کد خبر: 110211
A

کوشکی: جبهه اصلاحات رسما از همتی حمایت نمی‌کند اما عملاً چرا/ اصلاح‌طلبان توانستند ۴ درصد رای روحانی را به ۵۰ درصد برسانند

کوشکی در واکنش به تصمیم اخیر جبهه اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان برای حمایت از همتی اختلاف نظری ندارند فقط از تجربه هشت ساله دولت روحانی عبرت گرفته و نمی‌خواهد بار دیگر خودشان را هزینه کنند.

کوشکی: جبهه اصلاحات رسما از همتی حمایت نمی‌کند اما عملاً چرا/ اصلاح‌طلبان توانستند ۴ درصد رای روحانی را به ۵۰ درصد برسانند

به گزارش دیده بان ایران، علی‌رغم پیام‌های مبنی بر حمایت از همتی که در روزهای اخیر هر سوی جریان اصلاح‌طلبی می‌رسد و احتمالا خواهد رسید، جبهه اصلاحات ایران بعد از کلی بحث و بررسی به معرفی او به عنوان نامزد رای نداد!

اساسا حمایت رسمی جبهه اصلاحات از وی چقدر در میزان را او اثرگذار است؟ محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ این پرسش را می‌دهد. او می‌گوید: «جبهه اصلاحات یک سیاستی را اتخاذ کرده و آن هم این است که رسما از همتی حمایت نکند اما عملا از او حمایت می‌کند و حتی شبکه‌ های رای خود را در اختیار او قرار می‌دهد».

وی مباحث مطرح در جریان اصلاح‌طلبی درباره حمایت یا عدم حمایت از همتی را نشانه اختلاف نظر ندانسته و بلکه یک تاکتیک می‌داند. کوشی می‌گوید: «با این کار دو منفعت خواهند داشت. اول اینکه اگر همتی در انتخابات برنده باشند آن 8 سال روحانی ادامه یافته و منافع و امکاناتی که اصلا‌ح‌طلبان سابقا در اختیار داشتند، را باز هم خواهند داشت. به اضافه اینکه اگر همتی نیز مثل روحانی عملکرد نامطلوبی داشته باشند، با اشاره به این عدم حمایت رسمی مسئولیت دولت او را به عهده نگرفته و تجربه قبلی را تکرار نمی‌کنند. دوم اینکه اگر او در این انتخابات شکست بخورد، جبهه اصلاحات این شکست را متوجه خود ندانسته و می‌گوید که او نامزد ما نبوده است.»

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: «اصلاح‌طلبان در این باره اختلاف نظری ندارند و با مدلی که گفته شد، حرکت خواهند کرد دلیلش نیز این است که از تجربه هشت ساله دولت روحانی عبرت گرفته و نمی‌خواهد بار دیگر خودشان را هزینه کنند. در عین حال همه توان خود را به کار می‌گیرند تا او موفق شود».

وی در پاسخ به اینکه آیا همتی بدون حمایت رسمی اصلاح‌طلبان نیز شانس موفقیت دارد یا خیر؟ گفت: «بله، به این خاطر که کل شبکه تبلیغی و جنگ روانی این جریان در خدمت او خواهد بود اما نکته این است که رسما نامزد نیست. حتی هماهنگی اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان از او حمایت کنند، پیش‌بینی و انجام شده است».

به گفته او، همتی نه بلکه جریان اصلاحات تلاش می‌کند که به هر شکلی شده او در این انتخابات پیروز باشد.

کوشکی در پاسخ به اینکه شانس موفقیت‌شان چقدر است؟ گفت: « پیش‌بینی که ممکن نیست اما باید در نظر گرفت که جبهه اصلاحات این قدرت را داشت که آقای روحانی را با 4 درصد آرا تحویل بگیرد و ظرف سه روز با 50.71 درصد آرا تحویل بدهد. دقت داشته باشید آقای روحانی در سال 92 آنقدرها هم معروف و شناخته شده نبود و می‌توان گفت که همتی امروز از وی شناخته‌شده و معروف‌تر است»./فردانیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر