کد خبر: 110653
A

زنگنه: نمایندگان نباید برای حضور در دولت عطش داشته باشند/ بیانیه نمایندگان پس از پیروزی رئیسی، را امضا نکردم

نماینده تربت حیدریه، گفت: در بحث رفتن نمایندگان دو بحث وجود دارد یکی «عطش قدرت» و دیگری «نیاز به انجام وظیفه»، میان این دو باید تفکیک قائل شد.

زنگنه: نمایندگان نباید برای حضور در دولت عطش داشته باشند/ بیانیه نمایندگان پس از پیروزی رئیسی، را امضا نکردم

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در پاسخ به این سوال که «اکنون مجلس و دولت یکدست هستند، آیا این مجلس را به وکیل الدوله تبدیل نمی‌کند؟ با توجه به اینکه در دعوت از ایشان برای انتخابات یا پیروزی بیانیه‌هایی صادر شد»؛ گفت: در مورد بیانیه‌ها این نامه آخر را نمی‌دانم از کجا در آمد کسی از این خبر نداشت. اصلا نه نامه‌ای به ما داده شد و نه امضا کردیم. اما من اصولا موافقم که مجلس چون یک نهاد نظارتی بر دولت است، باید در کنش‌های خود به نوعی ملاحظه کند و نباید این کنش‌ها در جامعه چنین ذهنیتی که اشاره کردید را ایجاد کند.

وی افزود: اما از آن جهت که اکثر افرادی که در مجلس حضور دارند آدم‌های متدینی هستند و خودشان هم اکثرا در بحث‌ها این را گفته‌اند که بحث حمایت از آقای رئیسی یک بعد قضیه است و اینکه وظیفه نظارتی‌شان را انجام دهند یک موضوع دیگر است. من هم در سخنانم در صحن مجلس اشاره کردم که وظایف خودمان در حوزه قانون‌گذاری و نظارت را به طور کامل ان‌شاء‌الله انجام خواهیم داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه درباره مساله احتمال رفتن نمایندگان به کابینه دولت تصریح کرد: در این موضوع دو بحث وجود دارد؛ یک طرف عطش رفتن به دولت است و اینکه طرف به مجلس می‌آید که برود دولت یا مثلا به دنبال این است که رایزنی کند و برود، این خیلی بد است و این را رهبری گفتند عطش قدرت نداشته باشید.

وی افزود: اما اگر واقعا یک نماینده‌ای بود که یک روزمه اجرایی قوی داشت، با دولت و تفکرات رئیس‌جمهور همسو بود و رئیس‌جمهور و دولت از او درخواست کردند که بیاید و ما بگوییم که نباید برود، به نظرم این حرف با آن چیزی که رهبری فرمودند، متفاوت است.

زنگنه گفت: در مجموع اینکه شما عطش قدرت نباید داشته باشی اما اگر جایی بتوانی اثرگذاری مثبت داشته باشی در اینجا عدم پذیرش یک نوعی در رفتن از مسئولیت می‌تواند باشد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر