کد خبر: 110571
A

خباز:‌ اصلاح طلبان دو شقه شدند /جریان اصلاحات باید حتما پوست اندازی کند

خباز گفت: از مجموعه ریشه دار در کشور نمی توان انتظار داشت که تماشاچی باشد در سال ۹۲ و ۹۶ همین اتفاق برای اصولگرایان افتاد البته آنها از روش غیر منطقی، تخریب و توهین استفاده کردند ولی ما باید حتما پوست اندازی و حتما باید بازسازی کنیم و حتما باید به متن مردم برگردیم و حتما باید برای آشتی بین مردم و مجموعه اصلاح طلبان، برنامه ریزی کنیم.

خباز:‌ اصلاح طلبان دو شقه شدند /جریان اصلاحات باید حتما پوست اندازی کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با ادامه راه اصلاح طلبان در ارتباط با جامعه و احیای سرمایه اجتماعی خود طی چهار سال آینده اظهار کرد: جهان ما جهان عمل و عکس العمل است. در مقابل هر عمل فردی و اجتماعی ما، یک عکس العملی از سوی جهان خلقت برای ما پیش می آید در مسائل سیاسی نیز به همین صورت است و عمل ما و عکس العمل مردم اینبار نشان داد که مردم عزیز کشور ما به مسائل اقتصادی که گریبان گیر آنهاست توجه بیشتری دارند تا مسائل دیگر بنابراین در این انتخابات، مجموعه اصلاح طلبان دو شقه شدند. برخلاف انتظاری که در گذشته می رفت و یکدل و یک صدا بودند این بار دو گروه شدند و گروهی همچنان بر این مساله پافشاری می کردند که چون کاندیداهای ما تایید صلاحیت نشده اند بنابراین ما، کاندیدایی نداریم.

او افزود: عده ای دیگر اعلام می کردند اگرچه کاندیداهای اصلی ما رد صلاحیت شده اند ولی به این دلیل که ما کاندیدا نداریم نباید خودمان را از صندوق محروم کنیم و سرنوشت هر جامعه از صندوق بیرون می آید و در نهایت ما در انتخابات به حداقل اکتفا و شرکت می کنیم و به کاندیدا مورد نظر که همتی است رای می دهیم.

خباز تاکید کرد: این دوگانگی در جبهه اصلاحات همین نتیجه را داشت که مردم هم دوگانه عمل کردند و دوگانگی در تصمیم ما دوگانگی در رفتار مردم را به ارمغان آورد. پس ما نباید مشکل را از مردم بدانیم مشکل از خودمان است اصلاح طلبان باید از این اتفاق درس بگیرند اصولگرایان هم باید درس بگیرند

 

این چهره سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: از مجموعه ریشه دار در کشور نمی توان انتظار داشت که تماشاچی باشد در سال ۹۲ و ۹۶ همین اتفاق برای اصولگرایان افتاد البته آنها از روش غیر منطقی، تخریب و توهین استفاده کردند ولی ما باید حتما پوست اندازی و حتما باید بازسازی کنیم و حتما باید به متن مردم برگردیم و حتما باید برای آشتی بین مردم و مجموعه اصلاح طلبان، برنامه ریزی کنیم.

 

او در پایان گفت: این اتفاق بار اول نیست که رخ می دهد. در سال ۷۶ اصلاحات در اوج بود و بعد از ۸ سال فرودی بوجود آمد و انتخاب آقای احمدی نژاد برای کشور و اصلاح طلبان خسارت زیادی داشت. دو دولت اخیر شرایط را برای اعلام موجودیت اصلاح طلبان فراهم کرد ولی نمی گویم شرایط خوبی برای اصلاح طلبان فراهم آورد ولی در این زمان اصولگرایان شرایط بدی داشتند ولی مجددا ورق برگشت و رغبت مردم به سوی اصولگرایان، شد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر