کد خبر: 109256
A

نماینده مجلس: انتخابات مزایده نیست که هر کسی عدد بیشتر اعلام کرد برنده شود

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: به نظر می رسد برخی از کاندیداها فرضشان این است که انتخابات یک مزایده است و هر کسی که یک عدد بیشتر اعلام کند او برنده می شود در حالیکه انتخابات عرصه آگاهی بخشی و به چالش کشیدن مشکلات است نه میدان وعده های بزرگتر و دست نیافتنی تر.

نماینده مجلس: انتخابات مزایده نیست که هر کسی عدد بیشتر اعلام کرد برنده شود

به گزارش دیده بان ایران؛ مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، در رابطه با لزوم مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: اولین عامل مشارکت مردم بالا بردن سطح اعتماد مردم به اراده دولت برای برگزاری یک انتخابات پرشور و باشکوه است و زمینه و پیش شرط آن نظم در کارها است، الان می بینم در مهمترین موضوع و برنامه انتخابات که مناظره کاندیداهاست هنوز معلوم نیست که زمان برگزاری مناظره ها کی است، از قبل زمان مسابقات فوتبال مشخص بوده و چند ماه قبل زمانبندی آن اعلام شده که فوتبال چه روزی خواهد بود اما مناظرات را روی فوتبال تنظیم کردند. الان هم که می خواهند زمان را تغییر بدهند باز در تغییر می گویند یا این روز یا آن روز.

او ادامه داد: چند روزی به برگزاری مناظره ها مانده و ستاد‌ها باید دقیقه به دقیقه برنامه‌هایشان را تنظیم کنند و همین الان نمی دانند که مناظره چه روزی است، دقیقا مشکل ما با همین نوع مدیریت و تدبیر در کشور است که باید تغییر کند. ستاد انتخابات کشور که مسئول برگزاری انتخابات است هنوز روز مناظرات را مشخص نکرده و این پیام منفی به مردم می دهد و این بی نظمی در تاریخ برگزاری انتخابات، بی سابقه بوده است. این نوع تدبیر برای برگزاری انتخابات از سوی مدیران به شدت مردم را ناراحت می کند و شاید هم عمدی در کار باشد و ما هم از این شلختگی و بی نظمی تعجب می کنیم ماحصل این شرایط کشور را دچار آسیب می کند. 

شریعتی با بیان اینکه کاندیدا باید از بیان وعده های غیرواقعی و نشدنی پرهیز کنند، تاکید کرد: کاندیداها آنچه که امکان تحققش وجود دارد را به مردم اعلام کنند و به نوعی اعتماد مردم را به اینکه آنها توانمند در تغییر شرایط موجود هستند، جلب کنند و شفاف و بدون پرده پوشی با مردم صحبت کنند. به نظر می رسد برخی از کاندیداها فرضشان این است که انتخابات یک مزایده است و هر کسی که یک عدد بیشتر اعلام کند او برنده می شود در حالیکه انتخابات عرصه آگاهی بخشی و به چالش کشیدن مشکلات است نه میدان وعده های بزرگتر و دست نیافتنی تر. 

او درباره برنامه ها و صحبت های کاندیداها بیان کرد: ما چون در ستاد یک کاندیدا هستیم راجب بقیه کاندیداها نمی توانیم صحبت و یا نفی کنیم. برنامه همه کاندیداها پخش نشده و نمی توانم برآورد کلی و مقایسه ای ارائه بدهم.

او درباره دو قطبی رییسی و همتی بیان کرد: انتخابات قابل پیش بینی نیست.  /برنا


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر