کد خبر: 109075
A

«عبدالناصر همتی» دان ۶ و کمربند مشکی کاراته را دارد

همسر کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی تصویر اشتباهی از همتی داشته باشند اما به دلیل مسوولیت حساس وی نمی‌تواند خیلی از مطالب را بیان کند و برخی قصورها متوجه وی است در حالی که این طور نیست.

«عبدالناصر همتی» دان ۶ و کمربند مشکی کاراته را دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ «سپیده شبستری» نماینده و همسر «عبدالناصر همتی» در برنامه زنده تلویزیونی ناگفته‌هایی از مسائل شخصی، خصوصیات و توانمندی‌های او را بیان کرد.

شبستری درباره سابقه کاری و اجرایی همتی گفت: وی به مدت ۱۳ سال در سازمان صدا و سیما فعالیت داشت و آخرین سمت وی معاونت سیاسی سازمان بود. ۱۳ سال ریاست کل بیمه مرکزی را برعهده داشت. در بانک های سینا و بانک ملی سابقه مدیرعاملی داشته  و به مدت ۲ یا سه سال ریاست بیمه مرکزی و بعد هم ریاست کل بانک مرکزی را عهده دار بوده است.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در دوران دولت هفتم و هشتم دوبار به رئیس‌جمهوری پیشنهاد کرده بودند که همتی را به ریاست بانک مرکزی برگزیند تا در نهایت، این اتفاق در دولت دوازدهم و پس از درگذشت آیت الله هاشمی و در دوران تحریم رخ داد.

نماینده این نامزد انتخابات درباره امکان ریاست جمهوری همتی و کیفیت آن تصریح کرد: برای رئیس جمهور خوب بودن ویژگی‌های اخلاقی، مدیریتی وعلمی وجود دارد که همتی در همه این زمینه‌ها نمره خوبی می‌گیرد. وی سفارت را با حقوق و امکانات بالا رها کرد و ریاست بانک مرکزی را در شرایط سخت برعهده گرفت.

شبستری توضیح داد: بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها و تایید صلاحیت، رئیس جمهوری گفتند که باید بین نامزدی ریاست جمهوری و ریاست بانک مرکزی یکی را انتخاب کنید و آقای همتی چون گفته بودند به مردم تعهد دارند کاندیدایی را قبول کردند در حالی که هیچ منع قانونی وجود ندارد و قائم مقام بانک مرکزی این مسوولیت را انجام می‌داد و اگر مشکلی بود هماهنگی‌های لازم انجام می‌شد.

همسر همتی درباره دیدگاه نامزد ریاست جمهوری نسبت به حضور زنان در جامعه گفت: نگاه او در این باره بسیار باز و روشن است؛ او می گوید جامعه ما تا زمانی که بخواهد به آن سطح مطلوب برسد باید حضور بانوان در محیط کار ، بهتر و راحت تر از اکنون باشد و در شرایط مساوی با آقایون قرار گیرند؛ از نظر موقعیت شغلی و شرایط کاری، هنوز جای تلاش و کار داریم.

شبستری گفت: ممکن است برخی تصویر اشتباهی از همتی داشته باشند اما به دلیل مسوولیت حساس وی نمی‌تواند خیلی از مطالب را بیان کند و برخی قصورها متوجه وی است در حالی که این طور نیست. نمونه آن ارز ۴۲۰۰ تومانی که از ابتدا مخالف بود و چون این موضوع قبل از حضور ایشان در بانک مرکزی تصویب شده بود، باید انجام می‌شد و کار مهم ایشان این بود که اجازه نداد این ارز به کالاهای غیرضروری اختصاص یابد.

نماینده همتی درباره فرزندان خود گفت: سه فرزند دارم، پسرم استاد معماری و سینما و متولد ۶۴ است، فرزند دوم هم پزشک و متخصص کودکان و دختر دیگرم دانشجوی معماری است.

به گفته همسر نامزد انتخابات ریاست جمهوری همتی، وی اگر فرصت داشته باشد فعالیت ورزشی  انجام می‌دهد ورزشی که به صورت حرفه ای دنبال می کند کاراته است و دان 6 و کمربند مشکی دارد. اگر فرصت کند فیلم می بیند و به فیلم های اکشن و تاریخی علاقه دارد.

شبستری در توصیف نخستین واژه ای که در وصف همتی به ذهنش می رسد؛ در پاسخ به واژه «شفافیت»، عملکرد؛ «ساده زیستی»، روحیه؛ «نخبگان»، مشورت؛ «بخش خصوصی»، باور و در برابر واژه «تحول»، جامعه را نام برد.

وی در توصیف همتی گفت: همتی فردی بسیار مهربان، مسوولیت پذیر، باتجربه، نخبه، قابل اتکا و مرد روزهای سخت است و مردم مطمئن باشند از رای دادن به وی پشیمان نخواهند شد./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر