کد خبر: 109166
A
دیده بان ایران:

شورای نگهبان به «همتی» هشدار داد

هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان، روز ۱۷ اردیبهشت ماه گفته بود: چون مبنای شورا نظارت استصوابی است، اگر در خلال مناظره‌های نامزدها مشخص شود فردی صلاحیت نداشته، یا صلاحیت داشته و الان اتفاقی پیش آمده که صلاحیتش را از دست داده، شورای نگهبان تا لحظات آخر هم می‌تواند صلاحیت را مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهد.

شورای نگهبان به «همتی» هشدار داد

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال اظهارات عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در صداوسیما که گفته بود: "چرا باید به دختر خانمی که وقت گذاشته و تحصیل کرده است، پیامک بدهیم و بگوییم شما حجابت را در ماشین رعایت نکردی و به آنها استرس وارد کنیم؟" سیداحمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان ضمن هشدار به این نامزد انتخابات ریاست جمنهوری گفت: "معنی ندارد کاندیدایی بگوید چرا خانمی که در ماشین نشسته را دعوت به حجاب می‌کنید؟ ماشین فضای عمومی است و حجاب هم جزو متن دین است امر به حجاب هم امر به دین است و این کاندیدا بعدا می‌خواهد بیاید و قسم بخورد من به اسلام عمل می‌کنم. از کاندیدا‌های مورد تائید می‌خواهم که مراقب حرف هایشان باشند و تخریب نکنند و تهمت نزنند و خلاف واقع نگویند.

گفتنی است پیشتر هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان، روز  ۱۷ اردیبهشت ماه گفته بود: چون مبنای شورا نظارت استصوابی است، اگر در خلال مناظره‌های نامزدها مشخص شود فردی صلاحیت نداشته، یا صلاحیت داشته و الان اتفاقی پیش آمده که صلاحیتش را از دست داده، شورای نگهبان تا لحظات آخر هم می‌تواند صلاحیت را مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهد. 

این اظهارات عضو شورای نگهبان واکنش بسیاری از فعلان سیاسی را به دنبال داشت.

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر