشتتند و به شکل طرح راهبرد لغو تحریم‌ها درآمد و یک برنامه هم این بود که آمریکا بخواهد دست به عملیات نظامی بزند ولی دیدیم‌ که امکان نداشت و نخواهد داشت.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان با اشاره به این که نیروهای جبهه انقلاب باید به وحدت برسند که آرا پراکنده نباشد، تأکید کرد: حضرت آقا فرمودند آدم باید جهاد فکری کند یعنی آدم‌ها باید بین مردم بروند و با آن‌ها صحبت کند، هر قدمی هر چند کوچک حساب می‌شود و این به نوعی جهاد است آقا گفتند جهاد هر اقدامی است که علیه دشمن باشد، با توجه به آیه قرآن این به این خاطر است که این‌ها هیچ سختی و تشنگی و گرسنگی بهشان نمی‌رسد و هیچ وادی را طی نمی‌کنند که کفار را برکنار کنند.

وی اضافه کرد: نکته دیگر این است که گاهی اوقات مخاطب نمی‌تواند پیام را بگیرد یک‌وقت پیام را عوض می‌کنیم و یک‌وقت قالب را عوض می‌کنیم در واقع کار هنرمندانه این است که قالب را عوض کنیم و نه این که محتوای پیام را تغییر دهیم.

شریعتمداری با اشاره به ثبت‌نام نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آقای لاریجانی بعد از ثبت‌نام گفتند اقتصاد راهکارهای خاص خود را دارد اما از طریق پادگان و دادگاه عملی نیست و این سؤال‌برانگیز بود دقیقاً شبیه به صحبتی است که آقای روحانی داشتند و در سال ۹۶ گفتند ۳۸ سال در کشور اعدام و زندان بوده است ولی این برمی‌گردد به کل حکومت و در کل این‌ صحبت‌ها بسیار شبیه به یکدیگر و شبیه به خواسته‌های آمریکا است.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان در پایان بیان کرد: در واقع ما حضور آمریکا را در منطقه شکسته‌ایم و یکی از خواسته‌های آن‌ها این است که ما چنین حضوری نداشته باشیم در واقع بیانات آقای لاریجانی شبیه به این است که دوره موشک گذشته و دوره گفتمان است در صورتی که اگر چنین قدرتی نداشتید توسط دشمن خورده می‌شدید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر