کد خبر: 109344
A

علی صوفی: مهرعلیزاده و همتی قبل از ثبت نام هیچ رایزنی به جبهه اصلاحات نداشتند

عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: مهرعلیزاده و همتی قبل از ثبت نام هیچ رایزنی به جبهه اصلاحات نداشتند و اگر هم خواستند نتوانستند ده امضا را پای تقاضای خود جمع کنند. آن چیزی که خانم آذر منصوری بعنوان سخنگو مطرح کردند منظور همین نه نفر بود. این نه نفر ردصلاحیت شدند بنابراین جبهه اصلاحات کاندیدایی ندارد. این مبنا و مفهوم حرف سخنگو بود.

علی صوفی: مهرعلیزاده و همتی قبل از ثبت نام هیچ رایزنی به جبهه اصلاحات نداشتند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی صوفی، عضو جبهه اصلاحات ایران درباره حمایت اصلاح طلبان از همتی یا مهرعلیزاده گفت: اصلاح طلبان به معنای جبهه اصلاحات است که اصلاح طلبان احزاب متعددی و همچنین چهره های متعدد سیاسی هستند که در انتخابات معمولاً در یک جا جمع می شوند. از سال ۹۲ تاکنون سعی کردند اجماع سازی کنند و مثل سال ۸۴ کاندیدای متعدد ارائه ندهند. بنابراین، یک ساختاری به نام شورای عالی سیاست گذاری درست کردند که الان جبهه اصلاحات نام دارد و متشکل از احزاب اصلاح طلب و اشخاص اصلاح طلب است. بنابراین، تصمیمات در جبهه اصلاحات گرفته می شود که توسط سخنگو اعلام می شود. اگر خانم آذر منصوری اعلام کردند اصلاح طلبان کاندیدایی ندارند این موضع جبهه اصلاحات و موضع اصلاح طلبان است که اصلاح طلبان کاندیدایی ندارند.

وی ادامه داد: دقیقاً کاندیدایی که اصلاح طلبان مطلوب می دانند را باید مدنظر قرار داد. این کاندیدا باید طبعاً اصلاح طلب باشد که این شرط لازم است ولی کافی نیست. شرط کافی این است که آن کاندیدا، کاندیدای حداکثری باشد. کاندیدای حداکثری یعنی شناخته شده برای مردم و مورد اجماع و وفاق همه اصلاح طلبان باشد. چنین شرایطی در رابطه با آقای مهرعلیزاده وجود ندارد. یعنی در فرایندی که جبهه اصلاحات در نظر گرفته بود آقای مهرعلیزده در آن فرایند نتوانست ورود کند. بنابراین، در آن سازوکاری که جبهه اصلاحات برای گزینش کاندیداهای اصلاح طلب یا کاندیدا چون غیر اصلاح طلبی را در آن سازوکار مورد تاکید قرار ندادند و بیان کردند کاندیداهایی که می خواهند ثبت نام کنند می توانند با این سازوکار بعنوان کاندیدای جبهه اصلاحات معرفی و ثبت نام کنند.

او تصریح کرد: مهرعلیزاده و همتی قبل از ثبت نام هیچ رایزنی به جبهه اصلاحات نداشتند و اگر هم خواستند نتوانستند ده امضا را پای تقاضای خود جمع کنند. آن چیزی که خانم آذر منصوری بعنوان سخنگو مطرح کردند منظور همین نه نفر بود. این نه نفر ردصلاحیت شدند بنابراین جبهه اصلاحات کاندیدایی ندارد. این مبنا و مفهوم حرف سخنگو بود.

صوفی ادامه داد: متاسفانه در مرحله اول که برای جبهه اصلاحات بسیار مهم است مهرعلیزاده و همتی نتوانستند رای لازم را کسب کنند حال که از فیلتر شورای نگهبان رد شدند دیگر اهمیت لازم را برای جبهه ندارد. و غیر از این موضوع شرایط لازم را نه مهرعلیزاده دارد و نه همتی که بخواهیم از آنها اهمیت کنیم.

منبع: مدارا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر