کد خبر: 109358
A

چرا از کریمی قدوسی خبری نیست؟

کریمی قدوسی و دوستانش طرح «مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا» را قبل از خروج ترامپ از کاخ سفید روی میز مجلس گذاشتند تا با افزایش درصد غنی‌سازی، افزایش تعداد سانترفیوژها و مهمتر از همه کار بر روی چاشنی‌های انفجاری کاری کنند که ترامپ دستانش در استفاده از مکانیسم ماشه پر باشد.

چرا از کریمی قدوسی خبری نیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ مدتهاست که از جواد کریمی قدوسی خبری نیست. کسی که با اظهارنظرهایش (خصوصا برعلیه ظریف و برجام) شناخته میشد. آخرین توئیت جواد کریمی قدوسی به زمان ترور شهید فخری زاده بر می گردد که تلاش می کرد تا پروتکل الحاقی را لغو و مانع از بازگشت برجام شود. او در توئیتی نوشته بود: «آقای ذوالنور شهادت دهید در همین چند ماه گذشته بنده با همراهی جمعی از نمایندگان محترم چقدر تلاش کردیم طرح دو فوریتی توقف اجرا پروتکل الحاقی به تصویب برسد ولی جنابعالی در یک لابی چند نفره مانع شدید، شهادت دکتر فخری زاده نتیجه به زمین ماندن اوامر ولی امر مسلمین است.»

کریمی قدوسی و دوستانش طرح «مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا» را قبل از خروج ترامپ از کاخ سفید روی میز مجلس گذاشتند تا با افزایش درصد غنی‌سازی، افزایش تعداد سانترفیوژها و مهمتر از همه کار بر روی چاشنی‌های انفجاری کاری کنند که ترامپ دستانش در استفاده از مکانیسم ماشه پر باشد. طرحی که مشخص نشد با کدام توصیه ها یکباره فروکش کرد. اما اندکی بعد همان طرح با حذف کار بر روی چاشنی‌های انفجاری این بار با نام «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» بعد از روی کار آمدن بایدن به تصویب رسید. هدف طرح این بود که دولت موفق نشود در دوره باقی مانده خود برجام را احیا کند.

آنها حتی مدعی بودند که باید راستی‌آزمایی احیای برجام توسط مجلس انجام شود و دولت صلاحیت این راستایی آزمایی را ندارد. همچنین دو هفته قبل بود که 200 نماینده با نوشتن بیانیه ای به دولت هشدار دادند که «نشست‌های وین نشان می‌دهد آمریکا و اروپا نه‌ تنها تاکنون اراده جدی برای رفع همه تحریم‌ها ندارند بلکه در پی تحمیل توافقی بر ایران هستند که ضمن اعمال محدودیت‌های بیشتر در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای بستری برای مذاکرات منطقه‌ای و دفاعی ایجاد کنند.»

حالا اما همه آنها روزه سکوت گرفتند. مدتهاست که از کریمی قدوسی به عنوان اصلی‌ترین مخالف ظریف و برجام خبری نیست. بعد از آنکه ظریف را در اردیبهشت ماه به مجلس دعوت کردند و کارت زرد دادند، حالا دیگه مدتهاست او را به مرخصی فرستادند تا مبادا با حرفها و موضع‌گیری‌هایش دردسری تولید کند که کار را برای رئیسی خراب کند. 

نظیر همین رفتار را در سال 96 و 98 هم از آنها شاهد بودیم. سال 96 جریان اصولگرایی از آیت الله علم الهدی خواسته بودند سکوت کند. او نیز مدتی موضع گیری نمی کرد. در انتخابات 98 نیز وقتی حسین الله کرم در مورد مساله حجاب اظهاراتی را مطرح کرد، از او خواسته شد تا انتخابات دستکم سخنی بر زبان نیاورد و فضا را به ضرر «جریان انقلاب» تغییر ندهد. 

حالا هم ظاهرا برای آنکه کریمی قدوسی کار را برای اصولگرایان و خصوصا آقای رئیسی برای رسیدن به قدرت خراب نکند، از او خواستند که مدتی روزه سکوت بگیرد. نام این رفتار را چه می توان گذاشت؟‌ چرا آنها از اینکه نظراتشان را در آستانه انتخابات مخفی می‌کنند؟ آیا نام این استراتژی را نمی توان استراتژی فریب مردم گذاشت؟

منبع: امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر