کد خبر: 110625
A
دیده بان ایران:

نشریه سپاه: میزان مشارکت واقعی مردم در انتخابات ۶۰ درصد است

نشریه معاونت سیاسی سپاه با استناد به اظهارات مشاور سعید نمکی نوشت: با احتساب حداقل 10 درصدی کاهش مشارکت به دلیل شرایط کرونایی کشور، می‌توان میزان مشارکت واقعی را 60 درصد دانست.

نشریه سپاه: میزان مشارکت واقعی مردم در انتخابات ۶۰ درصد است

به گزارش دیده بان ایران؛ نشریه داخلی سپاه با اشاره به کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات نوشت:

انتخابات در شرایطی برگزار شد که بیماری کرونا، بیش از یک سال است کشور را درگیر خود کرده است. طبق آماری که علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت اعلام کرده است، گروه‌های حساس، بیماران و سالمندان جمعیتی در حدود 10 میلیون نفر را تشکیل می‌دهند که بسیاری از آن‌ها به خاطر نگرانی از کرونا نتوانستند در انتخابات شرکت نمایند! بحران کرونا تنها دامن‌گیر ایران نشده است، بلکه روند انتخابات در جهان را مختل کرده است، به‌نحوی‌که پس از شیوع کرونا در جهان، ۶۴ کشور انتخابات خود را به تعویق انداختند و ۳۰ کشور هم بااین‌وجود آن را برگزار کردند که در اغلب آن‌ها شاهد کاهش مشارکت 10 تا 20 درصدی بوده‌ایم! لذا با احتساب حداقل 10 درصدی کاهش مشارکت به دلیل شرایط کرونایی کشور، می‌توان میزان مشارکت واقعی را 60 درصد دانست. 2- ناکارآمدی دولت مستقر نیز بزرگ‌ترین عاملی بود که حاصل آن القاء یاس و ناامیدی نسبت به امکان تغییر بود. این نارضایتی که رنگ و بوی عصبانیت به خود گرفته بود تا آنجایی بود که وعده‌ها و کارنامه‌های نامزدهای انتخاباتی نیز نتوانست تغییری در تصمیم بخشی از جامعه ایجاد کند و حاصل آن کاهش مشارکت در انتخابات بود! 3- گستردگی اردوگاهی که این بار تلاش داشتند تا جامعه را دعوت به عدم حضور در انتخابات کنند نیز ممتاز از ادوار انتخابات گذشته بود. در این اردوگاه علاوه بر ضدانقلاب و رسانه‌های بیگانه که #رأی_بی_رأی را تبلیغ می‌کردند، جریان احمدی‌نژاد و بخشی از اصلاح‌طلبان نیز میدان‌دار تحریم انتخابات شده بودند!

نشریه معاونت سیاسی سپاه همچنین یادآور شد: بااین‌حال حماسه‌ای دیگر از سوی ملت ایران خلق شد. مقایسه رأی هشتمین رئیس‌جمهور با رئیس‌جمهور هفتم و ششم این حقیقت را آشکار می‌سازد که او با نسبت آراء بیشتری از آن‌ها توانسته است، بر کرسی قدرت تکیه زند. رئیس‌جمهور ششم کمتر از 20 درصد آراء را در دور اول انتخابات کسب کرد و کار پیروزی‌اش به دور دوم کشیده شد و رئیس‌جمهور هفتم نیز 50.7 درصد آرا را در اولین حضورش کسب کرد؛ اما 62 درصد از مشارکت‌کنندگان در انتخابات اخیر به رئیس‌جمهور هشتم رأی دادند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر