کد خبر: 109293
A

شهریاری: شرکـت‌های خصوصی واکسن را برای کارگران و کارمندانشان می‌آورند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نبود شرکت‌های خصوصی واکسن بیاورند اما اگر یک شرکت بزرگ می‌خواهد واکسن وارد کند به طور قطع برای تزریق به کارگران و پرسنل خودشان است.

شهریاری: شرکـت‌های خصوصی واکسن را برای کارگران و کارمندانشان می‌آورند

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی شهریاری، در واکنش به حواشی ۳۸ معرفی‌نامه‌ای که سازمان غذا و دارو برای واردات واکسن کووید-۱۹ به شرکت‌های بخش خصوصی داده است، گفت: از ابتدا قرار بر این بود که بخش خصوصی اجازه واردات واکسن نداشته باشد.

وی افزود: این را رئیس‌جمهور هم گفته بود و قرار بود اگر هم بخش خصوصی واکسن وارد می‌کند حق فروش آن به مردم را نداشته باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این جزء وظایف حاکمیتی است که تمام مردم رایگان واکسینه شوند و به‌هیچ‌وجه قرار نیست که اگر واکسنی وارد کرد، در ازای دریافت آن از کسی پول گرفته شود.

وی در ادامه تأکید کرد: نباید در واکسیناسیون افراد فقیر از غنی جدا شوند.

شهریاری در پاسخ به این پرسش که «چگونه با وجود مخالفت مجلس و دولت و اینکه مدام گفته می‌شود قرار نبود واکسن توسط بخش خصوصی وارد شود، ولی برای ۳۸ شرکت خصوصی معرفی‌نامه صادرشده و بنا بر اظهار ناصر ریاحی، رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو ایران واردات یک‌میلیون دوز در جریان است؟» گفت: البته ما هنوز مستنداتی در این خصوص نداریم و باید پیگیری کنیم.

وی تشریح کرد: بنده به‌تازگی از سازمان غذا و دارو پرس‌وجو کردم و این سازمان می‌گوید سیاست‌های ما تغییر نکرده است و واردات در بخش خصوصی نداریم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: رئیس سازمان غذا و دارو خبر خود را تکذیب کرد؛ اول آن‌ها معرفی‌نامه داده بودند، اما رئیس‌جمهور صحبت کرد، سپس ما مکاتباتی داشتیم و عنوان کردیم که نباید واکسن به مردم فروخته شود و فقیر و غنی جدا باشند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به این پرسش که «یعنی آن‌هایی که واکسن وارد می‌کنند به دنبال صرفه اقتصادی آن نیستند؟» پاسخ داد: نباید سر این موضوع چانه‌ بزنیم. ممکن است یک شرکت بزرگی بخواهد واکسن بیاورد و به کارگران و پرسنل خود واکسن بزند، کسی برای فروش واکسن نمی‌آورد.

وی تصریح کرد: به‌طورکلی قرار بر این بود که بخش خصوصی واکسن نیاورد.

حسینعلی شهریاری گفت: واکسن‌های استرازنکایی که بخش خصوصی وارد خواهد کرد از انواع انگلیسی و سوئیسی نیست و نمونه‌های است که در کشور کره و چند جای دیگر تولید می‌شود./ انا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر