کد خبر: 10942
A

دادستان کل کشور: امیدوارم اختلافات قوا به زودی حل شود

دادستان کل کشور ابراز امیدواری کرد اختلافات میان قوا به زودی حل شود و از مسئولان نیز درخواست کرد مانع سوءاستفاده دشمن شوند.

دادستان کل کشور: امیدوارم اختلافات قوا به زودی حل شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام منتظری در حاشیه مراسم رونمایی از کارت ضابطان دادگستری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت و قوه‌قضاییه برای حل اختلافات پیش آمده میان این دو قوه کمیته یا جلسه‌ای را تشکیل داده‌اند، گفت: دادستانی به این مساله ورود پیدا نکرده است. این‌ اختلافات درون خانوادگی است که برخی رسانه‌ها و دشمن آن‌ها را بزرگ کرده‌اند. امیدواریم که این اختلافات درون خانوادگی به زودی حل بشود و همچنین امیدواریم مسئولین مانع این بشوند که دشمن از این مسائل سوء استفاده بکند. 

دادستان کل کشور در مورد برخورد با بدهکاران بانکی اظهار کرد: بدهکاران بانکی به شدت تحت تعقیب هستند و قوه قضائیه پیگیر این مساله است. اما این موضوع کمی وقت‌گیر است زیرا برای اجرای عدالت نمی‌شود به سرعت کار‌ها را انجام داد چراکه ممکن است حقی از کسی ضایع شود.

او در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چه آموزش‌هایی برای ضابطان دستگاه قضایی در نظر گرفته شده است، گفت: در ماده ۲۹ آیین دادرسی کیفری ضابطین عام شامل افسران نیروی انتظامی است و هر آموزشی که در قوانین استخدامی ناجا برای آن‌ها تعریف شده است. برای ما ملاک است که نیروی انتظامی افرادی را که به ما معرفی می‌کند، ما ملزم به آموزش آن‌ها هستیم. 

منتظری در پاسخ به سوالی در مورد اینکه مدت این آموزش‌ها چقدر و به چه شکل است، اظهار کرد: این آموزش‌ها احتیاج به برنامه‌ریزی دقیق دارد. به نظر ما زمان آن باید حداقل ممکن باشد. 

دادستان کل کشور همچنین در مورد شمول افراد این ماده گفت: این ماده هم ضابطین عام و هم ضابطین خاص مانند افسران وزارت اطلاعات و حتی نیروهای نظامی را در برمی‌گیرد که احتیاج به آموزش دارند. در مورد ضابطین عام این کار در تهران شروع شده است و به زودی در باقی دیگر شهر‌ها نیز آغاز می‌شود. 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر