کد خبر: 109940
A

بیانیه جدید لاریجانی خطاب به شورای نگهبان: بهانه و آدرس غلط ندهید /بارها درباره ردصلاحیت ها مناقشات جدی با این شورا داشته ام

علی لاریجانی در بیانیه دوم خود خطاب به شورای نگهبان دلیل اصرارش برای اعلام دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد.

بیانیه جدید لاریجانی خطاب به شورای نگهبان: بهانه و آدرس غلط ندهید /بارها درباره ردصلاحیت ها مناقشات جدی با این شورا داشته ام

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دومین بیانیه علی لاریجانی خطاب به شورای نگهبان منتشر شد.

متن بیاینه علی لاریجانی به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

شورای محترم نگهبان احتراماً به استحضار می‌رساند:

1- بنده (2-11) سیاست‌های کلی ابلاغیه رهبری معظم در باب انتخابات صراحت دارد که شورای نگهبان موظف به «پاسخگویی مکتوب در خصوص دلایل ابطال انتخابات و رد صلاحیت داوطلبان در صورت درخواست آنان» است. لذا ضوابط روشنی (فوق‌الذکر) در این امر وجود دارد و عبارت «عدم پیش‌بینی حکمی در قانون انتخابات» بهانه و آدرس غلط است.

2- سیاست کلی صراحت بر اعلام کتبی دلایل رد صلاحیت توسط شورا دارد و ضرورتی بر حضور کاندیدا دیده نشده است. آن زمانی که لازم بود شورای محترم نگهبان برای کشف صحت و سقم گزارش‌های کذب، از کاندیداها دعوت نماید، دعوتی صورت نداد. 

3- با توجه به عدم دریافت دلایل رد صلاحیت اینجانب، مجدداً این درخواست را  اعلام می‌کنم. اما چرا بر این امر اصرار دارم؟ در تاریخ 1382.10.24، رهبری معظم در دیدار با اعضای شورای نگهبان در مورد احراز مجددا صلاحیت حتی نمایندگان مجلس فرمودند: «آن وقت که صالح بود، حالا صلاحیتش را استصحاب کنید ... اگر خلافش ثابت نشده این احراز، استصحاب است و هیچ لزومی ندارد که  انسان بخواهد از طریق دیگری این صلاحیت را احراز کند.» صلاحیت اینجانب، یک بار برای ریاست جمهوری و چند بار برای مجلس، مورد  تأیید شورای نگهبان واقع گردیده است آیا اینجا جای استصحاب نبود؟ مگر اینکه با این بیان صریح رهبر معظم، شورای محترم، استنادات قوی داشته که بیان رهبری در استصحاب را کنار گذاشته‌اند، یعنی عملاً به ردصلاحیت اینجانب رسیده‌اند. لذا انتظار طبیعی است که بنده «اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد»‌ شورا را جدی‌تر مطالبه نمایم. 

4- در سال‌های قبل بارها مناقشات جدی با آن شورا - البته از روی دلسوزی برای احقاق حقوق مردم - در مورد ردصلاحیت نمایندگان مجلس داشته‌ام، گاه مؤثر واقع می‌شد و گاه هیچ تأثیری در آرای شورا نداشت. امید است با  اجرای سیاست‌های کلی ا نتخابات و اینگونه مطالبات مردم حق‌گرایی دستگاه‌های حکومتی را بهتر از گذشته حس نموده و در انتخابات مشارکتی پرشورتری داشته باشند.

بنده خدا علی لاریجانی 

بیانیه جدید لاریجانی خطاب به شورای نگهبان درباره ردصلاحیتش

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر