کد خبر: 110613
A
دیده بان ایران:

خبرگزاری فارس کدام اظهارت سردار محمد را تکذیب می کند؟

سردار محمد صراحتاً در گفت وگویی عنوان کرد: شورای نگهبان ما را صدا نکرد که موضوع چیست مشکل چه بود و به چه دلیل این عدم احراز اتفاق افتاده، این ابهام همچنان وجود دارد و بسیار خوب است که شورای نگهبان حداقل در این شرایط کاندیداها را صدا کند و موضوعات را به آنها منتقل کند اگر دفاعی دارند انجام دهند

خبرگزاری فارس کدام اظهارت سردار محمد را تکذیب می کند؟

به گزارش دیده بان ایران؛  به دنبال انتشار ویدیویی کوتاه درباره اظهارات «سعید محمد» درباره انتقاد او از شورای نگهبان خبرگزاری فارس از قول مسئول رسانه ای سردا محمد نوشت: «بر خلاف شیطنت جهت‌دار برخی رسانه ها از سخنان اخیر دکتر سعید محمد در موضوع عدم احراز صلاحیت ها که با تیتر "انتقاد سعید محمد از شورای نگهبان" منتشر شده است، اعلام می‌شود چنین صحبتی صورت نگرفته است».

مشروح اظهارات این نامزد ردصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر می باشد:

سعید محمد در خصوص ردصلاحیتش گفت: شورای نگهبان چیزی را به من اطلاع رسانی نکرد که موضوع عدم احراز صلاحیت چیست ولی در هر حال با توجه به اینکه نظر شورای نگهبان، نظر قانونی‌اش بود و همه باید تمکین می کردند.

محمد در پاسخ به این سوال که آیا درخواست کردید از شورای نگهبان که چرایی را به شما بگویند؟ افزود: تقریبا در آن فاصله زمانی که داشتند بررسی می کردند من خیلی تلاش کردم بدانم اگر ابهامی یا موضوعی است حضور پیدا کنیم توضیح بدهیم اما چنین فرصتی را مهیا نکردند که این اتفاق بیفتد. 

او در پاسخ به این سوال که آیا مکانیزمی در قانون وجوددارد که مثلا سعید محمد بگوید چرا مرا تاییدصلاحیت نکردید؟ عنوان کرد: به طور دقیق نمی دانم تا آنجایی که مطلع هستم

شورای نگهبان درباره این موضوع می تواند انجام بدهد می تواند انجام ندهد یعنی این اجبار وجود ندارد که کاندیدی بگوید چرا ردصلاحیت شدم  و شورای نگهبان دلایل را بگوید چنین الزامی وجود ندارد.

محمد درباره سخنان رهبری مبنی بر اینکه به برخی کاندیداها احجاف شده است و دستگاه های ذیربط جبران کنند، د رحالی که ما هیچ جبرانی ندیدیم و شورای نگهبان اعلام کرد خروجی همان است که در رسانه ها مطرح شده و  تغییر نخواهد کرد، و اینکه آیا خود را مصداق فرمایشات حضرت آقا می داند یا خیر؟ تصریح کرد: اولا هر کسی که ثبت نام می کند خودش را محق و شایسته برای ریاست جمهوری می داند این مشخص است منتهی شورای نگهبان یک چارچوبی دارد و از یک سری مراکز استعلام می کند و یک سری گزارشات برایش ارسال می شود در نهایت بر آن اساس تصمیم گیری می کند صحبت حضرت آقا همین بود که گزارشات نادرستی به شورای نگهبان رسیده و شورای نگهبان بر آن اساس تصمیماتی که گرفته شاید به عده ای ظلم شده باشد از این رو درخواست کردند بازنگری شود عملا من فکر می کنم ما را هم صدا نکردند که موضوع چیست مشکل چه بود و به چه دلیل این عدم احراز اتفاق افتاده، این ابهام همچنان وجود دارد و بسیار خوب است که شورای نگهبان حداقل در این شرایط کاندیداها را صدا کند و موضوعات را به آنها منتقل کند اگر دفاعی دارند انجام دهند اما در هر حال این ظرفیت را داشته باشند اگر چنانچه شورای نگهبان هر تصمیمی گرفت همه تمکین کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر