کد خبر: 108909
A

گلایه فعال سیاسی اصول گرا از باقی ماندن۶ دیگر کاندیدای دیگر در انتخابات/ کوهکن: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به نفع ابراهیم رئیسی کنار بروند

پس از عدم احزار صلاحیت تمام کاندیداهای اصلاح طلب و جریان های دیگر توسط شورای نگهبان؛ محسن کوهکن فعال سیاسی اصول گرا با گلایه از باقی ماندن۶ دیگر کاندیداها گفت: نامزدهای انتخابات منطقا باید برای نامزد اجماعی که آقای رئیسی باشد، کنار بروند ».

گلایه فعال سیاسی اصول گرا از باقی ماندن۶  دیگر کاندیدای دیگر در انتخابات/ کوهکن: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری  باید به نفع ابراهیم رئیسی کنار بروند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پس از عدم احزار صلاحیت تمام کاندیداهای اصلاح طلب و جریان های دیگر توسط شورای نگهبان؛ محسن کوهکن فعال سیاسی اصول گرا با گلایه از باقی ماندن دیگر کاندیداها گفت:

 «هر عقل سلیمی می‌داند که تکثر نامزدها باعث پخش‌شدن آراء می‌شود و این موضوع صرفا منحصر به جریان انقلاب و در این دوره از انتخابات نیست، بلکه در هر جریانی و در هر انتخاباتی اگر نامزدها زیاد باشند، رأی پخش می‌شود؛ البته یک استثنا در این بین وجود دارد؛ آنکه یک زمانی دو یا چندنیرویی وجود داشته باشند که هر کدام سبد رأی خود را داشته باشند مثلا یک نامزدی رأی قومی دارد و اگر کنار برود رأی او به سبد دیگر نامزدها اضافه نمی‌شود که بیشتر این حالت در انتخابات مجلس رخ می‌دهد».

او ادامه داد: «واقعیت این است که من در این دوره از انتخابات چنین وضعیتی را شاهد نیستم و اگر تمام نیروهای انقلاب در صحنه باقی بمانند رأی پخش می‌شود».

این نماینده ادوار مجلس درباره اینکه آیا نامزدهای موجود اصولگرا به نفع سید ابراهیم رئیسی کنار می‌روند یا خیر، بیان کرد: «منطقا باید کنار بروند زیرا بر اساس نظرسنجی‌ها آقای رئیسی بیشترین رأی را دارد. البته آقای رئیسی گفت که هر کسی که احساس تکلیف کرده در انتخابات بماند اما این سخن او وجه اخلاقی داشته است و از نظر سیاسی کسانی که می‌دانند ماندنشان در صحنه فقط باعث پراکنده شدن آراء می‌شود، باید به نفع آقای رئیسی کنار بروند. اگر بحث نامزدها اصلح بودن خودشان نیست منطقا باید کنار بکشند و من در اینجا صریحا می‌گویم که برای سهم‌خواهی در دولت آینده هم کنار نروند، بلکه صرفا برای پیروزی جبهه انقلاب و اصولگرایی».

کوهکن به نامه نیوز درباره لزوم درس گرفتن از انتخابات‌های گذشته گفت: «اصولگرایان نشان داده‌اند که گاهش مواقع در انتخابات تصمیمات نادرست می‌گیرند. همه ما باید از تجربیات گذشته درس بگیریم و با تکیه بر نظرسنجی‌ها عمل کنیم حالا ممکن است یک فردی بگوید در انتخابات می‌مانم تا از مواضع نیروهای انقلاب دفاع کنم که این خوب است اما او هم باید دقیقه90 به وظیفه عقلانی خود یعنی انصراف به‌نفع نامزد اجماعی کنار برود زیرا همه باید بدانیم که رقیب با همین دو نامزدی که در انتخابات دارد ممکن است عرصه را تغییر دهد و اصلا نباید رقیب را دست کم گرفت».

اظهارات کوهکن ؛ در حالی مطرح شده است که تنها ۷ کاندیدای اصولگرا تایید صلاحیت شده اند . 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر