کد خبر: 110108
A

ابوحنیف؛ نامزد جنجالی انتخابات شورای شهر تهران/ اصغر جمالی فرد: اوایل انقلاب امثال یزدی و قطب زاده با چرب زبانی وزیر و وکیل شدند/ چرا من نباید وکیل مردم باشم؟/ چرا «محجوب» بایستی به مجلس برود اما من نروم؟

ابوحنیف: بینید ما زحمت کشیدیم و انقلاب را ما انجام دادیم. ما که می‌گویم، هفتاد میلیون ملت مسلمان است. ما در پاریس که بودیم در آلمان که بودیم، در جاهای مختلف، خیلی کسانی را می‌دیدم که اصلا به ارزشهای اسلامی اعتقاد نداشتند، مثل آقای قطب‌زاده، مثل آقای یزدی، مثل آقای صادق طباطبایی و امثال این‌ها. این‌ها خیلی راحت آمدند و چون چرب زبان بودند و غیره، در راس قرار گرفتند و خودشان را وکیل و وزیر کردند. اولین انتخابات، خبرگان بود، من هرگز به خودم اجازه ندادم کاندید شوم، اما وقتی لیست را نگاه کردم دیدم یک آدم‌های نابابی آمدند.

ابوحنیف؛ نامزد جنجالی انتخابات شورای شهر تهران/ اصغر جمالی فرد: اوایل انقلاب امثال یزدی و قطب زاده با چرب زبانی وزیر و وکیل شدند/ چرا من نباید وکیل مردم باشم؟/ چرا «محجوب» بایستی به مجلس برود اما من نروم؟

به گزارش دیده بان ایران؛ با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات شورای شهر، لیست های متعددی با محوریت ابراهیم رئیسی منتشر می شود که تازه ترین آنها لیست " ۲۱ نفره ائتلاف نیروهای انقلاب " است که "اصغر جمالی فرد" در سرلیست آن قرار گرفته است.

او که به «ابوحنیف» مشهور است تقریباً در همه انتخابات مجلس از شهرهای مختلف کاندیدا شده، اما در فضای سیاسی فعلی چهره شناخته شده و مطرحی نیست. هر از گاهی یک تنه مجله ای چند صفحه ای به نام «والفجر» منتشر می کند و خودش در نماز جمعه پخش می کند و بدون این که نیاز به گرفتن مجوز احساس کند کتاب هایی هم درباره تاریخ انقلاب یا شخصیت هایی چون ابراهیم یزدی، مصطفی چمران و امام موسی صدر منتشر کرده است. 

نامزد فعلی انتخابات شورای شهر تهران در گفت وگویی که در سال 91 انجام داده است درباره اینکه چرا برای رسیدن به مجلس و یا شورای شهر اینقدر مشتاق است گفته بود:

ببینید ما زحمت کشیدیم و انقلاب را ما انجام دادیم. ما که می‌گویم، هفتاد میلیون ملت مسلمان است. ما در پاریس که بودیم در آلمان که بودیم، در جاهای مختلف، خیلی کسانی را می‌دیدم که اصلا به ارزشهای اسلامی اعتقاد نداشتند، مثل آقای قطب‌زاده، مثل آقای یزدی، مثل آقای صادق طباطبایی و امثال این‌ها. این‌ها خیلی راحت آمدند و چون چرب زبان بودند و غیره، در راس قرار گرفتند و خودشان را وکیل و وزیر کردند. اولین انتخابات، خبرگان بود، من هرگز به خودم اجازه ندادم کاندید شوم، اما وقتی لیست را نگاه کردم دیدم یک آدم‌های نابابی آمدند. خبرگان را شما دقت کنید، منافق آمد، توده‌ای آمد، خیلی‌ها آمدند. خب حالا رای نیاوردند. من گفتم در آن حد نیستم و خودم را کاندیدا نکردم. در انتخابات دوم، یعنی انتخابات ریاست جمهوری نگاه کردیم، دیدیم یکسری عناصر ناباب کاندیدا شدند، مثل قطب‌زاده، خودشان را کاندیدا کردند. من صادق قطب‌زاده را کاملا می‌شناختم ایشان کاندید ریاست جمهوری شد. بنی صدر را هم می‌شناختم. مملکتی که رئیس جمهورش بنی صدر می‌شود، کاندیدایش صادق قطب‌زاده می‌شود، خب وکیل مجلسش هم ما باید بشویم! به همین خاطر تصمیم گرفتم که بروم تا جلوی خیلی‌ها را بگیرم. من هرگز اعتقاد ندارم که من شایستگی دارم، چون از ما بهتر هستند. شما از دوره اول نگاه کنید تا الان، کسانی که کاندیدا شدند چه خیانت‌هایی کردند، من از یوسف اشکوری بر‌تر هستم. من از خیلی از وکلای مجلس که همه کله پا شدند بهتر هستم. اما من نباید بگویم که من بهتر هستم. این مردم هستند که تشخیص می‌دهند.

منتها من خودم را کاندیدا کردم، چون حضرت امام فرمود همیشه حضور در صحنه‌ها داشته باشید. من با امکانات و اطلاعات و وسع خودم که شناخت داشتم، کاندیدای مجلس شدم. اولین فردی هم هستم که از دوره اول تا الان چه در تهران، چه در گرگان، چه در هشترود، چه در گرمسار و جاهای دیگر که کاندیدا شدم، همیشه شرکت می‌کنم و هیچ وقت هم رای نمی‌آورم. تنها کسی هستم که تا الان بیش از یک میلیون تومان هزینه نکردم. اما شما می‌دانید که کسانی آمدند کاندیدا شدند میلیارد‌ها تومان پول خرج کردند و رفتند در مجلس نشستند. این‌ها صلاحیت ندارند. یک سوال می‌خواهم از شما کنم، بچه‌های انقلاب، بچه‌های ارزشی حق دارند در مجلس بروند یا آنهایی که پولدار و وابسته هستند. جواب شما پاسخ بنده به شماست. وقتی که آدم‌های خوب بیایند، ما کنار می‌کشیم. شرعا و عرفا بایستی کنار برویم. اما از شما سوال می‌کنم از این سی کاندیدایی که در مجلس تهران رفتند، یعنی من به اندازهٔ آقای محجوب نیستم؟ هم قد محجوب نیستم؟ محجوب بایستی برود اما ما نبایستی برویم؟ ما اعتقاد داریم که خودمان را مطرح می‌کنیم، این مردم هستند که انتخاب می‌کنند. مردم هم خوب تشخیص می‌دهند، مردم تشخیص می‌دهند من صلاحیت ندارم. شکر خدا را می‌کنم که مسئولیتم کم است. اما اگر رای به من بدهند واویلاست. آیا این سی نفری که از تهران رفتند و در مجلس نشستند می‌توانند پاسخ مردم را بدهند؟ الله اعلم!

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر