کد خبر: 110855
A

جلالی زاده: خاتمی نباید فریب قدرت‌طلبانِ به ظاهر اصلاح‌طلب را بخورد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره شرایط حاکم در جبهه اصلاحات در دوران پسا انتخابات گفت: «عده در جبهه اصلاحات هستند که نام اصلاحات برای منافع مالی و میلشان به قدرت خرج می‌کنند؛ افرادی که ابایی ندارند از اینکه جبهه اصلاحات را در میان یک رقابت نابرابر قرار دهند تا بتوانند منافع مالی خود را حفظ کنند و پایشان به طور کامل از دایره قدرت خارج نشود».

جلالی زاده: خاتمی نباید فریب قدرت‌طلبانِ به ظاهر اصلاح‌طلب را بخورد

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره شرایط حاکم در جبهه اصلاحات در دوران پسا انتخابات به «نامه‌نیوز» گفت: «عده در جبهه اصلاحات هستند که نام اصلاحات برای منافع مالی و میلشان به قدرت خرج می‌کنند؛ افرادی که ابایی ندارند از اینکه جبهه اصلاحات را در میان یک رقابت نابرابر قرار دهند تا بتوانند منافع مالی خود را حفظ کنند و پایشان به طور کامل از دایره قدرت خارج نشود».

او ادامه داد: «شما ببینید که قدرت‌طلبانِ به ظاهر اصلاح‌طلب چه بر سر اصلاحات آورند. باور کنید خود من که سال‌های کار سیاسی کرده‌ام هم به زور آقای همتی را می‌شناختم، چه رسد به مردم اما این طیف خاص همه اصلاح‌طلبان را تحت فشار قرار داد که از همتی حمایت کنید؛ در حالی که دیدیم آقای همتی هیچ پایگاه رأیی نداشت و مردم به او رأی ندادند و حتی در استانی مانند کردستان او نفر چهارم یعنی نفر آخر شد. واقعیت این است که برخی به ظاهر اصلاح‌طلبان تیشه به ریشه جریان اصلاحات می‌زنند».

این فعال سیاسی درباره جایگاه خاتمی در آینده سیاست ایران بیان کرد: «من امیدوارم بعد از این آقای خاتمی فریب قدرت‌طلبانِ به ظاهر اصلاح‌طلب را نخورد».

او درباره آنچه اصلاح‌طلبان باید در آینده در پیش بگیرند، اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان باید به بازسازی گفتمانی خود بپردازند. مطمئن هستیم که جان اصلاحات هرگز از بین نمی‌رود زیرا اصلاحات از بین‌رفتنی نیست اما طول می‌کشد تا مردم دوباره به این جریان سیاست اعتماد کنند و آن هم در صورتی است که امثال منِ اصلاح‌طلب از منافع شخصی‌ام عبور کنم و از مردم و مطالبات واقعی آنها سخن بگویم و این‌طور نباشد که مردم اعتراض‌ها را بکنند، هزینه‌ها را بدهند و در آخر نان اصلاح‌طلبی را ما بخوریم. این روش درست نیست و به همین دلیل هم هست که امروز سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان به شدت کاهش یافته است».

جلالی‌زاده در پایان درباره احتمال انشعاب در میان اصلاح‌طلبان گفت: «به نظر می‌رسد که اگر همچنان قدرت‌طلبان از قدرت‌طلبی خود دست برندارند و بخواهند بر جبهه اصلاحات فشار وارد کنند یا در نهایت منزوی می‌شوند یا انشعاب رخ می‌دهد اما اگر همه برای مردم سخن بگوییم خیر این‌طور نمی‌شود».

 

 
 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر