کد خبر: 109153
A
دیده بان ایران:

۹سال از درگذشت هاله سحابی گذشت

۹سال از درگذشت هاله سحابی، فعال سیاسی ملی‌-مذهبی و دختر عزت‌الله سحابی؛ چهره ارشد جریان ملی‌-مذهبی گذشت.

۹سال از درگذشت  هاله سحابی گذشت

به گزارش دیده بان ایران؛ با وجود گذشت 9 سال از درگذشت باورناپذیر «هاله سحابی» هنوز ابهام های بسیاری در این رابطه وجود دارد که به نظر می رسد با گذشت زمان، تاریخ پاسخگوی این موارد باشد.

 هاله سحابی، فعال سیاسی ملی‌-مذهبی و دختر عزت‌الله سحابی است که در روز تشییع پیکر پدرش -مهندس عزت الله سحابی- با ضربه ای از پا افتاد و به دنبال آن با عزت به پدرش پیوست.

علی مطهری -در آذرماه سال 90- در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شده بود در همین رابطه می گوید: "از وزیر اطلاعات در باره مرگ هاله سحابی سئوال کردیم تا به کمیسیون بیاید و توضیحاتی را ارائه بدهد. او گفت که وزارت اطلاعات در پاسخ به سئوال او اعلام کرده است که آنها "نمی خواستند که او از دنیا برود و آنچه اتفاق افتاده، بی توجهی مأمور بوده است".

روایتی که روزنامه کیهان طبق معمول آنرا تکذیب کرده و در شرح آنچه رخ داده آورده بود: "به روایت شهود حاضر در صحنه، خانواده درجه اول هاله سحابی شامل پسر، دختر و مادر وی و همچنین اظهارات پزشک خانوادگی سحابی ها که در صحنه مرگ آن مرحومه حضور داشت، وی در اثر سابقه بیماری قلبی به علت فوت پدر و بی تابی و شوک ایجاد شده دچار ایست قلبی شده و جان خود را از دست داد. درحالی رسانه های بیگانه و ضدانقلاب بر ضرب وشتم هاله سحابی تأکید زیاد داشتند که هیچ نشانه ای دال بر برخورد فیزیکی نیروهای امنیتی با وی در دست نبوده و تمامی اعضای درجه اول خانواده آن مرحومه هرگونه ضرب و شتم و برخورد فیزیکی با وی را به شدت تکذیب کردند."

روایتی که به گواه شاهدان اساساً صحت ندارد و آنها روز درگذشت هاله سحابی در مراسم پدرش را اینگونه روایت می کنند:  "یکی از ماموران حاضر در صحنه برای خارج کردن قاب عکس پدرش از دست او، با وی درگیر شد و با آرنج به قفسه سینه او زد و پس از آن بود که هاله نقش بر زمین شد و دیگر برنخاست."

این در حالی است که  محسنی اژه ای، سخنگوی وقت دستگاه قضاء هم در یک نشست مطبوعاتی مدعی شد که در پرونده های هدی صابر و هاله سحابی نتیجه گیری کلی انجام شده و براساس آخرین نظریات پزشکی قانونی کسی در این خصوص مقصر نیست!

منبع: دیده بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر