کد خبر: 110264
A

غلامعلی رجایی: زاکانی در مناظره ها نقش «تک تیرانداز» را داشت

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به انصراف علیرضا زاکانی و سعید جلیلی از رقابت های انتخاباتی گفت: انتخابات صحنه‌ای ۵ در برابر ۲ بود یعنی نابرابری دیده می‌شد و پیدا بود این حرکتی پوششی است. البته همه کاندیداهای پوششی هم یک نقش نداشتند؛ در این صحنه آقای زاکانی تک تیرانداز بود که در سنگر کمین جلوتر از همه قرار داشت.

غلامعلی رجایی: زاکانی در مناظره ها نقش «تک تیرانداز» را داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامعلی رجایی در پاسخ به سوالی در خصوص انتظارات جامعه از رئیس جمهور منتخب گفت: علی القاعده هر دولتی سر کار بیاید باید ادامه دهنده برنامه‌های دولت قبلی باشد چرا که خلاف منافع و مصالح ملی است که دستاوردها و اقدامات دولت قبل نادیده گرفته شود. البته این به آن معنا نیست که همه اقدامات دولت مورد تائید باشد، کما اینکه دولت فعلی هم با برخی اقدامات دولت قبل موافق نبود اما در مجموع شرط عقل و حفظ منافع ملی اقتضا می‌کند که ما بخصوص برنامه‌هایی که نقش تعیین کننده‌ای در موضوع معیشت مردم و سرنوشت مردم دارد را ادامه دهیم و حفظ کنیم. 

وی ادامه داد: از دستاوردهای مهم دولت روحانی بحث مذاکرات و برجام است که البته در برهه‌ای به دلیل خروج یکجانبه دولت ترامپ اجرا نشد و الان در حال مذاکره برای احیای آن هستند که آقای رئیس جمهور وعده دادند پیش از پایان دولت نتیجه دهد. 

 

وی افزود: به نظر من از جمله اقداماتی که دولت آینده فارغ از اینکه چه دولتی باشد باید ادامه دهد و دستاوردهای آن را حفظ کند؛ حفظ برجام است و باید در این راستا بدون تنش ما را به جامعه جهانی برگرداند؛ همچنین باید بهبود روابط با کشورهای منطقه در اولویت باشد. این از مسلمات دولت است و ما نباید سیاستگذاری جدید در این حوزه را شاهد باشیم. امیدوارم دولت آینده خود را به سمت چالش و تنش نبرد. 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به انصراف علیرضا زاکانی و سعید جلیلی از رقابت های انتخاباتی گفت: انتخابات صحنه‌ای ۵ در برابر ۲ بود یعنی نابرابری دیده می‌شد و پیدا بود این حرکتی پوششی است. البته همه کاندیداهای پوششی هم یک نقش نداشتند؛ در این صحنه آقای زاکانی تک تیرانداز بود که در سنگر کمین جلوتر از همه قرار داشت. 

 

وی افزود: اگر اصولگرایان می‌خواهند در این دوره کسی را به پاستور بفرستند باید همه به نفع یک نفر کنار بروند تا دو قطبی همتی و رئیسی شکل بگیرد اما برداشت من این است که از میان آقایان باقیمانده حداقل دو نفر به علاوه آقای رئیسی در صحنه بمانند چرا که برای برخی فضا از کاندیدای پوششی بودن خارج شده و حالا نیم نگاهی هم به نظرسنجی‌ها دارند که این مساله رای گزینه اصلی جریان که آقای رئیسی باشد را شکننده می‌کند. 

ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر