کد خبر: 109098
A

قالیباف: تذکرات حضرت آقا باید مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه توانایی های نمایندگان شامل ۳ موضوع استیضاح، سوال و تحقیق و تفحص می شود، گفت: بنابر نظر مقام معظم رهبری نمایندگان نباید از این توانایی ها به نفع مسائل شخصی، گروهی و یا قومی خود استفاده کنند.

قالیباف: تذکرات حضرت آقا باید مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران در مجلس در نشست علنی امروز (دوشنبه، 10 خرداد) قوه مقننه و  در اخطاری با استناد به اصل 67 قانون اساسی، گفت: براساس این اصل تمامی نمایندگان قسم یاد کردند که در انجام وظایف خود امانت و تقوا را رعایت کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در چند روز گذشته، افزود: ایشان 4 بحث را به عنوان آسیب های مجلس مورد توجه قرار دادند که مهم ترین آن سوءاستفاده نمایندگان از توانایی های قانونی شان است، در واقع نماینده از توانایی که قانون به آن داده به نفع مسائل شخصی، گروهی یا قومی خود استفاده کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس ادامه داد: این توانایی ها شامل استیضاح، سوال و تحقیق و تفحص می شود که باید در جهت مر قانون و حقیقت مورد استفاده قرار گیرد اما یکی از آسیب ها این است که نماینده مجلس وسوسه شده و از این موقعیت در مسائل دیگر استفاده کند.

دنیامالی با بیان اینکه رهبری در جلسه با نمایندگان مجلس به 3 مسئله مهم تاکید کردند، توضیح داد: بی احتیاطی در استفاده از تریبون ها برای بیان نظرات، تاکید برای رسیدن به تقوا و تلاش برای رسیدن به پست های اجرایی شامل این 3 مهم می شود لذا با توجه به توصیه های ارزشمند ایشان خواهشمندم نمایندگان بر روی منویات مقام معظم رهبری تمرکز کرده و در زمان باقیمانده از مجلس یازدهم برای این موضوع اهمیت قائل شویم، همچنین از رئیس و هیات رئیسه مجلس خواهشمندم این بحث را در دستورکار خود قرار دهند.

بنابراین گزارش محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قانون اساسی این نماینده مجلس، گفت: حتما نمایندگان به این مهم توجه خواهند داشت و ان شاءالله تذکرات حضرت آقا مورد توجه نمایندگان قرار می گیرد و همگی به آن اهتمام خواهیم ورزید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر