کد خبر: 109019
A

همتی: اختیاراتم را به قائم مقام تفویض کرده‌ام/ ضرورتی به استعفا نمی‌بینم/ مگر آقای رئیسی از قوه قضائیه استعفا داد؟

رییس کل بانک مرکزی و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اختیاراتم را به قائم مقام تفویض کرده ام، گفت: قائم‌مقام با اختیارات رئیس کل کارش را انجام می‌دهد ولی اگر رئیس جمهوری تصمیم دیگری دارند صاحب اختیار هستند و من هم از آن استقبال می‌کنم.

همتی: اختیاراتم را به قائم مقام تفویض کرده‌ام/ ضرورتی به استعفا نمی‌بینم/ مگر آقای رئیسی از قوه قضائیه استعفا داد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالناصر همتی در گفت وگویی در خصوص جابجایی خود اظهار داشت: ما قائم‌مقام را خودم جایگزین کردم. طبق قانون بانک مرکزی در مواقع غیبت و معذوریت، رئیس کل بانک مرکزی می‌تواند تمام اختیاراتش را به قائم مقام بدهد که خود قائم مقام هم حکم رئیس جمهوری را دارد.

 وی اضافه کرد: من به استناد این ماده قانونی برای مدتی که رقابت‌های انتخاباتی هست و فرصت کمتری دارم به مسائل بانک برسم اختیارات خود را به آقای دکتر کمیجانی را به عنوان قائم مقام خودم تفویض کردم.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: آقای رئیس جمهور گفته بودند که من نظرم این است رئیس کل جدیدی بگذارم من هم گفتم اختیار رئیس‌جمهور محترم هست و می‌توانند این تصمیم را بگیرند ولی من ضرورتی به استعفا از مسئولیت نمی‌بینم برای اینکه رئیس محترم قوه قضائیه هم در رقابت‌های انتخاباتی هستند و از مسئولیتشان استعفا ندادند و من فکر نمی‌کنم ضرورتی داشته باشد

 همتی خاطرنشان کرد: و  قائم‌مقام با اختیارات رئیس کل کارش را انجام می‌دهد ولی اگر تصمیم دیگری رئیس جمهور دارند صاحب اختیار هستند و من هم از آن استقبال می‌کنم.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر