کد خبر: 10906
A

گزارش اطلاعاتی: پوتین شخصا دستور تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا را داده است

گزارش سازمان های اطلاعاتی آمریکا ادعا می کند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شخصا دستور تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا را صادر کرده است.

گزارش اطلاعاتی: پوتین شخصا دستور تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا را داده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ان بی سی نیوز، مسئولان اطلاعاتی آمریکا روز جمعه گزارشی 25 برگی درباره ادعای دخالت روس ها در انتخابات آمریکا و عملیات هکری را بعد از آن انتشار دادند که دیداری هم با دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا داشتند اما ترامپ گفت این موضوع تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته است. 
ترامپ دیدار روز جمعه خود با مدیران دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و گفت‌وگو درباره تحقیقات صورت گرفته در مورد حملات سایبری روسیه برای دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پائیز گذشته را «سازنده» خواند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از این دیدار که در نیویورک انجام شد، ترامپ در بیانیه‌ای بدون آن که بگوید آیا نتیجه گیری جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد نقش روسیه در این حملات را پذیرفته یا خیر، گفت این موضوع «قطعا تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته است.»
دیدار جمعه دونالد ترامپ و مدیران ارشد اطلاعاتی آمریکا، یک روز پس از نشست کمیته نیروهای مسلح سنا با حضور این مقام‌‌ها در مورد نقش مسکو در دخالت های سایبری در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا برگزار شد.
باراک اوباما، پنجشنبه هفته گذشته علاوه بر اعمال تحریم های جدید علیه مسکو، دستور اخراج 35 دیپلمات روسیه از آمریکا و تعطیلی دو مجتمع متعلق به آن کشور در نیویورک و مریلند را صادر کرد.
مسکو اعلام کرده که این ادعاها را نمی پذیرد و منتظر تصدی رسمی پست ریاست جمهوری آمریکا از سوی ترامپ می ماند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر