کد خبر: 110810
A

حمایت علم الهدی از داماد/به رئیس جمهور منتخب جسارت های زیادی شد

علم الهدی امام جمعه مشهد: به این رییس جمهور منتخب جسارت‌های زیادی حتی در مناظرات تلویزیونی شد اما مردم با بصیرتی که داشتند، فهمیدند این فرد از خودشان است و برخی تا ۸۰ درصد به این رییس جمهور منتخب رأی دادند. رئیسی یک طلبه است و سر سفره امام زمان بزرگ شده است و باانگیزه خدمت به ساحت مقدس ولی عصر آمده است و انگیزه خدایی او بر همه انگیزه‌هایش غلبه دارد.

حمایت علم الهدی از داماد/به رئیس جمهور منتخب جسارت های زیادی شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید احمد علم الهدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد، در جوار مضجع نورانی امام رضا(ع)، اظهار کرد: از این حماسه ارزشمند و شرکت تکلیف‌مندانه شما در انتخابات متشکرم و پیروزی شما را در دهه کرامت و این تکلیف بزرگ تبریک عرض می‌کنم، اگر چه گفتند مشارکت ۴۹ درصد بوده اما در این انتخابات در کشور، مشارکت بالای ۵۳ و در استان ما بالای ۶۰ درصد بوده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه این حضور مشارکت حداکثری مطلوب نبوده است و علت داشت، ادامه داد: با احساسی که شما عزیزان پای صندوق رفتید، همین احساس اقتضا می‌کرد حضور در عرصه انتخابات بیش از این‌ها باشد اما همین حضور با همین مقدار هم یک حماسه‌آفرینی بود.

وی افزود: مسائل و موانعی برای مشارکت وجود داشت و طبیعی بود که باعث حضور کمتر از این می‌شد، مسأله اول، مسأله کرونا بود، ۱۱ درصد افراد واجد شرایط پیش از این مشخص شده بود که یا مبتلا هستند یا وحشت از این بیماری دارند و حضور پیدا نمی‌کنند، دومین مشکل، سیاست غلط هشت ساله دولت و بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی و چشم به دروازه غرب دوختن بود که این وضع را ایجاد کرد و در این هشت سال رسانه‌های دشمن با همه قدرت فعالیت کردند و آنقدر تبلیغات کردند تا این ضعف مدیریت را به گردن نظام اندازند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه از طرفی مردم دچار مشکلات معیشتی بودند و از طرفی دشمن این مشکلات را به حساب نظام برای مردم معرفی می‌کرد، تکمیل کرد: دشمن می‌گفت فرقی نمی‌کند که دولت چه کسی باشد این نظام نمی‌تواند شما را اداره کند، بدتر از همه این‌ها ضعف مدیریتی بود که در روز بیست و هشتم خرداد صورت گرفت که مردم در صفوف رأی معطل و خسته شوند و بدون رأی دادن برگردند؛ طبیعی بود که سطح آرا را پایین می‌آورد، امیدوارم که این کار عمدی نبوده باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: با تمام این مشکلات مردم بالای ۵۰ درصد مشارکت کردند و رأی دادند؛ نکته بعدی که از شما مردم باید متشکر باشیم، رأی بیش از ۷۰ درصد شما مردم به رییس جمهور منتخب بود، کسی که از یک کارنامه قابل قبول در قوه قضائیه دارا بود و کارخانه‌هایی را بدون سمت اجرایی راه‌اندازی کرد.

وی با تاکید بر اینکه بصیرت شما مردم اما چیز دیگری بود، یادآور شد: امام خمینی پس از یک سال در مراسم سالگرد شهید بهشتی، فرمودند که ارزش شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی به این نبود که دارای شخصیت سیاسی بودند، بلکه به این بود که با مردم خودی بودند و برای مردم خدمت می‌کردند، مردم به دسیسه‌های دشمن توجهی نکردند.

آیت الله علم الهدی تشریح کرد: به این رییس جمهور منتخب جسارت‌های زیادی حتی در مناظرات تلویزیونی شد اما مردم با بصیرتی که داشتند، فهمیدند این فرد از خودشان است و برخی تا ۸۰ درصد به این رییس جمهور منتخب رأی دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولین چیزی که باعث امید مردم به رییس جمهور منتخب است، خودی و از مردم بودن اوست، ادامه داد: دوم اینکه خدا را مدنظر دارد و با انگیزه نوکری بالا آمده و انگیزه خدایی او به همه انگیزه‌های او غلبه دارد، این انگیزه چند ثمره دارد، اول اینکه امیدش به خداست و اگر کسی دست خدا پشتش آمد همه قدم‌ها را می‌تواند بردارد.

وی اضافه کرد: خاصیت دوم انگیزه خدایی، جهاد است؛ آدمی که برای خدا کار می‌کند خسته نمی‌شود، هیچوقت فعالیتش را محدود نمی‌کند، آدم خداباور کار جهادی دارد، محدودیت زمان و مکان و موقعیت ندارد و برای خدا همه کار می‌کند؛ از طرفی قدرت خدا پشتیبان اوست و از طرفی جهادی کار می‌کند و این دو خصوصیت باعث امیدواری است که مشکلات ما حل و پریشانیمان زدوده شود؛ مردم به سعادت رسند و دشمنان ما به ذلت کشیده شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه اول نماز جمعه مشهد بعد از حمد و ثنای پروردگار و دعوت به تقوای الهی، اظهار کرد:کلام ما در تقوای عملی در تعامل با جوانان بود و هفته گذشته مطالبی در خصوص ازدواج جوانان بیان کردم.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که جوانان در این موقعیت از سن و زندگی دارند با تعامل درست و صحیح پدر و مادر با جوان حل می‌شود، تقوا اقتضا می‌کند که پدرها و مادرها وظیفه خودشان را در تعامل با جوانان بدانند و بشناسند و عمل کنند.

آیت الله علم الهدی افزود: دو بینش در کانون خانواده وجود دارد که مشکل‌آفرین است و هر دو بینش انحرافی است، یک دید و بینش پدر و مادر نسبت به جوان این است که از او متوقع می‌شوند چون او به ثمر رسیده و به مرحله کمال می‌بینند، دوم بینش خود جوان نسبت به خودش است که فکر می‌کند با این توسعه کمال جسمانی و با اینکه از نظر نمو و اعضای بدن به یک مرحله بالایی هم از زیبایی هم از نظر قدرت رسیده پس فکر می‌کند یک موجود کامل است و همین موضوع برای او ایجاد غرور و خودبرتربینی می‌کند.

امام جمعه مشهد متذکر شد: پدر و مادر وقتی خلاف توقع خود را از جوان می‌بینند با پرخاش با او برخورد می‌کنند و از این طریق می‌خواهند مشکل را حل کنند.

وی با بیان اینکه غروری که جوان احساس می‌کند باعث مشکل برای جوان‌ها می‌شود که باید به آن توجه داشت؛ گفت: توسعه کمال جسمانی به معنای کمال نیست یعنی یک جوان وقتی به سن ۲۰ سالگی رسید تازه سلول‌های مغزی‌اش کامل شده است و از سن ۲۰ سالگی تا ۲۲ سالگی یا ۲۵ سالگی پرده‌های میلین سلول‌های مغز را می پوشانند.

آیت الله علم الهدی افزود: روایت داریم از وجود مقدس پیغمبر اکرم که فرمودند فرشته‌ای است هر شب از آسمان نازل می‌شود و ندا می‌کند ای بچه‌های ۲۰ ساله جدیت کنید و کوشش کنید یعنی اینکه ساختمان مغز کامل شده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه پرده‌های میلین در سن ۲۰ سالگی هنوز سلول‌های مغز را نپوشانده است، بیان کرد: در نتیجه این که سلول‌های مغز کامل می‌شود جوان در این سن از قدرت ابتکار بالایی برخوردار است اما تجربه ندارد و هنوز کاملاً ابتکارات و نظریاتی که از مغز او ترشح می‌شود ‌نمی‌تواند یک جریان پخته در زندگانی او ایجاد کند و تجربه او در زندگی ناقص است برحسب احساسی که جوان در این لحظه پیدا می‌کند.

وی این غرور جوانی و بی تجربگی را منتهی به سرکشی و عصیان‌گری دانست و گفت: از این حالت سرکشی در لسان روایات ما به مستی جوانی تعبیه شده است یعنی آن غرور و خود برتربینی کم کم برای او حالت مستی به وجود می‌آورد؛ حضرت علی(ع) می‌فرمایند در زندگی انسان یک مستی‌هایی هست که اگر در این مستی‌ها هوشیاری به انسان دست ندهد و در همان حالت مستی بماند خیلی ضرر خواهد کرد؛ مستی مال، مستی قدرت، مستی علم و مستی جوانی مواردی است که امیرالمومنین(ع) از آن نام می‌برند.

آیت الله علم الهدی در تشریح این سخن گفت: منظور از این مستی چیست؟ حالت مستی این است که وقتی انسان مست می‌شود جلوی دیدش گرفته می‌شود و آن گرایش‌های درونی جلوی چشم‌های او را می‌بندد، انسان مست در حالت مستی عقلش کار نمی‌کند یعنی گرایش‌های باطنی انسان اجازه نمی‌دهد انسان از عقلش درست استفاده کند.

امام جمعه مشهد گفت:جوان در مقابل نصیحت موضع‌گیری می‌کند چون حس می‌کند او را تحقیر کرده‌اید بنابراین نصیحت تاثیر منفی دارد؛ راه برخورد درست با جوان برخورد عاطفی و عاشقانه پدر و مادر متناسب با سن جوان است.

وی با بیان اینکه نوازش جوان با نوازش نوزاد متفاوت است، تکمیل کرد: جوان بودن به معنی این نیست که نوازش نیاز ندارد و باید فقط نصیحتش کرد، این جوان در ازدواج، اشتغال، مسکن و اقتصاد مشکل دارد و این برخورد شما و نصیحت کردن جوان اشتباه است، باید نوازش جوانانه نسبت به این دختر و پسر جوان داشته باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تشریح کرد: مشکلات جوانان ما با تعامل درست در خانواده حل شده و به مرحله فساد و عقده اجتماعی نرسد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر