کد خبر: 11059
A

احتمال حضور داماد ترامپ در کابینه

داماد رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در حال فاصله گرفتن از مسئولیت‌هایش در شرکت تجاری‌اش است.

احتمال حضور داماد ترامپ در کابینه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و یکی از مشاوران نزدیک وی، گام‌هایی برای فاصله گرفتن از مسئولیت تجارت املاک در نیویورک خود برداشته است. موضوعی که نشانگر نزدیکی هرچه بیشتر به اتخاذ سمتی در کابینه جدید است.

کوشنر که همسر «ایوانکا ترامپ» دختر ترامپ است، پیش از این اقدام باید موانعی که بر سرراهش وجود دارد را بر دارد. وی باید مطمئن شود که قوانین دولتی که مانع سرکار آمدن خویشاوندان می‌شود، شامل وی نخواهد شد. وی همچنین باید از عدم وجود تضاد منافع احتمالی در رابطه با تجارت‌های املاک خود و وظایف دولتی‌اش، اطمینان حاصل کند.

کوشنر که به طور معمول در تصمیم‌گیری‌های دونالد ترامپ، آخرین فردی است که مورد مشاوره قرار می‌گیرد، تا کنون نحوه فاصله‌ گرفتن از مقام ریاست خود در شرکت املاک را مورد بررسی قرار داده و با مقام‌های دولتی نیز در رابطه با تضاد منافع احتمالی مشاوره کرده است.

انتظار می‌رود که ترامپ طرح‌های خود را برای شرکت تجاری‌اش در روز چهارشنبه و در یک کنفرانس خبری به اطلاع عموم برساند.

ایوانکا ترامپ نیز گام‌هایی برای خروج از سازمان ترامپ که رئیس‌جمهوری منتخب اعلام کرده است که از این پس از سوی مقام‌های شرکت و دو پسر ارشدش اداره خواهد شد، برداشته است.

ترامپ جمعه گذشته در یک مصاحبه کوتاه گفت که «راه حل ساده‌ای» برای نحوه برخورد با ارتباطات تجاری خود دارد اما جزییاتی از این طرح ارائه نداده است. وی همچنین گفت که این مسئله چندان برای آمریکایی‌ها اهمیت ندارد.

وی گفت: «هنگامی که من در انتخابات پیروز شدم، همه می‌دانستند که صاحب شرکت‌های تجاری بزرگی بوده و این شرکت‌ها نیز بسیار موفق‌ هستند. رای‌دهندگان با آگاهی از این موضوع به من رای دادند.»

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر