کد خبر: 109138
A

امیرحسین همتی کیست؟

امیرحسین همتی، فرزندِ سی و شش ساله‌ی عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی سابق، معماری خوانده و در عین حال در دو سریال عملیات 125 ساخته‌ی بهروز افخمی و دولت مخفی به‌کارگردانی عبدالحسین برزیده و راما قویدل نقش ایفا کرده است.

امیرحسین همتی کیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ در انتخابات امسال، فرزند یکی از کاندیداها، بازیگر هم است و در سریال‌های صداوسیما نقش ایفا کرده است.

 امیرحسین همتی، فرزندِ سی و شش ساله‌ی عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی سابق، معماری خوانده و در عین حال در دو سریال عملیات 125 ساخته‌ی بهروز افخمی و دولت مخفی به‌کارگردانی عبدالحسین برزیده و راما قویدل نقش ایفا کرده است. همسر همتی که در شب‌های اخیر در صداوسیما حاضر شده بود، با اشاره به این که سه فرزند دارند، اشاره کرد که فرزند نخست‌شان، پسر و "استاد" [نقل از خبرگزاری صداوسیما] معماری و سینما است و در هر دو زمینه فعالیت دارد.

او متولد 64 است. همچنین در منابع اینترنتی بدون اشاره به سابقه‌ی خانوادگی امیرحسین، آمده که او علاوه بر یک سال تحصیل در آموزشگاه سمندریان، مدرک فوق لیسانس خود را در رشتهٔ فلسفهٔ هنر از دانشگاه لایدن هلند گرفته و در این کشور، مشغول بازیگری و کارگردانی تئاتر شده است. هم‌چنین آمده که او «فارغ‌التحصیل بازیگری از استودیو یونیورسال هالیوود» است.

بیوگرافی امیرحسین همتی

امیرحسین همتی متولد 28 شهریور 1364 است.امیرحسین همتی پسر عبدالناصر همتی کاندیداری انتخابات ریاست جمهوری 1400 است او دوتا خواهر کوچکتر از خودشون دارند و اینکه به فوتبال هم خیلی علاقه دارند.

تحصیلات امیرحسین همتی

در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران معماری، خوانده است و مدرک فوق لیسانس خود را در رشته ی فلسفه ی هنر از دانشگاه لایدن هلند گرفته است.او همچنین فارغ التحصیل بازیگری از استودیو یونیورسال هالیوود است.

شروع فعالیت بازیگر امیرحسین همتی

در هلند مشغول بازیگری و کارگردانی تئاتر شد و بعد از آن یک سال شاگرد پدر تئاتر ایران، مرحوم حمید سمندریان بود.

مجموعه فیلم هایی با بازیگری امیرحسین همتی

مجموعه تلویزیونی «عملیات ۱۲۵» روایت‌گر ماجراهایی است که برای آتش‌نشانان رخ می‌دهد و با مشارکت سازمان آتش‌نشانی و به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه تهران ساخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، سری سوم مجموعه تلویزیونی «عملیات ۱۲۵» در ۲۶ قسمت دارای دو فصل است که مسعود آب‌پرور موفق شد در ۱۷ قسمت ساخت سری اول آن را به پایان برساند و سری دوم آن نیز بار دیگر به بهروز افخمی سپرده شد.

آخرین صحنه‌های سریال «عملیات 125» به کارگردانی بهروز افخمی با حضور مدیران تلویزیون و شهرداری، آذر ماه سال 91 ضبط شد.

بازی امیرحسین همتی در سریال دولت مخفی

امیرحسین همتی در سریال دولت مخفی در نقش یک اسیر بازی کرده است.دولت مخفی نام مجموعه تلویزیونی به کارگردانی عبدالحسن برزیده (بخش اول) و راما قویدل (بخش دوم) است که در سال ۱۳۹۲ ساخته شده‌است.

«دولت مخفی» داستان خود را در سه محور روایت می‌کند؛ محوراول مناطق جنگی، دوم شهرهایی که دور از جنگ است و مردم جنگ‌زده را پناه داده‌اند (شمال کشور) و محور سوم، دریکی از اردوگاه‌های عراقی که در بدترین شرایط اسرای ایرانی را در آنجا نگهداری می‌کند.

مجموعه تلویزیونی دولت مخفی روایتی داستانی دارد و فیلمنامه آن بر اساس خاطرات مستند برخی ازآزاده‌ها نگاشته شده‌است. بعضی شخصیت‌های این مجموعه تلویزیونی حقیقی هستند و از آن‌ها می‌توان به سید آزادگان سید علی اکبر ابوترابی اشاره کرد.پژمان بازغی (سعید) از بازیگرهای اصلی این مجموعه است، او که از جوانان جنوب کشور است با شروع جنگ، پدر خود را از دست می‌دهد. در واقع پدر او مفقود می‌شود و سعید برای نجات جان بقیه اعضای خانواده، آن‌ها را به شمال کشور می‌آورد. اما خودش در این منطقه نمی‌ماند و بین جبهه و شمال در رفت و آمد است تا این که در یکی از عملیات‌ها به اسارت درمی‌آید و بعد از اسارت اوست که ادامه داستان مجموعه تلویزیونی در اردوگاه‌های عراقی روایت می‌شود. لاله اسکندری نیز در این مجموعه تلویزیونی نقش شخصیتی به نام پروانه را بازی می‌کند. سعید به پروانه علاقه‌مند است، اما هر بار که این دو نفر تصمیم به ازدواج می‌گیرند، اتفاقی باعث می‌شود تا این ازدواج صورت نگیرد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر