کد خبر: 109067
A
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد:

آیت الله اراکی: معنی انتخابات این است که مردم اعلام می‌کنند ما فرمانبر این نظام هستیم/ فرمانروای فعلی ما هم «ولی فقیه» است/ جامعه باید از قوه قضائیه بترسد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از تفاوت های دولت الهی با دولت های غربی و سکولار این است که در نظام غیر الهی کار حاکم و فرمانروا این است که مردم با همان وضعیت موجود اداره و مدیریت می‌کند اما در نظام الهی علاوه بر این آنچه وظیفه مدیریت جامعه است بالا بردن جامعه است؛ یعنی باید جامعه را رشد و ترقی بدهد و تربیت کند وظیفه تربیت جامعه بر عهده اوست ما فرمانروایان الهی را هادیان به سوی پیشرفت و مقامات بالا می دانیم.

آیت الله اراکی: معنی انتخابات این است که مردم اعلام می‌کنند ما فرمانبر این نظام هستیم/ فرمانروای فعلی ما هم «ولی فقیه» است/ جامعه باید از قوه قضائیه بترسد

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله اراکی، در جمع دانش آموختگان سپاه علویون قم در سخنانی با اشاره به اهمیت انتخابات، گفت:معنای اصلی انتخابات اعلام فرمانبرداری از نظام تشکیلات الهی است که در رأس آن رسول اکرم محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و بعد از رسول خدا در عصر ما امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که از سوی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هم ولی فقیه قرار دارد.

وی در ادامه افزود: معنای انتخابات این است که مردم با انتخابات اعلام می‌کنند که ما فرمانبر این نظام تشکیلاتی هستیم و برای کمک به آن فرمانروای فعلی ما که ولی فقیه است یک بازوی اجرایی خوبی می خواهیم انتخاب کنیم. ان‌شاءالله یک انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم داشته باشیم؛ یک رئیس جمهور تحولگرا و جهادی و مخلص و میدانی می خواهیم. مردم یک “مرد میدان” را انتخاب کنند.

آیت الله اراکی با اشاره به تفاوت نظام های الهی و غیرالهی اظهارداشت: یکی از تفاوت های دولت الهی با دولت های غربی و سکولار این است که در نظام غیر الهی کار حاکم و فرمانروا این است که مردم با همان وضعیت موجود اداره و مدیریت می‌کند اما در نظام الهی علاوه بر این آنچه وظیفه مدیریت جامعه است بالا بردن جامعه است؛ یعنی باید جامعه را رشد و ترقی بدهد و تربیت کند وظیفه تربیت جامعه بر عهده اوست ما فرمانروایان الهی را هادیان به سوی پیشرفت و مقامات بالا می دانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معیارهای انتخاب رئیس جمهور در انتخابات پیش رو بیان داشت: ما امروز در انتخابات پیش‌رو نیاز به یک بازوی اجرائی توانمند در مدیریت کشور و رفع نیاز مردم و مشکلات مردم داریم و هم یک بازوی اجرائی برای رهبری می خواهیم که هادی باشد و مردم از او اخلاق یاد بگیرند عامه مردم از او سبک زندگی بیاموزند خود رئیس جمهور باید در رأس اخلاق های خوب باشد، مردم از او تواضع ببینند. مردم از او اخلاص ببینند. مردم از او ورع و اجتهاد ببینند ورع وترس یعنی؛ حرفی که می زند بداند موافق با رضای خداست یا مخالف با رضای خداست اگر مخالف با رضای خدا بود نزند این حرف را نزند.

 

آیت الله اراکی در خصوص تضعیف نهادهای رسمی و قانونی کشور تصریح کرد: اگر حرفی نهادهای مقدس این جامعه را تضعیف می‌کند. مثل: نهاد بسیج نهاد، نهاد سپاه، نهادهای رسمی ما، همه اقتدار ملت ما به این وابستگی دارد دشمن اگر از ما می ترسد؛ بخاطر همین نهادهای مقتدر و شجاع و قدرتمند است؛ حال اگر کسی می‌خواهد آن ها را تضعیف کند این خیانت به ملت است وخلاف شرع است؛ کسی که می خواهد رئیس جمهور باشد نباید کسی باشد که این نهاد ها را تضعیف بکند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به نقش قوه قضائیه در جلوگیری از فساد و تخلف گفت: اگر قوه قضائیه مقتدری نداشته باشیم عناصر فاسد جامعه را می خورند و نابود می کنند، جامعه باید از قوه قضائیه بترسند ما باید قوه قضائیه ای داشته باشیم که که در سایه این قوه قضائیه متخلفان ترس داشته باشند و در کنار آن مردم عادی احساس امنیت کنند. خب اگر قوه قضائیه را تضعیف کنند این صد در صد خواسته دشمن ملت ماست.

 

آیت الله اراکی در پایان به نقش و اهمیت شورای نگهبان پرداخته و افزود: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و مخالفت با قانون به ضرر جامعه بوده واگر قانون تضعیف شد مجرمین زیاد می شوند و یقین بدانید کسانی که تضعیف می کنند در تقویت مجرمان و تبهکاران تأثیر دارد، تضعیف قانون به نفع دشمن است و شورای نگهبان تضمین قانونی بودن نهاد هاست این نهاد تضمین کننده سلامت مجری و قانون گذاری است و افراد شورای نگهبان افتخارات کشور هستند. بعد از تصمیم‌گیری شورای نگهبان دیگر مخالفت با آن مخالفت با جمهوریت و اسلامیت نظام است. تضعیف نهادهای قانونی تضعیف جمهوریت و اسلامیت نظام است؛ هم اسلامیت و جمهوریت در سایه قانون است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر