کد خبر: 109793
A

حسین مرعشی: همتی پدر بیمه ایران است

عضو ارشد حزب کارگزاران ایران گفت دولت و ملت مردانه مقابل فشارها ایستادگی و مقاومت کردند. حالا به پایان گردنه سخت رسیده‌ایم پس باید انتخابی کنیم که کشور به سمت صحیح حرکت کند.

حسین مرعشی: همتی پدر بیمه ایران است

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین مرعشی در آیین افتتاح رسمی ستاد تبلیغات انتخاباتی عبدالناصر همتی در هرمزگان، افزود: در انتخابات ایران همواره مردم شگفتی آفریده‌اند و همواره با حوادث تلخ و شیرین همراه بوده است. انتخابات در واقع به موفقیت با عدم موفقیت ختم نمی‌شود، بلکه نقطه عطفی در انحطاط یا تعالی است.

نایب رئیس جبهه اصلاحات ایران افزود: در پایان دوره دوم دولت سازندگی شاهد نقش آفرینی مردم و خلق حماسه دوم خرداد بودیم که نتیجه آن ۸ سال ثبات، صلح، دوستی، پرهیز از کینه و عداوت، تعامل و شکوفایی بود. در سال ۱۳۸۴ به هر دلیلی نتوانستیم آن مسیر را ادامه دهیم و شاهد ظهور پدیده هزاره سوم بودیم که ناشی از اشتباه اصلاح طلبان و اصولگرایان بود و هنوز هم آثار و تبعات آن را شاهدیم.

مرعشی با اشاره به محدودیت‌های اصلاح طلبان در انتخابات‌ها اظهار کرد: ما با محدودیت‌های بسیاری روبرو هستیم، چهره‌های موفق اصلاحات امکان ورود پیدا نمی‌کنند حتی با همین شرایط بزرگان اصلاح طلب و اصولگرا را از عرصه رقابت خارج کردند، پس ما نباید تسلیم شویم و باید به صحنه آمده و آن‌ را تغییر دهیم. شک نکنید این تغییر جامعه ما را به اوج می رساند.

وی نابسامانی‌ها و مشکلات موجود را ناشی از عملکرد دولت ندانست و عنوان کرد: جامعه ما از مشکلات و نابسامانی‌های مختلفی رنج می‌برد. این مشکلات تنها متوجه دولت نیست همه ارکان نظام از مجلس تا مجمع تشخیص مصلحت نظام، نهادهای نظامی و امنیتی و ....در پیدایش آن نقش دارند. از طرف دیگر صهیونیستها، ارتجاع عرب و ترامپ در ائتلافی کم نظیر سعی داشتند کمر ملت را بشکنند و کشور را با شکست مواجه کنند که همراهی دولت و ملت به فضل الهی از این گردنه سخت عبور کردیم و دولت و ملت مردانه مقابل این فشارها ایستادگی و مقاومت کردند. حالا به پایان گردنه سخت رسیده‌ایم لذا باید انتخابی کنیم که کشور به سمت صحیح حرکت کند.

مرعشی با اشاره به دیدارش با عبدالناصر همتی، شاخصه‌های یک رئیس جمهور کارآمد را برشمرد و خاطرنشان کرد: همتی معتقد است رئیس جمهور مکلف به ایجاد فضایی است که همه فعالان عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بتواند نقش‌آفرین باشند و کار و تلاش کنند، در واقع رئیس جمهور باید زمینه را برای همکاری و مشارکت همه مردم فراهم کند.

عضو ارشد حزب کارگزاران ایران اضافه کرد: مردم هرمزگان، تفاوت معنی‌داری بین همتی و کسانی که فقط حذف می‌خواهند، وجود دارد، ناامیدی را کنار بگذاریم، همت کنیم و ایران را بسازیم.

وی ادامه داد: همتی را ۳۰سال است می‌شناسم، او و مرحوم نوربخش پدر بیمه ایران هستند، استقرار نظام بیمه‌ای با همت او رقم خورد. در دوسال اخیر که در راس بانک مرکزی قرار گرفت درسال ۱۳۹۹ که ایران شرایط سخت اقتصادی و ارزی را تحمل می‌کرد، ۵ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم و تنها برای تامین دارو و اقلام اساسی به ۱۴میلیارد دلار ارز نیاز بود، یک میلیارد دلار به ذخایر ارزی کشور افزود تا سربلند از این شرایط بیرون بیاید.

نایب رئیس جبهه اصلاح طلبان ایران در پایان تصریح کرد: با انتخاب همتی کشور به خوبی اداره خواهد شد و از همه مهمتر فرصتی فراهم می‌شود که عناصر پاک، لایق و شایسته در مصادر امور قرار می‌گیرند و البته در داخل و خارج با تعامل، نشاط سیاسی و رونق محقق می‌‌شود. به میدان بیائیم و ۲۸ خرداد را به ایام الله و حماسه بزرگ دیگری تبدیل کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر