کد خبر: 110657
A

فعال سیاسی اصلاح طلب: امیدوارم در دولت آقای رئیسی دوران سیاه احمدی‌نژاد تَکرار نشود

مهدی شیخ گفت: امیدوارم دوران سیاه احمدی‌نژاد که هرکسی هر حرفی می‌زد به اسم سیاه‌نمایی بایکوت و برخورد می‌شد، مجدداً زنده نشود و همه رسانه‌ها حتی رسانه‌هایی که همسو با آقای رئیسی هستند، نقد منصفانه را فراموش نکنند.

فعال سیاسی اصلاح طلب: امیدوارم در دولت آقای رئیسی دوران سیاه احمدی‌نژاد تَکرار نشود

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی شیخ درباره این‌که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب در جریان مناظرات وعده‌هایی را از جمله برجام مطرح کرد؛ چقدر ضرورت دارد به وعده‌هایی که داده است عمل کند، گفت: یکی از مواردی که اغلب کاندیداها از جمله خود آقای رئیسی اعتراض داشتند و مدعی بودند این بود که دولت جاری به وعده‌هایش عمل نکرده است و حتی در این زمینه همه دولت‌ها را از این ناحیه مورد انتقاد قرار دادند که انتقاد شامل خودشان نشود؛ تا این دولت بتواند به وعده‌هایش عمل کند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این که معتقدم در هر زمینه‌ای که مشکلی وجود دارد باید با مردم در میان گذاشته شود، اظهار داشت: آقای رئیسی باید در وعده‌هایش مطالبی را بیان کند که عملی باشد تا هیچ‌گونه بهانه‌ای برای اجرایی نشدن‌شان وجود نداشته باشد، مخصوصاً این‌که اولاً ایشان معتقد هستند  رئیس‌جمهور اختیارات تام دارد و می‌تواند هر کار کند، ثانیاً اگر این گونه هم نباشد این یکدستی  که در قوا به وجود آمده است، می‌تواند هر مشکلی را مرتفع کند. 

وی ادامه داد: آقای رئیسی ان‌شاالله بتواند به وعده‌هایش عمل کنند و ما فعالان هم هر کاری از دستمان بربیاید در راستای کمک به ایشان کوتاهی نخواهیم کرد، اما امیدوارم که همان‌طور که دولت جاری مورد نقد قرار می‌گرفت و همه آزاد بودند نقدش کنند، این رویه در این دولت هم ادامه پیدا کند.

شیخ در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در دولت روحانی شاهد بودیم که رقبا از تریبون‌های عمومی بارها دولت و شخص رئیس‌جمهور را مورد نقد و بعضاً توهین و حمله قرار می‌دادند اما در ساختار قدرت در ایران  امکان این نقد نسبت به رئیس قوه قضاییه وجود ندارد سوال مشخص این است که آیا با ورود رئیسی به قوه مجریه قرار است دایره مصنونیت از نقد دور او و اطرافیانش وجود داشته باشد و بساط انتقاد از دولت و تحمل منتقدان جمع شود یا اینکه رویه با او در قوه مجریه و با قوه قضائیه متفاوت خواهد بود، اظهار داشت: من کاری به رویه قوه قضائیه ندارم ما درباره قوه مجریه صحبت می‌کنیم، البته که همه قوا باید نقد شوند اما قوه مجریه نقدش بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد از همین رو امیدوارم صداوسیما آن مسیر یک طرفه‌اش را ادامه ندهد.

وی یادآور شد: امیدوارم دوران سیاه احمدی‌نژاد که هرکسی هر حرفی می‌زد به اسم سیاه‌نمایی بایکوت و برخورد می‌شد، مجدداً زنده نشود و همه رسانه‌ها حتی رسانه‌هایی که همسو با آقای رئیسی هستند، نقد منصفانه را فراموش نکنند. 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درخصوص این‌که در دوران رقابت‌های انتخاباتی شاهد بودیم برخی افراد تندرو هم در ستاد رئیسی مشغول به کار بودند و در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که این افراد در کابینه وی قرار گیرند و با توجه به شرایطی که وجود دارد، مسیر کشور به سمت و سوی دیگری برود، گفت: هنگامی که انسان به شخصیت خود آقای رئیسی نگاه می‌کند خیلی تداعی این مسائل نمی‌شود ولی افرادی که در ستاد برای ایشان فعال بودند این ذهنیت را به وجود می‌آورند در این فضایی که وجود دارد، ممکن است اتفاقات به سمت و سوی دیگری برود. 

وی تاکید کرد: آقای رئیسی خودشان اشاره کرده‌اند الزامی نیست فضای ستادها در دولت هم حاکم باشد که امیدوارم همین مشی را ادامه دهند.

شیخ گفت: یکی از وعده‌هایی که آقای رئیسی دادند این بود که فراجناجی می‌خواهد عمل کند و از نخبه‌ها در هر دو جناح که دارای موقعیتی هستند، استفاده کنند که امیدوارم محقق شود.

وی درباره اینکه برخی از نمایندگان برای اینکه در دولت رئیسی متصدی پست وزارت شوند، در ستاد وی مشغول به فعالیت شدند چقدر ضرورت دارد افراد پست‌های نمایندگی مجلس را به بهانه حضور در کابینه رها نکنند، اظهار داشت: یک منش و روشی که آقای روحانی در پیش گرفت این بود که استوار ایستاد و گفت از نماینده‌های مجلس در دولت استفاده نمی‌کنم و به هیچ عنوان از نماینده‌های مجلس در دولتش استفاده نکرد امیدوارم آقای رئیسی هم همین رویه را در پیش گیرد تا شاهد یکسری از صدمات نباشیم./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر