کد خبر: 109846
A

با گنجاندن نام «سلیمانی» در لیست حلقه قالیباف؛ شب قدر اصولگرایان چگونه رقم خواهد خورد؟

ماجرای اضافه شدن نام «نرجس سلیمانی» به لیست شورای ائتلاف اصولگرایان که در لحظات آخر توسط مهدی چمران صورت گرفت؛ طی دو روز گذشته حواشی بسیار زیادی را به دنبال داشت.

با گنجاندن نام «سلیمانی» در لیست حلقه قالیباف؛ شب قدر اصولگرایان چگونه رقم خواهد خورد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ ماجرای اضافه شدن نام «نرجس سلیمانی» به لیست شورای ائتلاف اصولگرایان که در لحظات آخر توسط مهدی چمران صورت گرفت؛ طی دو روز گذشته حواشی بسیار زیادی را به دنبال داشت. از مخدوش کردن تصویر فرزند سردار سلیمانی در لیست منتشر شده در سایت وابسته به علیرضازاکانی گرفته تا اعتراض مدیرمسئول سابق روزنامه کیهان.

اما آنچه که روز گذشته توسط خواهر بزرگ «نرجس خانم» و عمویش «سهراب» در اینستاگرام مطرح شد حاکی از آن داشت که اضافه شدن نام دختر سردارسلیمانی و ثبت نام او در انتخابات شورای شهر نه تنها با میل و رغبت خانواده، بلکه با مخالفت صریح آنها مواجه شده است. اما در این میان به نظر می رسد تمایل سرلیست های لیست مشهور به «شورای قالیباف» با مدیریت «حلقه چمران» که سهراب سلیمانی آنها را افرادی به ظاهر برادر حاج قاسم(!) معرفی کرده، به استفاده از نام «سلیمانی» به اندازه ای بالا بود که در نهایت موفق به گنجاندن نام فرزندش در لیست شده اند.

 

اقدامی که «فاطمه سلیمانی» در واکنش به آن می نویسد: "بابا جانم صوت صدایت همیشه در گوشم نواخته می‌شود که اگر حتی از اسم شما استفاده کردیم ما رو نمی‌بخشید..."

اما واکنش جریان های مختلف اصولگرایان به این لیست منتشر شده  در نوع خود جالب است.‌

ارگان های رسانه ای جبهه پایداری که در لحظات ابتدایی در مقام پاسخگویی از اضافه شدن نام نرجس سلیمانی به لیست انتخاباتی استقبال کرده بودند، پس از بالاگرفتن انتقادها نوشت: حضور افراد بی سابقه ای مثل نرجس سلیمانی و سوده نجفی و ...که تخصص لازم و کافی در امر مدیریت شهری را ندارند می تواند عواقب بدی را برای جبهه انقلاب به دنبال داشته باشد.

این رسانه ها در چرخشی عجیب همچنین استفاده ابزاری از نام سردار سلیمانی توسط حلقه چمران را «منزجر کننده» خواندند.

پرویز امینی جامعه شناس نزدیک به جریان انقلاب درباره حضور نرجس سلیمانی در انتخابات ششمین دوره شورای شهر خطاب به او می نویسد: این جریانی که شما را در فهرست خود قرار داده است «تعطیل» است و شما باید هر چه زودتر این صحنه را ترک کنید.

اصولگرایان پس از هشت سال دوری از قدرت در نظر دارند سال جاری را تحت هر شرایطی، بازگشت خود به قدرت را جشن بگیرند. آنها می دانند عدم استقبال مردم از انتخابات بزرگترین سعادتی است که در کنار لطف شورای نگهبان  می تواند آرزوی آنها را برای فتح همزمان بهشت و پاستور را برآورده نماید.

۲۸ خرداد شب قدر اصولگرایان و انقلابیون است. شب قدری که به نظر می رسد «مردم» کمترین نقش را در آن داشته باشند. اما هر چه هست و هر چه که باشد طبق تحلیل بسیاری از سیاسیون این «جشن» نمیتواند دوام زیادی داشته باشد. چرا که مردم ایران دیگر با «شعار» سیر نمی شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر