کد خبر: 109282
A

مولوی عبدالحمید با «ابراهیم رئیسی» دیدار می کند؟

حامد علم الهدی گفت: آقای عبدالحمید به عنوان مولوی بزرگ آن استان برای ما قابل احترام است و ارتباطات به صورت مستقیم برقرار است و امیدواریم که ان‌شاءالله در آینده نزدیک اگر ایشان به تهران آمدند، یک نشست مستقلی را با خود آقای رئیسی داشته باشند و مسائل‌شان را بدون وجود واسطه بیان کنند. ما معتقد هستیم که باید واسطه‌ها در این زمینه کم شود و حرف‌ها شفاف شود و بدون حضور فرد ثالثی بتوانند بنشینند و حرف‌هایشان را بزنند و ان‌شاءالله به نتیجه برسند.

مولوی عبدالحمید با «ابراهیم رئیسی» دیدار می کند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام سیدحامد علم الهدی معاون سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که ریاست ستاد  اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی آیت‌الله رئیسی را بر عهده گرفته می گوید: 

من به جرأت می‌توانم بگویم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز برادران اهل سنت ما واقعا حضور فعالی در تمام انتخابات‌ها داشتند و اینطور نبوده که بی‌تفاوت باشند یا بگویند اگر رأی دادیم یا ندادیم تفاوتی نمی‌کند، چون اتفاقی نخواهد افتاد. هم در دوران دفاع مقدس حضور پررنگ در جبهه‌های جنگ داشتند و الان شهدای اهل سنت زیادی در هر منطقه خصوصا غرب کشور وجود دارد. غرب کشور چون منطقه جنگی بوده، شهدای روحانی اهل سنت زیادی داریم و یادواره‌های زیادی برای آنها برگزار شده و می‌شود. مسائل مختلفی که برای کشور پیش آمده از سیل و زلزله و مسائل سماوی و ارضی گرفته تا سایر مسائل، همیشه حضور در صحنه داشتند.

رهبریت جمهوری اسلامی نیز فقط اختصاص به شیعه ندارد و رهبر جمهوری اسلامی هم رهبر شیعیان و هم رهبر اهل سنت و هم رهبر اقلیت‌های دینی است و همه اینها وجود رهبر انقلاب را رهبر خودشان می‌دانند و رئیس جمهور را رئیس جمهور خود می‌دانند.

علم الهدی به فارس گفت: آقای عبدالحمید به عنوان مولوی بزرگ آن استان برای ما قابل احترام است و ارتباطات به صورت مستقیم برقرار است و امیدواریم که ان‌شاءالله در آینده نزدیک اگر ایشان به تهران آمدند، یک نشست مستقلی را با خود آقای رئیسی داشته باشند و مسائل‌شان را بدون وجود واسطه بیان کنند. ما معتقد هستیم که باید واسطه‌ها در این زمینه کم شود و حرف‌ها شفاف شود و بدون حضور فرد ثالثی بتوانند بنشینند و حرف‌هایشان را بزنند و ان‌شاءالله به نتیجه برسند.

آقای مولوی عبدالحمید دفعه قبل و در انتخابات 96 هم این نشست را با آقای رئیسی داشتند و من در آن نشست که در تهران هم برگزار شد حضور داشتم. این طور نبوده که رابطه قطع باشد و در طول مدتی که آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه بودند، در سفرهای استانی‌شان به آن استان رفته‌اند و نشست‌هایی با جناب مولوی داشته و گفتگو کرده‌اند و همیشه این ارتباط یک رابطه حسنه و برقرار بوده است.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر