کد خبر: 108969
A

اظهارنظر عجیب یک اصولگر درباره انتخابات سیزدهم/ مقدم: اصلاح طلبان از ترس باخت به سمت تحریم انتخابات رفته‌اند/ زاکانی و جلیلی و قاضی زاده به نفع رئیسی کنار خواهند رفت

بیژن مقدم گفت: اصلاح‌طلبان می‌دانند دیگر اقبالی در میان مردم ندارد و از ترس باخت به سمت تحریم رفته‌اند.

اظهارنظر عجیب یک اصولگر درباره انتخابات سیزدهم/ مقدم: اصلاح طلبان از ترس باخت به سمت تحریم انتخابات رفته‌اند/ زاکانی و جلیلی و قاضی زاده به نفع رئیسی کنار خواهند رفت

به گزارش دیده بان ایران؛ وضعیت انتخاباتی هنوز کاملا روشن نیست؛ از یک سو گرچه به نظر می‌رسد که بر ابراهیم رئیسی اجماع وجود دارد اما هنوز نامزدهای اصولگرا در صحنه حضور دارند و از آن سو در میان اصلاح‌طلبان هم که هنوز بر اصل شرکت در انتخابات یا کناره‌گیری از آن تردید وجود دارد.

بیژن مقدم، فعال و تحلیلگر اصولگرا درباره وضعیت انتخاباتی اصولگرایان به فردانیوز گفت: «پیش‌بینی هنوز هم راحت نیست. به هر حال آقایان جلیلی، قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی تا پیش از انتخابات می‌گفتند اگر آقای رئیسی نامزد شود، نامزد نمی‌شوند و حالا در صحنه هستند و بعید نیست آنها به نفع آقای رئیسی کنار بروند اما ببینید من اینجا می‌خواهم یک بگویم که زمانی خود اصولگرایان به موضوع نامزد پوششی که از سوی اصلاح‌طلبان در انتخابات 96 اجرا شد، انتقاد داشتند تا حتی که گفته می‌شد باید نامزد پوششی ردصلاحیت شود زیرا او برای رقابت نیامده. به هر حال نامزد پوششی امر پسندیده‌ای نیست».

 

او ادامه داد: «در کنار اینها به نظرم علاوه بر آقای رئیسی آقایان مهرعلیزاده، رضایی و همتی در صحنه می‌مانند و رقابت می‌کنند».

این فعال سیاسی درباره وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان هم بیان کرد: «بعد از مشخص شدن نتایج صلاحیت‌ها جبهه اصلاحات عجله کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که نامزدی نداریم. آنها می‌توانستند دور هم بنشینند و ارزیابی کنند و با امکانات موجود تصمیمی در انتخابات می‌گرفتند».

او در پاسخ به این پرسش که اگر جبهه اصلاحات تا آخرین لحظه بگوید که نامزد نخواهیم داشت، آیا طیف‌هایی از اصلاحات مسیر مستقلی در پیش می‌گیرند، اظهار کرد: «اگر جبهه اصلاحات تا آخر بگوید نامزدی ندارم حتما گروه‌هایی نامزد خود را معرفی می‌کنند. مثلا تا اینجای کار شنیده می‌شود که کارگزاران بنای حمایت از آقای همتی را دارد».

مقدم در پایان گفت: «اصلاح‌طلبان تا پیش از این نیز نیروی شاخصی نداشتند. آنها بر آقایان جهانگیری و پزشکیان حساب باز کرده بودند که آقای جهانگیری تکلیفش معلوم بود در هیچ نظرسنجی‌ای اقبال بالایی نداشت و نماینده وضع موجود بود و آقای پزشکیان همین طور بود البته می‌شد بر او موجی ایجاد کرد. خب حالا آقای مهرعلیزاده هم وضعیتی مشابه پزشکیان دارد. نکته این است اصلاح‌طلبان می‌دانند دیگر اقبالی در میان مردم ندارد و از ترس باخت به سمت تحریم رفته‌اند وگرنه به راحتی هنوز هم می‌توانند بر یکی از دو نیرویی که در انتخابات دارند ظرفیت‌سازی کنند و به رقابت بپردازند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر