کد خبر: 109143
A

رایزنی نماینده های مجلس انقلابی جهت گرفتن پُست در دولت سیزدهم تایید شد/ غضنفرآبادی: درست نیست نمایندگان تیم تشکیل دهند و به دنبال پست و مقام و وزارت باشند

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: پسندیده نیست که نمایندگان تیمی تشکیل دهند و به دنبال پست و مقام و وزارت باشند اما اگر مسئولیت بر دوش آنها گذاشته شد، اشکالی ندارد.

رایزنی نماینده های مجلس انقلابی جهت گرفتن پُست در دولت سیزدهم تایید شد/ غضنفرآبادی: درست نیست نمایندگان تیم تشکیل دهند و به دنبال پست و مقام و وزارت باشند

به گزارش دیده بان ایران؛ موسی غضنفرآبادی در خصوص فعالیت برخی از نمایندگان در ستادهای انتخاباتی و غافل شدن از وظیفه نمایندگی، اظهار کرد: اینکه نمایندگان در ستادهای انتخاباتی حضور پیدا می‌کنند، تداخلی با وظیفه نمایندگی آنها ندارد.

وی در خصوص تأکید مقام معظم رهبری بر پرهیز نمایندگان مجلس از تلاش برای رسیدن به منصب وزارت یا پست‌های اجرایی گفت: در رابطه با مجلس شورای اسلامی، مقام معظم رهبری تکلیف کردند که هرکسی که توانمندی دارد، باید حضور پیدا کند. اگر کسی واقعاً برنامه‌ریزی داشته باشد که به ریاست فلان سازمان یا وزارتخانه برسد، این پسندیده نیست و منظور رهبری همین بود اما اگر مسئولیت بر دوش او گذاشته شد، اشکالی ندارد. یعنی توانمندی شخصی را در نظر گرفته‌اند و تشخیص می‌دهند و اعلام می‌کنند که شما به عنوان نماینده مجلس در فلان جا بهتر می‌توانید کار کنید؛ اما اگر خود شخص تیمی تشکیل دهد و تلاش کند که به دنبال پست و مقام و وزارت باشد، نکوهیده است و پسندیده نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نماینده‌های مجلس یازدهم تاکید داشتند بر اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید قبل از انتخابات، کابینه خود را به مردم معرفی کنند، آیا آقای رییسی یا سایر نامزدها  افراد احتمالی کابینه خود را به مردم معرفی خواهند کرد؟ بیان کرد: حتماً این کار را کرده‌اند. با توجه به اینکه آقای رئیسی در گذشته نیز نامزد ریاست‌جمهوری بوده، حتماً در چارجوب انتخابات در ذهن‌شان موضوعاتی هست اما لازم نیست که این برنامه‌ها و کابینه را منتشر کنند. قطعاً کلیاتی در اندیشه‌شان وجود دارد اما ممکن است در جزئیات جابجایی صورت بگیرد که منعی وجود ندارد.

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر