کد خبر: 109240
A

کوشکی: نامزد بی برنامه اصلاً ارزش بحث و بررسی ندارد

کوشکی گفت: که هنوز هیچ نشانه‌ای مشاهده نمی‌کنیم که بر مبنای آن تصور شود کدام یک حاضر به انصراف هستند. به نظر من اگر قرار باشد چنین اقدامی نیز صورت بگیرد قطعا در اواخر فرصت تبلیغات انتخاباتی خواهد بود.

کوشکی: نامزد بی برنامه اصلاً ارزش بحث و بررسی ندارد

به گزارش دیده بان ایران,  انتخابات ریاست جمهوری در کمتر از سه هفته دیگر برگزار می‌شود و فضای سیاسی کشور بیش از هر وقت دیگری متاثر از این رویداد مهم است. نامزدهای نهایی مشغول ارائه برنامه‌ها و سخن گفتن با مردم هستند و تحلیل‌گران عرصه سیاست نیز به تحلیل این اوضاع و احوال مشغول هستند. میزان مشارکت، شور انتخاباتی، توان و ظرفیت نامزدها، رقابتی بودن یا نبودن انتخابات و ... از جمله مسائلی است که مد نظر کارشناسان است.

محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا فضای سیاسی کشور را مستعد شکل‌گیری یک انتخابات رقابتی توصیف کرد و گفت: « به نظر من فضا کاملا برای رقابتی شدن مناسب است. به این خاطر که ما اکنون یک نماینده از جناح کارگزاران داریم. یک نامزد نیز از جناح حامیان خاتمی. به اضافه اینکه طیف‌های مختلف اصولگرا نامزدها خود را دارند و آقای رضایی نیز به عنوان نامزد مستقل وارد شده است لذا نامزدهای متنوعی در عرصه حضور دارند و باید ید که چقدر در جلب نظر مردم و به صحنه آوردن آنان موفق می‌شوند».

 

وی در پاسخ به اینکه شایعات موجود درباره انصراف برخی نامزدها به نفع یک گزینه دیگر را چقدر باید جدی گرفت؟ گفت: «واقعیت این است که هنوز هیچ نشانه‌ای مشاهده نمی‌کنیم که بر مبنای آن تصور شود کدام یک حاضر به انصراف هستند. به نظر من اگر قرار باشد چنین اقدامی نیز صورت بگیرد قطعا در اواخر فرصت تبلیغات انتخاباتی خواهد بود».

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه انصراف برخی از گزینه‌ها به نفع رئیسی در شرایطی که بیشتر نامزدها اصولگرا هستند، شائبه ساز خواهد بود، گفت: «به اعتقاد من از آنجایی که دو نامزد اصلاح‌طلب در این انتخابات حاضر هستند و این جریان سیاسی می‌تواند با حمایت از آنان در صحنه حضور داشته و نقش آفرینی کند، چنین مساله‌ای مطرح نیست. ضمن اینکه همانطور که گفتم هنوز هیچ فرکانسی دریافت نشده که بر مبنای آن بگوییم این آقایان ممکن است انصراف دهند است».

وی افزود: «نکته قابل توجه دیگر این است که حداقل تا این مرحله این تصور وجود ندارد که نامزدهایی که گفته می‌شود احتمالا به نفع آقای رئیسی انصراف می‌دهند، سبد رای مشخص و جداگانه‌ای داشته باشند. البته این مساله در مرحله آخر و بعد از اتمام تبلیغات مشخص خواهد شد».

کوشکی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه نامزدها حاضر در این دوره از انتخابات را چطور ارزیابی می‌کنید، به نامه نیوز گفت: «واقعیت این است که مادامی که نامزدهای ریاست جمهری برنامه انتخاباتی نداشته باشند، ارزیابی آنان مقدور نیست. طبیعتا اگر نامزدهایی باشند که برنامه ندارند اصلا ارزش بحث و بررسی ندارند. اگر هم نامزدهای هستند که برنامه مدون دارند، باید چند ماه قبل از انتخاب این برنامه را به کارشناسان ارائه می‌کردند تا بتوان یک ارزیابی دقیق داشت».

وی در پایان درباره امکان افزایش مشارکت در این انتخابات نیز گفت: « به نظر من اگر نامزدهای ریاست جمهوری به طور جدی وارد عرصه انتخابات شوند و حضور خود را جدی بگیرند و سعی کنند که حامیان خود را به رای دادن تشویق کنند، شاهد میزان مشارکت قابل قبولی خواهیم بود».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر