کد خبر: 109262
A

حق شناس: جریان اصلاح طلب توضیح دهد معنی کاندیدا نداریم و انتخابات را تحریم نمی‌کنیم، چیست؟/ چرا شفاف صحبت نمی کنید؟

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: جریان اصلاح طلب توضیح بدهد کاندیدا نداریم با وجود اینکه انتخابات را تحریم نمی کنیم چه معنایی دارد؟

حق شناس: جریان اصلاح طلب توضیح دهد معنی کاندیدا نداریم و انتخابات را تحریم نمی‌کنیم، چیست؟/ چرا شفاف صحبت نمی کنید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد جواد حق شناس، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با شرایط پیش روی اصلاح طلبان در انتخابات آتی اظهار کرد: در حال حاضر نوعی بن بست برای اصلاح طلبان وجود دارد از میان 7 نامزدی که برای انتخابات ریاست جمهوری تایید شدند تنها یک اصلاح طلب شناسنامه دار وجود دارد. 

او افزود: اما موضوع قابل توجه این است که اصلاح طلبان امروز در شرایط شوک زدگی قرار دارند. علاوه بر این حتی جریان اصولگرا هم توقع نداشت که علی لاریجانی با سابقه 12 سال ریاست مجلس، حضور در وزارت ارشاد و حضور در صدا و سیما و ... رد صلاحیت شود. 

حق شناس تاکید کرد: در واقع چهره ای که فاصله خود را با پاستور کمتر از یک ماه می دید رد صلاحیت شد اصلاح طلبان نیز از این اتفاق مستثنی نبودند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات برای اینکه تحریم انتخابات دامن آنها را نگیرد حدود 14 نفر از چهره های سیاسی مطرح کشور را در لیست خود قرار دادند. اما در حال حاضر حتی با لیست ارائه شده توسط شورای نگهبان هم نمی توانیم بگوییم تکثر افکار در میان کاندیداها وجود ندارد چرا که از نظامی ها، اصلاح طلبان، پایداری ها،  اصولگرایان و جریان میانه در میان لیست مورد تایید شورای نگهبان وجود دارد. 

حق شناس ادامه داد: در واقع جریانات سیاسی نمی توانند بگویند نگاه متکثر در بسته شورای نگهبان وجود ندارد البته که از یک طرف شاهد حذف تاج زاده و از سوی دیگر شاهد رد صلاحیت احمدی نژاد از هر دو گروه سیاسی بودیم. 

حق شناس با بیان اینکه در حال حاضر اصلاح طلبان باید برنامه خود را مشخص کنند، گفت: با وجود همه این موضوعات این سوال وجود دارد که اصلاح طلبان امروز چه می خواهند انجام دهند و تنها یک نفر اصلاح طلب شناسنامه دار در لیست وجود دارد.

او ادامه داد: اصلاح طلبان می گویند انتخابات را تحریم نمی کنیم اما برخی احزاب هم گفته اند کاندیدا نداریم جریان اصلاح طلب توضیح بدهد کاندیدا نداریم با وجود اینکه انتخابات را تحریم نمی کنیم، چه معنایی دارد؟ چرا شفاف صحبت نمی کنند؟ مگر فردی بجز محسن مهرعلیزاده که اصلاح طلب باشد در لیست وجود دارد؟ 

حق شناس یادآور شد: اصلاح طلبان اگر می خواهند رای بدهند گزینه ای جز محسن مهرعلیزاده وجود ندارد مگر اینکه معنای آنها از عدم تحریم انتخابات رای سفید باشد در غیر اینصورت باید واضح و شفاف صحبت کنند./ برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر