کد خبر: 110079
A

دبیر قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی: ۲۷۰۰ مبلّغ انتخابات به سراسرکشور اعزام شدند

حجت الاسلام گرجی گفت: در کارگروه تبلیغ طرح «علاج مشکلات» مناطق مختلف کشور را به ۶ منطقه تقسیم نموده و به صورت شبکه ای و جهادی، بدون دریافت هیچ وجه مالی، مبلغین به دعوت مردم به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح می پردازند؛ در حال حاضر ۲۸۰۰ مبلغ به سراسر کشور اعزام شده اند.

دبیر قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی: ۲۷۰۰ مبلّغ انتخابات به سراسرکشور اعزام شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام علی اصغر گرجی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی، ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته از سوی این قرارگاه، گفت: شروع فعالیت های این قرارگاه از تابستان سال ۹۹ بوده است؛ اعضای آن در اتفاقات مختلفی همچون سیل، زلزله و کرونا فعال بوده اند.

وی افزود: تا قبل از تشکیل این قرارگاه فعالیت های گروه های جهادی و مردمی به صورت جزیره ای بود و گاهی به صورت موازی به فعالیت می پرداختند؛ از طرفی هم به دلیل تعدد این گروه ها گرد هم آمدن و رسیدن به انسجام برایشان پیچیده بود.

دبیر قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: از همین رو پیشکسوتان عرصه فعالیت های جهادی تلاش کردند یک قرارگاه واحد برای هماهنگی گروه  های حوزوی و غیرحوزوی تشکیل شود؛ همه بزرگان حوزه از تشکیل یک قرارگاه برای حضور حوزویان در زمان های نیاز استقبال کردند تا حوزویان بتوانند در شرایط مورد نیاز به صورت منسجم ظاهر شوند.

وی گفت: بیش از ۵۰ نفر از نخبگان و اثرگذاران حوزوی به عنوان شورای راهبردی جمع شدند و ۹ نفر را از بین خود با رأی گیری به عنوان اعضای شورای مرکزی انتخاب کردند تا امور اجرایی این قرارگاه را پیگیری نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی تصریح کرد: در رابطه با انتخابات پیش رو طرحی تحت عنوان «طرح علاج مشکلات» از سوی قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی تنظیم شده است که شامل ۹ کارگروه با عناوینی همچون رسانه و فضای مجازی، مشارکت حداکثری، پشتیبانی و مالی و همچنین تحلیل است.

وی افزود: این کارگروه ها با افراد فعال که قصد داشتند در عرصه انتخابات ایفای نقش کنند ارتباط گرفته و جلسات مشترکی برای هم افزایی با آن ها تشکیل دادند.

مسئول اجرایی طرح «علاج مشکلات» بیان داشت: دو کتاب در راستای انتخابات سال جاری با دو عنوان «دولت تراز بیانیه گام دوم» و «یک حادثه شیرین» نیز از سوی این قرارگاه به چاپ رسیده است؛ علاوه بر این بیش از ۶۰۰ فایل مربوط به انتخابات نیز تولید شده که در کانالی تحت عنوان «محتوای انتخابات ۱۴۰۰» در دسترس نخبگان قرار گرفته اند.

وی گفت: در کارگروه تحلیل، بسته های تحلیلی که اولین آن ها در دی ماه ۹۹ در دسترس مخاطبین قرارگاه قرار گرفت.

دبیر قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی اظهار کرد: تشکیل لشکر سایبری با ثبت نام ۳۵۰۰ نفر تا به این لحظه، یکی دیگر از اقدامات قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی است که هرکدام از این افراد دارای حوزه اثر می باشند.

وی عنوان داشت: این لشکر سایبری دارای گستره ملی است و اعضای آن در سراسر کشور حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی گفت: در کارگروه تبلیغ طرح «علاج مشکلات» مناطق مختلف کشور را به ۶ منطقه تقسیم نموده و به صورت شبکه ای و جهادی مبلغین به دعوت مردم به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح می پردازند؛ در حال حاضر ۲۸۰۰ مبلغ به سراسر کشور اعزام شده اند.

وی افزود: قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی از ابتدای فعالیت خود بنا بر تبیین شاخص ها داشته و به حمایت از هیچ گروه، شخص و حزب خاصی نمی پردازد.

مسئول اجرایی طرح «علاج مشکلات» خاطرنشان کرد: این قرارگاه به دلیل هویت قرارگاهیش، علاوه بر فعالیت های خود به همکاری با بیش از ۱۰۰ مجموعه مختلف استانی و کشوری و از اقشار متنوع نیز اقدام نموده است.

وی گفت: یکی از فعالیت های مشترک قرارگاه برگزاری وبینارهای هر روزه با موضوع تبیین و تحلیل شاخص های مطلوب انتخابات اصلح و مشارکت حداکثری مردم است که با حضور کارشناسان توانمند اجرایی می گردد.

دبیر قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی بیان داشت: اصلی ترین برنامه قرارگاه ایجاد جبهه فرهنگی در کشور است؛ زیرا یکی از مشکلاتی که ما داریم فعالیت جزیره ای دغدغه مندان انقلاب اسلامی و مجموعه های جهادی است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی در پایان خاطرنشان کرد: ما به دنبال هم افزایی مجموعه های فرهنگی با حفظ استقلال آن ها هستیم؛ برای این مجموعه ها دوره های دانش افزایی و هم افزایی را هم برگزار خواهیم نمود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر