کد خبر: 109223
A

سید حسین موسویان به اظهارات حیدر مصلحی وزیر اسبق وزارت اطلاعات واکنش نشان داد/ ادعاهای شما مانند گذشته غلط است

سید حسین موسویان دیپلمات در پاسخ به اظهارات چندی پیش حیدر مصلحی وزیر اسبق وزارت اطلاعات واکنش نشان داد

سید حسین موسویان  به اظهارات حیدر مصلحی وزیر اسبق وزارت اطلاعات واکنش نشان داد/ ادعاهای شما مانند گذشته غلط است

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ سید حسین موسویان دیپلمات در پاسخ به اظهارات چندی پیش حیدر  مصلحی وزیر اسبق وزارت اطلاعات واکنش نشان داد

در نامه موسویان خطاب به مصلحی آمده است:

جناب آقای حیدرمصلحی وزیر محترم اسبق وزارت اطلاعات،

با سلام

جنابعالی حدود دوسال قبل به نقل از جان کری وزیر سابق امورخارجه آمریکا مطلبی رامطرح و نسبت ناروا به اینجانب دادید که طی نامه ای سرگشاده برای اصلاح ذهن جنابعالی و آگاهی ملت ایران، تکذیب کردم. لاکن متاسفانه اخیر طی مصاحبه ای با یک پایگاه خبری ، مجددا همان مطالب خلاف واقع را تکرار فرموده اید. چون جنابعالی یک مقام روحانی هستید و به خدا وروز قیامت اعتقاد دارید و براساس مبانی دین مقدس اسلام، تهمت و افتراء به مومن را گناهی بزرگ و جنگ با خدای متعال میدانید؛ مجددا مطالب ذیل را به اطلاع جنابعالی و ملت شریف ایران میرسانم:

1-درتشریح موضوع نفوذ، عنوان فرموده اید که آقای جان کری خودش گفته که درمذاکرات هسته ای، هروقت میخواسته با آقای ظریف دیدارکند، با فردی که قبلا معاون بین الملل شورایعالی امنیت ملی بوده ملاقات میکرده و فقط حرفهای اورا درجلسه با آقای ظریف میزده است و این فرد الان هم درآمریکاست......

درپاسخ به این مطلب جنابعالی چند مطلب را ذکر میکنم:

الف- بنده دردوران مذاکرات هسته ای آقای جان کری و جناب ظریف، هیچگاه دیداری مستقیم یا غیرمستقیم، باواسطه یا بدون واسطه با آقای جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا نداشتم.

ب-جان کری هم اساسا چنین مطلبی را نگفته است. کری درکتاب خود درمورد اولین دیدارش با جناب ظریف گفته: «برای اولین گفت‌وگو با آقای ظریف در سازمان ملل در اتاق کوچکی نشستیم، این واقعیت دشوار در ذهن من بود. قرار بود ملاقات کوتاهی داشته باشیم. ما یک ساعت در اتاقی به‌اندازه یک پستو صحبت کردیم. من قبل از دیدار با ظریف، با دوستان و همکارانی که با او در سازمان ملل همکاری کرده بودند، صحبت کرده و در حد مقدور در مورد ایشان آگاهی کسب کرده بودم. روشن بود که ظریف هم در مورد من همین کار را کرده بود و در مورد من و کارهای من کسب اطلاعات کرده بود".

بنابراین:

حقیقت اول این است که جان کری میگوید فقط قبل از اولین اولین دیدار با وزیر خارجه ایران، با دوستان و همکاران جناب ظریف دردوره ای که ایشان سفیر ایران درسازمان ملل بوده، صحبت کرده آنهم برای آگاهی درمورد شخصیت آقای ظریف. لذا گفتگوی ایشان با آن فرد یا افراد ایرانی فقط یکبار بوده که آنهم درمورد موضوع هسته ای نبوده است.

حقیقت دوم اینکه دردورانی که آقای ظریف عهده دار نمایندگی ایران در سازمان ملل بودند، بنده در داخل کشور مسئولیت داشتم و آمریکا نبودم وهیچگاه هم سابقه خدمت درسازمان ملل یا همکاری با جناب ظریف درنمایندگی سازمان ملل را هم نداشتم.

واقعیت سوم اینکه آقای کری میگوید که جناب ظریف هم درمورد او کسب اطلاع کرده است. زیرا این سنت همه دیپلمات‌های حرفه‌ای جهان است که قبل از مذاکرات مهم، در مورد شخصیت و افکار طرف مذاکره‌کننده، مطالعه و بررسی می‌کنند.

واقعیت چهارم اینکه جنابعالی که تجربه وزارت اطلاعات دارید و درجلسات تصمیم گیرهای هسته ای شرکت داشته اید، قبول میفرمایید که کشوری مثل آمریکا، همچون ایران، تصمیمات درمورد یکی از مهمترین مذاکرات امنیت ملی خود را درجمعی با حضور دستگاههای مهم و با تایید عالیترین مقامات سیستم حکومتی، اتخاذ میکند. اصولا محال است که وزیر خارجه آمریکا قبل ازهریک از جلسات هسته ای، نزد یک فرد ایرانی درآمریکا زانوبزندودرمذاکرات هسته ای هم فقط حرفهای او را تکرار کند!

ضمنا دردوره ریاست جمهوری ترامپ، درسمیناری دریکی از کشورهای حوزه خلیج فارس شرکت داشتم که جان کری هم بود و از وی سئوال کردم که آیا مطلبی به این مضمون هم درجایی گفته‌اید؟ پاسخ داد: "خیر! هرچه گفته‌ام در کتاب خاطرات ام وجود دارد و مکتوب است، آن را بخوانید".

واقعیت پنجم اینکه عنوان کرده اید که تیم مهدی هاشمی معدوم درارتباط با سازمان اطلاعاتی سیا فعال است. من که واقعا ازکم وکیف ادعای شما اطلاعی ندارم منتهی من سال 1357با اوج گرفتن انقلاب که 21 ساله بودم، تحصیل خود را ناتمام گذاشته و به ایران آمدم و بلافاصله بعد ازانقلاب هم درحزب جمهوری اسلامی و جهاد سازندگی مسئولیت داشتم و بعد هم معاون حضرت آیت الله جنتی درسازمان تبلیغات بودم و مسئولیتهای بعدی درمجلس و وزارت خارجه و شورای امنیت داشتم و درطول عمرم هم نه مهدی هاشمی معدوم را دیدم و نه ارتباطی با ایشان داشتم. 

3- اما جنابعالی به اهمیت موضوع نفوذ اشاره کرده اید که حق است ومستلزم رسیدگی جدی است بویژه اینکه هم دردولت قبلی که جنابعالی مسئولیت داشتید و هم دردولت فعلی، دانشمندان هسته ای ما ترور وشهید شدند، درسایتهای هسته ای و نظامی ما انفجار ها صورت گرفت و طبق اعلام مسئولین رسمی کشور هم مهمترین اسناد بکلی سری هسته ای کشور هم توسط سرویسهای اطلاعاتی دشمن به سرقت رفت.

4-نکته آخر اینکه جنابعالی به فشارهای جناب احمدی نژاد به خودتان دردوره وزارت اطلاعات و نیز به حضور من درآمریکا اشاره کرده اید. خدارحمت کند مرحوم حسین شیخ الاسلام را. آن مرحوم درسال 1388 من را به ناهاری دروزارت خارجه دعوت کرد و گفت جناب رئیس جمهور از وزیر خارجه و از من خواسته اند که شما بازنشسته شوید و براین اساس بنده بازنشسته شدم و بعد از بازنشستگی وباتوجه به اینکه طبق حکم دادگاه به مدت پنج سال از مشاغل دیپلماتیک هم محروم بودم؛ برای فرصت مطالعاتی ترک وطن کردم. 

اما فعالیتهای من درده سال گذشته درآمریکا دردفاع از کشور و مردم برای عام و خاص درداخل و خارج کشور شناخته شده است. شما شاهد بودید که دردوران ریاست جمهوری اوباما، منافقین طی نامه ای سرگشاده به اوباما،خواستار اخراج من از آمریکا شدند.

 آنها در نامه خود مدعی شدند که "جمهوری اسلامی یک کرسی در دانشگاه پر پرستیژ آمریکا، دانشگاه پرینستون، خریداری و موسویان را به عنوان 'پژوهشگر مطالعات اسلامی' عازم آمریکا کرده و ماموریت اصلی او تشکیل یک شبکه فعال ترور و گسترش عملیات جمهوری اسلامی و براندازی حکومت در آمریکاست".

همچنین جنابعالی مشاهده کردید که دردوره ریاست جمهوری ترامپ، حدود بیست تن از سران ضدانقلاب ایرانیان ساکن آمریکا طی نامه ای به ویلیام بار دادستان کل ایالات متحده خواستار اخراج من از آمریکا شدند. آنها درنامه خود نوشتند: "حضور موسویان در خاک آمریکا هیچ هدفی ندارد مگر پیشبرد ایدئولوژی و منافع دشمنان آمریکا و همچنین تفرقه‌افکنی و هراس‌افکنی در جامعه ایرانیان مقیم آمریکا. حضور موسویان در خاک آمریکا تنها برای تبلیغ ایدئولوژی و منافع سرسخت‌ترین دشمن آمریکا و کاشتن بذر هراس و تفرقه‌افکنی در میان جامعه ایرانیان آمریکایی است".

مطمئن هستم که جنابعالی شکی درسرسپردگی منافقین و سران ضدانقلاب به سیستمهای اطلاعاتی دشمن بویژه صهیونیستها ندارید و دلیل خشم آنها از فعالیتهای من دردهسال گذشته درآمریکا هم کاملا روشن اشت.

سید حسین موسویان

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر