کد خبر: 109676
A

انتقاد شدید روزنامه جمهوری اسلامی از « آیت الله اراکی»/ برخی اعضاء مجلس خبرگان رهبری مطالبی شبیه تفکر داعشی را به زبان می‌آورند و ترویج می‌کنند

روزنامه جمهوری اسلامی با انتشار مطالبی نسبت به اظهارات اخیر آیت الله محسن اراکی واکنش نشان داد و نوشت: این تفکر انحرافی که با فقه اسلامی بیگانه است، طرفدارانی در خارج از مجلس خبرگان و درحوزه علمیه قم نیز داشته و دارد. این تفکر که مبتنی بر فقه داعشی است، نظام اسلامی را از پشتوانه مردمی محروم می‌کند.

انتقاد شدید روزنامه جمهوری اسلامی از « آیت الله اراکی»/  برخی اعضاء مجلس خبرگان رهبری مطالبی شبیه تفکر داعشی را به زبان می‌آورند و ترویج می‌کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه جمهوری اسلامی  با انتشار مطالبی نسبت به اظهارات اخیر  آیت الله محسن اراکی نوشت: در میان اعضاء مجلس خبرگان رهبری افرادی وجود دارند که برای مردم نقشی قائل نیستند و آشکارا مطالبی شبیه تفکر داعشی را به زبان می‌آورند و ترویج می‌کنند.

این روزنامه نوشت: یکی از این افراد اخیراً درباره انتخابات گفته است «معنای انتخابات اینست که مردم اعلام کنند فرمانبر این نظام تشکیلات الهی هستیم و می‌خواهیم برای کمک به فرمانروای فعلی‌مان که ولی‌فقیه است، یک بازوی اجرائی خوبی انتخاب کنیم».

این، یعنی انکار یکی از دو عنصر اصلی مقوّم‌ نظام اسلامی و به عبارت روشن‌تر، اعتقاد به حاکمیت دین منهای مردم که همان سخن و عمل داعش است. در این سخن، نه‌تنها هیچ جایگاهی برای مردم در نظر گرفته نشده بلکه این ادعا حتی با وظایف خود خبرگان رهبری قانون اساسی نیز که عزل و نصب بالاترین مسئولین نظام را پیش‌بینی کرده در تضاد است. این تفکر انحرافی که با فقه اسلامی بیگانه است،طرفدارانی در خارج از مجلس خبرگان و درحوزه علمیه قم نیز داشته و دارد. این تفکر که مبتنی بر فقه داعشی است، نظام اسلامی را از پشتوانه مردمی محروم می‌کند.

مردم، پشتوانه نظام هستند و باید در تمام شئون مدیریتی کشور دخالت داده شوند. با روند کنونی و با اشاعه تفکر داعشی در کشور آنهم به نام فقه، ما هم به حاکمیت داعشی نزدیک خواهیم شد و این برای ایران و نظام جمهوری اسلامی یک فاجعه است و هرچه زودتر باید جلوی آن گرفته شود.

گفتنی است آیت الله محسن اراکی هشتم خردادماه گفته بود: معنای انتخابات این است که مردم اعلام کنند ما فرمانبر این نظام هستیم و می خواهیم برای ولی فقیه بازوی اجرایی خوبی انتخاب کنیم.

وی همچنین گفته بود: تضعیف بسیج و سپاه، خلاف شرع است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر