کد خبر: 110773
A

گزینه رئیسی برای وزارت جهاد کشاورزی باید یک «سرمایه ارزنده» برای ملت باشد

یکی از مهمترین وزارتخانه هایی که دارای اهمیت استراتژیک ملی، منطقه ای و حتی بین المللی می باشد، وزارت جهاد کشاورزی است. چرا که عملکرد آن رابطه تنگاتنگی با امنیت ملی نظام های سیاسی و اجتماعی کشور دارد. بخش کشاورزی به دلیل داشتن نقش کلیدی و اساسی در تحقق امنیت غذایی و توسعه پایدار یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور محسوب می شود.

گزینه رئیسی برای وزارت جهاد کشاورزی باید یک «سرمایه ارزنده» برای ملت باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از انتخابات 28 خرداد سال یکهزارو چهارصد و محرز شدن پیروزی آقای رئیسی به عنوان ریاست جمهور منتخب ملت شریف ایران، اینک نوبت به انتخاب کابینه ایشان فرا می رسد. یکی از مهمترین وزارتخانه هایی که دارای اهمیت استراتژیک ملی، منطقه ای و حتی بین المللی می باشد، وزارت جهاد کشاورزی است. چرا که عملکرد آن رابطه تنگاتنگی با امنیت ملی نظام های سیاسی و اجتماعی کشور دارد. بخش کشاورزی به دلیل داشتن نقش کلیدی و اساسی در تحقق امنیت غذایی و توسعه پایدار یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور محسوب می شود. 

تصدی این کرسی مهم بایستی مختص شخصی باشد که اقتصاد کشاورزی و توسعه کشاورزی را تنها در تأمین و خودکفایی محصولات استراتژیک در داخل کشور نبیند بلکه به دنبال ایجاد سهم بازار جهانی برای یک کالای داخلی باشد.

 برای توسعه و پیشرفت در بخش کشاورزی بایستی کسی باشد که به دنبال ایجاد وحدت فکری در کلیه زیر مجموعه های بخش کشاورزی باشد. چرا که امروزه با داشتن منابع مالی، امکانات و تکنیک ها  که تنها 20 درصد قضیه می باشند نتوانسته ایم عملکرد مطلوبی داشته باشیم به عنوان مثال با پرسش 2 سوال مشابه از 10 مسئول مرتبط ما شاهد پاسخ های متفاوتی خواهیم بود.

ما به دنبال تقابل با وزرای ادوار گذشته نیستیم بلکه بایستی با ایجاد یک فضای سالم رقابتی درصدد فراهم کردن بستری برای توسعه بخش کشاورزی باشیم. با اینکه وزرای سابق نیز هر کدام به دنبال توسعه این بخش بوده اند اما چون رهیافت های متفاوتی داشته اند در نهایت عملکرد مطلوبی را شاهد نبوده ایم . اینجاست که  فقدان یک چارچوب حقوقی به شدت احساس می شود. چراکه با تدوین آیین نامه ،ضوابط و اسناد بالادستی مختص بخش کشاورزی ما شاهد تکرار مکررات و موازی کاری ها نخواهیم بود. 

تا زمانی که نگاه حاکم در بخش کشاورزی نگاهی جزء، غیر حاکمیتی، غیر استراتژیک و در نهایت یک نگاه مزرعه ای باشد ما شاهد سیاست گذاری های ضعیفی هستیم که نمونه بارز آن را می توان به ایامی اشاره کرد که شاهد تولید مازاد و اشباع محصولات کشاورزی در بازار و در مقطعی دیگر شاهد کاهش عرضه و افزایش قیمت محصولات کشاورزی در سبد غذایی هستیم. و با برنامه ریزی درست بایستی این چرخه سینوسی عرضه برای همیشه کنار رود. 

لذا با این تفاسیر با توجه به سوابقی که در کارنامه آقای دکتر فتوحی در طی 28 سال خدمت صادقانه در پست های مدیریتی اجرایی ملی و بین المللی به چشم میخورد ایشان نه تنها یک شخص خبره در بخش کشاورزی بوده بلکه یک سرمایه ارزنده اجتماعی برای ملت ایران به حساب می آیند.

بنابراین از کلیه تشکل ها، احزاب، نهادها، انجمن ها، دانشگاهیان، سندیکاها و اصناف انتظار می رود در تعیین این پست خطیر جهت شناساندن و معرفی هرچه بهتر جناب آقای فتوحی به ریاست محترم جمهور کوتاهی نکرده و نظرات خود را اعلام فرمایند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر