کد خبر: 109964
A

خبرگزاری نزدیک به سپاه «دعوت بورسی از سوی روحانی» را علت عدم مشارکت مردم در انتخابات معرفی کرد

خبرگزاری فارس نوشت: یکی از عواملی که باعث نارضایتی مردم و عدم شرکت آنها در انتخابات مطرح می شود موضوع بورس است.

خبرگزاری نزدیک به سپاه «دعوت بورسی از سوی روحانی» را علت عدم مشارکت مردم در انتخابات معرفی کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه با برشمردن پنج دلیل عدم رقبت مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نوشت: 

برجام، رفع تحریم‌ها، بورس، افزایش قیمت بنزین، ترمیم بافت‌های فرسوده، رفع آلودگی هوا، بالا بردن ارزش پول ملی، افزایش تعداد شاغلین، از شعارهایی بود که در ۸ سال گذشته بارها بر زبان حسن روحانی و اعضای کابینه وی جاری شد اما عملی نشد.

این خبرگزاری با این توضیح که یکی از دلایل محکم مردم برای عدم شرکت «بورس» است نوشت:

بحث دیگری که تحت عنوان ناراحتی مردم از رفتار رئیس قوه مجریه در نظر سنجی‌ها مطرح می‌شود، موضوع بورس است. حسن روحانی در سال ۹۹ تمرکز عجیبی بر تهییج بازار بورس و حضور مردم در این بازار داشت و حتی تضمین حمایت از سرمایه‌های مردم را هم داده بود اما مردم رفته رفته در این بازار متضرر شدند و دولت هم اهتمام جدی برای رفع این مشکل نداشت. قرمز شدن هر روزه بورس، باعث شده در ماه‌های گذشته شاهد تقلیل اعتماد عمومی به اظهارات رئیس دولت دوازدهم باشیم. 

روحانی ۱۹ شهریور ۹۹، با بیان اینکه دولت فضای بورس را برای حضور مردم آماده کرده است، گفت: البته بورس ویژگیهای خود را داشته و از فراز و نشیب برخوردار است و هر کسی به آن وارد می‌شود باید نگاه بلندمدت و میان مدت داشته باشد و به مسئولین بورس تاکید می‌کنم که نسبت به سرمایه‌های مردم مراقبت کنند و نگذارند افرادی در تبلیغات شیطنت کنند.

ریزش بورس که از مردادماه سال گذشته آغاز شد باعث شده بود بخش زیادی از سرمایه‌گذاران که همانا مردم عادی جامعه فارغ از اطلاعات بورسی بودند را به سمت این بازار هدایت کرد به امید آنکه ارزش پولشان در اقتصاد تورمی حفظ شود اما در نهایت آنچه عاید بورسی ها و سهامداران آن شد پودر شدن سرمایه‌هایشان در ماه‌های اخیر بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر